Paarden en muziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paarden en muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:00

( Haha! )Ooit gelezen in de Penny

Is het waar dat paarden muziek waarnemen?

Zo ja, zullen paarden muziek dan als rustgevend ervaren,als er bijvoorbeeld klassiek opstaat in de stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:02

Van varkens weet ik het wel Haha!. Daar was een keer wat over in het Jeugdjournaal, waarin een aantal boeren muzikanten inhuurden die klassieke muziek speelde voor hun varkens omdat ze daar rustiger van werden. Dus ik denk wel dat het bij paarden ook zou kunnen.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:10

ze nemen het zeker waar. Mijn pony train ik nog al eens op muziek en dan loopt ie uit zichzelf in het juiste ritme. Dus ze nemen het echt wel waar.
hoe ze het ervaren, dat weet ik niet. Weet wel dat mijn pony vele malen fijner werkt als ik muziek op heb staan dan wanneer ik geen muziek op heb staan.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:11

Ja, ze hebben hier welleens onderzoek naar gedaan.
Wij hebben ook altijd radio aan, voor mij gezellig en de paarden hebben afleiding..soms zingen ze mee Clown

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:26

Yaar schreef:
Van varkens weet ik het wel Haha!. Daar was een keer wat over in het Jeugdjournaal, waarin een aantal boeren muzikanten inhuurden die klassieke muziek speelde voor hun varkens omdat ze daar rustiger van werden. Dus ik denk wel dat het bij paarden ook zou kunnen.


whaha jaa en die varkens hadden een hekel aan Britney Spears!

"Knor me baby one more time" sloeg niet zo in Tong uitsteken

Kijk eens hoe sommige paarden met muziek mee kunnen gaan in een kür op muziek. Ik geloof daar wel in ja.. Rock-on, dudes!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:28

Zowel dieren als planten reageren op muziek.

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:21

als mijn paardje muziek hoort tijdens het wandelen of het rijden gaat hij helemaal mee dansen op de muziek. vind meneer helemaal geweldig.
en hoe het komt ik weet het niet. hij heeft muziek altijd al leuk gevonden.
vorig jaar bij het ringsteken onder de man hadden ze ook iets van muziek. van het ringsteken kwam niets maar iedereen ging voor me paardje klappen was wel heel leuk

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:22

het schijnt dat paarden muzikaal zijn, je ziet het ook wel in een Kur op muziek: als er een overgang in de muziek is dan zie je het paard weer opnieuw het ritme zoeken om precies op de muziek te kunnen bewegen Lachen

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:48

Leo_ke wil nog wel eens een liedje zingen tijdens het poetsen, wordt die kleine goed rustig van Haha! Ken ook genoeg pony's die het níet leuk vinden. De stalradio staat wel vaak aan bij Leo. Ze wordt er behoorlijk rustig van. Meen zelfs soms te merken dat ze ernaar luistert Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:54

op stal staat ook vaak de radio aan en als ik met vlieg aant wandelen ben ga ik ook altijd zingen en dan gaan zn oortjes altijd gelijk naar voor en mee op de maat van de muziek doet ie ze dan naar voor en naar achter..

hahaha nee dat laatste was een grapje, maar hij luistert altijd wel heel aandachtig als ik mn zangtalent weer eens uit de kast haal Haha! Haha!