eigenwijs shetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

eigenwijs shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 11:36

hoi wie weet hoe ik het beste mijn shetje kan aanpakken?
hij is een beetje baldadig en als ik een ander paard tegenkom wordt hij helemaal gek , stijgeren bokken hinneken enzo, waT KAN IK HET BESTE DOEN OM HEM DIT AF TE LEREN ?hij is heel eigenwijsssss
groetjes

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:43

1 keer een goede mep verkopen!
dan moet het als het goed is over zijn en zelf gediciplineerd
bezig met hem zijn.......
Niet vergeten dat jij de BAAS bent en blijft Knipoog
Succes

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:45

ijsje schreef:
hoi wie weet hoe ik het beste mijn shetje kan aanpakken?
hij is een beetje baldadig en als ik een ander paard tegenkom wordt hij helemaal gek , stijgeren bokken hinneken enzo, waT KAN IK HET BESTE DOEN OM HEM DIT AF TE LEREN ?hij is heel eigenwijsssss
groetjes


Heej, ik wil je best een keer helpen. Ik woon ook in Nunspeet dus..

Ben jij Desiree ofzo of Esther Verward

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:47

idd gewoon goed aanpakken, heb er zelf ook 3 rondlopen en ook een hengstje dus die moet je ook wel goed aanpakken. maar staat hij/zij ook bij andere paarden dan?? misschien als hij/zij alleen staat dat ze dat niet leuk vind.
succes ermee, en onthoudt goed JIJ bent de baas!!!

groetjes elise

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:46

Dit probleem heb ik eigenlijk ook een soort. Alleen die van mij is verder echt super goed opgevoed, doet alles hoe ik het wil, nooit problemen met hem.
Alleen als hij andere paarden ziet gaat hij gek doen. Hij is het dan ook niet gewent, hij staat wel met één ander, maar verder staan er geen paarden in het zicht. Als ik langs mijn eigen wei loop kijkt hij alleen even naar z'n vriendje, maar naar andere paarden gaat hij gek doen, roepen en druk doen enzo.
Ik ga nu af en toe met hem wandelen lang de wei waar de paarden van de manege staan zodat hij er aan went dat ik interessanter moet zijn dan de paarden in de wei.
Het zal wel schelen dat hij een hengstje is, maar er zijn genoeg hengsten die nog steeds naar hun mens luisteren als er andere paarden in de buurt zijn. En Eli is nou niet echt een probleem hengst dus moet het met hem helemaal lukken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:47

consequent zijn en blijven.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:41

benen eraan, doen alsof je gek bent, doorrijden en consequent zijn

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:44

Het probleem is niet dat hij eigenwijs is, het probleem is dat jij misschien te eigenwijs bent geweest om niet iemand met ervaring erbij te houden! Jou pony is onopgevoed en heeft geen respect wat ik hieruit op kan maken. Zoek iemand in de buurt die er verstand van heeft en je even op weg wilt helpen. Succes!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:46

Ja okkie1. Ik heb haar een pb gestuurd dat ik der wel wil helpen maar ik heb nog niks terug gehad. Hercules was ook zo vroeger, alleen ik heb hem flink aangepakt en nu doet hij het niet meer.

Dus ijsje als je me even terug pbt kunnen we xtje afspraak maken, ik woon ook in nunspeet.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:26

maaitjuh schreef:
benen eraan, doen alsof je gek bent, doorrijden en consequent zijn


Daar ben ik nu ook steeds mee aan het oefenen. nou ja, geen benen er aan dan want ik zit er niet op. Als ik er op zou gaan zitten komen m'n voeten onder z'n buik weer tegen elkaar Knipoog

Bij mij en Eli is het zo dat hij het gewoon nog niet gewent is, maar als je pony verder ook geen respect voor je heeft zit er denk ik in de basis iets mis en zal je daaraan moeten werken voor je dit probleem kan oplossen.

Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:55

ik heb/had et zelfde probleem bij mijn shetlandmerrie

ze staat helemaal alleen in een weiland en als ik dan andere paarden tegen kwam werd ze helemaaal gek toen heb ik deres flink aangepakt en sindsdien doet ze het niet meer... OK dan!

vaak wil ze nog wel even kijken naar de andere paarden en dan lat ik haar even kijken en dan is het weer goed *LOL*

gewoon goed aanpakken duss en laten merken dat jij de baas bent *LOL* Knipoog

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:34

mijn shetje is ook zo'n donder
die gaat ook steigeren,bokken en hinniken naar andere paarden
ik negeer het gewoon en trek hem gewoon mee

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 07:20

ho ho ik heb hem nog maar een paar weekjes en ben begonnen om hem op te voeden, het is een ruintje hij staat bij mijn ijslander in de wei en die is hengst ,ze zijn alletwee drie jaar en moeten helemaal van voor af aan beginnen.
ik ben begonnen om het shetje te beleren en dat gaat allemaal heel goed behalve als hij andere paardjes ziet ,ik heb hem al flink aangepakt maar dat helpt tot nu toe nog niet volgens mij is hij aan het puberen.
enne rianne als je nog een keertje tijd over hebt,graag,je kent me wel je hebt al een keertje eerder met me gemaild.
groetjes annette OK dan!