Wie weet een goede longeersingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Wie weet een goede longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 01:01

Met wat voor singel longeren jullie? Ik gebruik een pessoa teugel en heb dus veel ringetjes nodig. Nu heb ik daarvoor een singel, maar die is erg stug, en knelt achter d'r voorbenen waardoor ze niet echt lekker loopt. Ik gebruik de singel nu over het zadel, dat werkt goed maar is zeer omslachtig. Alle andere singels die ik heb gezien hebben of niet genoeg ringetjes of knellen ergens.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:07

Ik vind de Kieffer Neopreen longeersingel erg mooi....en functioneel,
die ga ik dan ook aanschaffen, ooit binnenkort ooit *LOL*
Ik heb nu een vrij simpele katoenensingel met wel genoeg ringen, daaronder heb ik een verwassen nep bont sjabrak.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:19

Ja die Kieffer is echt heel erg fijn! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:28

Ik heb een hele zware leren,
wordt op alle paarden gebruikt en heb er nog nooit problemen mee gehad!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 07:59

die kieffer heeft die ook ringetjes laag aan de zijkant? ben namelijk ook opzoek naar een goede longeersingel en wil lage ringetjes hebben om ook met dubbele longeerlijn te werken (lammert haanstra singel heeft dat wel, maar daar hangt ook leuk prijskaartje aan)

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 08:11

Die Kieffersingel heeft inderdaad ook lage ringetjes om met dubbele longeerlijn te longeren. Ik heb hem voor het eerst gebruikt zien worden bij een clinic door Emiel Voest. Ik ben er erg tevreden over, maar wat Lammert Haanstra zegt: Als je paard met het longeren met touwtjes erg trekkerig is, dan schuift hij wel eens iets naar voren. Maar met dubbele longeerlijn heb je daar volgens mij geen last van. Deze singel heeft ook ringetjes onder de buik, handig bij het laag vast willen zetten van je touwtjes.