Mijn merrie is erg bang voor mannen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

Mijn merrie is erg bang voor mannen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 15:35

Wie kan mij helpen met het probleem van mijn merrie?
Ze is verschrikkelijk bang voor mannen nou weet ik zelf dat het wel vaker voor komt bij merries maar wat ik er aan moet doen weet ik nog steeds niet ze doet niet lelijk maar ze is gewoon heel erg bang.Ik heb haar al vanaf dat ze 2 was. En ze is nu bijna 10 maar een echte oplossing heb ik nog nooit gevonden.Please help me. xxx kelly Huilen Huilen

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:41

Ik snap niet waarom je dat zo nodig moet oplossen. Die merrie hoeft toch niet met iedereen en jan en alleman bevriend te zijn? De mannen die haar verzorgen winnen haar vertrouwen heus wel. En er zijn veel dieren, niet speciaal paarden, of vrouwlijke dieren die bang zijn voor mannen. Soms vanwege nare ervaringen, soms vanwege de verschijning en stemgeluid.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:41

onze pony was altijd bang voor vreemden rende ze weg enzo hebben we ook nooit een oplossing voor gevonden! duz k zou het niet weten

~Be as you are~

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:48

Ik heb Menno nu 2 jaar en vanaf het moment dat hij van mij werd is hij als de dood voor mannen geweest. Ik weet niet hoe bang jou merrie is en hoe die angst komt. bij Menno moet er iets in het verleden zijn geweest. Je mag niet bij zijn hoofd komen (nu wel), niet aan zijn oren komen. En een dierenart (dus inenting ofzo) is een hel. Hij is zo bang voor mannen (en 'forse' vrouwen) dat hij er op het stalpad niet eens normaal langs durft te lopen. Hij raakt dan in paniek.
Helaas heb ik nog nooit een oplossing gevonden. Terwijl ik toch wel graag er iets aan wou doen. Een simpele inenting gaan bijna niet eens. Zijn oren heb ik nog nooit kunnen bijknippen etc. Enge (vreemden) mensen (en dat zijn er heel veel Lachen )kunnen hem niet te pakken krijgen
Ik weet dus geen oplossing voor jou. Ik zou je iig aanraden veel geduld te blijven houden en die mannen niet te ontlopen.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:05

Hm, mijn merrie is ook bang voor mannen... en ik geef haar geen ongelijk ! Haha!

Het gaat wel steeds beter, maar over gaat het nooit....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:26

ik ontvang net een email:


Hallo Desiree,

Dit bericht bevalt een email die de gebruiker "kellogs" naar jou
toegestuurd heeft via Bokt.nl. Neem contact op met de verzender van de email of de beheerder van de site. De beheerder is te bereiken via het volgende email adres:

(webmaster@bokt.nl

Neem in dat geval de volledige tekst van deze email in je bericht op,
inclusief de headers van het bericht.

Let op! Het antwoord adres voor deze mail is het email adres van
"kellogs".

Het volgende bericht is naar je verzonden:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hoe kan jij er over oordelen zolang je zelf geen ervaring ermee hebt.!!!!!!)

Wat moet ik hier nu weer mee?

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

reactie op desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 16:27

als je je niet erin kan verplaatsen dat dit soms een probleem is dan kan je er beter niet op reageren als je er geen ervaring mee hebt.de rest in ieder geval bedankt dat jullie mijn situatie begrijpen BEDANKT namens kelly en theersa-bonita

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:30

Ik heb er wel ervaring mee, ik kom namelijk vaak dieren tegen die bang zijn voor mannen ZOALS IK AL ZEI. Je moet er zelf alleen niet een te groot probleem van maken. Ik heb ooit een paard gehad dat bang was voor iedereen, ook voor mij in het begin maar dat werd beter. Daarna was hij nog geen allemans vriend, maar de stalhouder vertrouwde hij, en mij ook. Dat was alles dat nodig was. ik heb dus WEL ervaring hiermee. Probeer in het vervolg iets volwassener te reageren als je een antwoord krijgt dat je niet bevalt.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:33

Eh Kelly ... Zoiets als waar je je nu bevindt wordt een forum genoemd. Op een forum kan iedereen zijn mening geven, ongeacht of deze je nou aanstaat of niet. Als je dit niet kan verdragen plaats dan niets.

Overigens maak je van een mug een olifant ..

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

reactie desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 16:37

ik heb mijn pony al bijna 8 jaar en het gaat met de stalhouder nog steeds niet hij heeft haar nooit wat aangedaan maar kan haar nog steeds niet in het weiland zetten of uit haar box halen.dit levert heel vaak problemen op en ik dacht dat je mijn probleem niet serieus nam dus vandaar mijn reactie.groetjes kelly

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:40

hm, ik denk eerder dat dit aan de stalhouder ligt dan aan de pony. Sommige dieren hebben iets meer geduld en tijd nodig en je moet wel bereid zijn om die te geven. Wat gebeurt er als jouw stalhouder je pony in de wei zet?

