moeilijke keuze: nieuw paardje gezien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 14:04

Ze blijft ook deze zomer nog op het land hooor Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:23

Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen.

Zoals ik al eens eerder geschreven heb, een paard ziet de dood niet als straf. Die denkt niet 'oh jee, nu gaan ze me dood maken.' Die gaat gewoon de vrachtwagen in, komt er ergens anders weer uit, wat heeft die man daar nou in z'n hand? En het is afgelopen.
Een paard denkt niet na over doodgaan en wat daarna komt, daar is het een dier voor. Het is de mens die er zo'n drama van maakt, want wij denken daar *wel* over na. Is het paard 'beter af' met nog een paar maanden uitstel? Ik weet het niet. Als jij je daar beter bij voelt dan mag dat, hoewel het niet altijd prettiger is voor jezelf...

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:59

Hoi!!

Echt heel erg dat Flame dit allemaal mee moet maken. Het is zo'n leuke pony. Als je der ziet zou je inderdaad niet zeggen dat ze pijn heeft, het is zo'n druktemakertje. Maar ja ze kan het niet zeggen, dus je weet het niet, je weet alleen dat het alleen maar erger word en niet beter.... Sterkte met de beslissing en ik weet zeker dat je een goede beslissing maakt.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:03

tnxx annelies Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:34

Als je paard pijn heeft, en ze kan niet meer meekomen dan is de beslissing volgens mij heel duidelijk.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:37

Naomi schreef:
Ze blijft ook deze zomer nog op het land hooor Lachen


Sorry, ik had het anders begrepen Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:56

gijsenkim schreef:
Als je paard pijn heeft, en ze kan niet meer meekomen dan is de beslissing volgens mij heel duidelijk.



ik zou zo'n beslissing niet zo langs uitstellen....
Je weet dus dat ze in het najaar alsnog afgemaakt moet worden.....en toch laat je haar doorgaan zo?! Verward
ik snap niet waarom je zo oneerlijk bent tegenover haar....ik vind niet dat je zoiets uit mag stellen

Het is fout om haar NU af te laten maken omdat jij een ander paardje wilt kopen, die beslissing moet daar los van staan Ach gut

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 21:16

ik laat haar niet NU afmaken..
Ze blijft iig 2 maanden op het land
Haar pijn is met mate, het is nog niet erg.
Maar de winter wordt ene ramp, dus voor de winter doe ik het..

Ik wil haar nog laten genieten in het land, ze heeft het duidleijk naar haar zin nog

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:25

Waarom zou het oneerlijk zijn een paard nog een zomer lang gelukkig op het land te laten lopen? Dat zie ik niet helemaal eigenlijk, dat het oneerlijk is haar voor je eigen gevoel pijn te laten lijden, ok, maar zolang ze gewoon pijnloos en gelukkig kan leven...

mien
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:20

Ik vind het ook steeds weer een rot opmerking dat er gezegt wordt dat ze de een in laat slapen om een ander te kopen.
Dat is niet het geval want je ruilt niet zomaar even je paard in voor een ander.
Maar zoals ik al eerder zei je hebt een paard ook om te rijden en niet alleen maar met pijn in een land te laten lopen.
En zoals ik ook al eerder zei er zijn in nederland heeeeeeeeeeeeel wat mensen die zouden willen dat ze een spuitje mochten gaan halen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:20

dus je wacht met afmaken totdat ze pijn begint te lijden?!
Ik zou mijn paard een mooi einde gunnen....niet wanneer het echt niet meer gaat, dan pas in laten slapen....(laatste herrinnering is dan pijn)....

Gelukkig dat je haar niet afmaakt omdat je die ander wilt kopen!

Ik zou toch nog maar eens nadenken daarover.......

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:13

Anke schreef:
dus je wacht met afmaken totdat ze pijn begint te lijden?!
Ik zou mijn paard een mooi einde gunnen....niet wanneer het echt niet meer gaat, dan pas in laten slapen....(laatste herrinnering is dan pijn)....

Gelukkig dat je haar niet afmaakt omdat je die ander wilt kopen!

Ik zou toch nog maar eens nadenken daarover.......


Ze zegt toc hdat haar paard nu maar matig pijn heeft, maar hij kan niet tegen kou, dus voor de winter laat ze hem gaan. Dat is toch een mooi einde, de hele zomer in de wei lopen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:16

Marliesje"]
[quote="Anke schreef:
dus je wacht met afmaken totdat ze pijn begint te lijden?!
Ik zou mijn paard een mooi einde gunnen....niet wanneer het echt niet meer gaat, dan pas in laten slapen....(laatste herrinnering is dan pijn)....

Gelukkig dat je haar niet afmaakt omdat je die ander wilt kopen!

Ik zou toch nog maar eens nadenken daarover.......


Ze zegt toc hdat haar paard nu maar matig pijn heeft, maar hij kan niet tegen kou, dus voor de winter laat ze hem gaan. Dat is toch een mooi einde, de hele zomer in de wei lopen.
[/quote]

Dat is de bedoeling ook Lachen
Ze rent nog gewoon vrolijk rond Lachen
en waarschijnlijk als ik die andere koop, als het door gaat,kan Flame nog als ze het nog goed gaat met haar een tijdje op het land