Castratie in Noord-Holland ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Castratie in Noord-Holland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 10:59

Het is zover onze 4 jarige shetlander hengst moet gecastreerd worden.
Nu vroeg ik wat de koste zijn bij mijn normale dierenarts, die gaf aan dat ze hengsten ouder als 3 jaar niet staand casteren omdat dat risicos met zich mee brengt, ik vond dat nogal onzin.
Staand kost bij hun ongeveer 150 euro en op de operatie tafel wordt een hele kostbare zaak.
Nu hoorde ik dat er in noord-holland een castreur is die aleen maar paarden castreerd, weet iemand wie dat is en is er iemand die er ervaring mee heeft ?


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:45

Mijn fries is op 3 jarige leeftijd gewoon liggend gecastreed koste ook 150 euro ex btw.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:51

Oudere paarden opereren ze vaak via de lies op de operatietafel en dat is erg duur. Maar ze kunnen ook gewoon liggend bij jou op locatie catreren, en dat is goedkoper (wel iets duurder dan staand) ik zou gewoon eens wat andere artsen bellen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:12

Ken ook wel kleine pony's die wat ouder nog gecastreerd zijn op normale manier. Liggend hoeft trouwens niet veel duurder te zijn, dus zou idd nog even verder informeren. Dit kan meestal ook gewoon in de wei.

skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:56

Bij ons zijn gisteren twee twee-jarigen gecastreerd. Gewoon liggend op de wei, door Carolien van de Bunt (da in Bergen NH) Ik weet niet of ze ook oudere paarden zo doet maar je kan allicht even informeren...

ik bokt wat af, wie niet?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poldermenner, posje, Zephyr en 36 bezoekers