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

theersa-bonita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 16:48

Dat was maar een voorbeeld dat is nou juist het probleem het is niet alleen met de stal eigenaar maar met iedere man hoefsmid,dierenarts(vaak vraag ik een vrouwelijke maar kan niet altijd) ik heb al eens gehoord waar het vandaan kan komen maar dat is nogal iets intiems.iets paranormaal ik weet niet wat ik daarvan moet denken
maarb toen er na de hand een paarden fluisteraar kwam en die het zelfde zei begon ik toch te twijfelen maar het gaat erom dat ik mijn pony die angst wil besparen groetjes kelly

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:12

MIjn vorige pony had dat in het begin ook heel erg, maar uiteindelijk is het met heel veel geduld bijna overgegaan. Hij bleef wel de kat uit de boom kijken, maar hij was niet bang meer!
Het sloeg eigenlijk van de ene op de andere dag over van paniek naar een beetje kijkerig! Misschien ouder en wijzer geworden Verward
Wat die stalhouder betreft; heeft hij misschien ook varkens? Dat was namelijk bij mijn toenmalige stal wel het geval en daar schijnen paarden ook niet van te houden...Daar was ook geen enkel paard heel dol op de stalhouder *LOL*

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:33

haha, dat zou dus niks voor mij zijn *LOL*
Maar misschien moet je wel een man als (bij) verzorger versieren.
Door het kontakt bij de verzorging krijgen de paardjes vaak
vertrouwen. Lovers
Nu beleeft ze alleen maar akelige dingen met mannen.
Geen wonder, dan zou ik ze ook niet meer leuk vinden. Boos!

P.S. Ik bied mezelf niet aan, heb er al 2 Haha!

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 20:40

Ik ga zelf 7 dagen in de week naar mijn paard maar als ik dan niet kan dan doet mijn vader of mijn vriend haar ook wel eens maar dit heeft ze alleen met vreemde mannen. maar die moeten ook wel eens bij haar in de buurt komen en dan vind ik het hartverscheurend als ik haar dan zo vol angst zie.

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:29

Mijn paard is niet bang voor mannen maar doet er heel lelijk tegen als het even kan bijt ze ook nog het liefst
Terwijl ze andere manzen echt nooit zal bijten ofzo, nooit doet de lelijk tegen mensen of paarden alles vind ze goed maar zodraa er een man in de buurt is doet ze strak dr oren in dr net en wil ze bijten
In weet nou niet of ze er ook bang van is
maar zo doet mijn merrie tegen mannen

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:46

mijn RUIN doet ook heel erg raar tegen mannen.
hij vond eerst helemaal niemand aardig en driegt ook alleen maar!!
maar mannen vindt hij maar niks terwijl hij het zelf ook is! niet dat hij dat weet maar dat verwacht je niet zo snel van een ruin!!
hij trekt ook zijn oren stijf in zijn nek maar bijt niet!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:06

Ik ken een volbloed. En die wil zich niet laten pakken door mannen uit de wei, de hoefsmid heeft heel veel geduld nodig en dan nog een megarisico op dat ie in mekaar getrapt word. Als er een man op zijn rug gaat zitten gaat ie rennen en boktie je der af. Doods mar dan ook doodsbang voor mannen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:09

Hengsten staan een beetje er om bekend dat ze met mannen niet zo veel op hebben. Paarden zijn hele gevoelige dieren. Vrouwen zijn over het algemeen ook iets gevoeliger of komen tenminste zo over met hun zachtere en hogere stem. MAar ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig naar wat Kellog dan gehoord heeft over die paranormale verklaring. VERTEL!
Overigens, als er een veearts of hoefsmid komt, moet je ervoor zorgen dat je er zelf bij kunt zijn. Misschien moet je er ook meer mee "oefenen". Neem je pa een keer mee of een broer, vriend die hij niet kent. Vraag of ze je pony wat lekkers geven en willen aaien, een stukje mee willen laten lopen aan de halster. Alleen door te doen kun je je pony er aan laten wennen, leren dat mannen niet (allemaal eng) zijn. Ik weet wel dat dieren instinct hebben en verdomde goed weten vaak met wat voor iemand ze te maken hebben. Vrouwen zijn vaak toch subtieler met paarden, sorry guys. Schijnt zo algemeen bekend te zijn, Piet Raymakers heeft het ooit in een collum in Bit toegegeven, maar ook een trainer van renpaarden die er de voorkeur aan gaf vrouwelijke jockeys te zetten op de paarden met een moeilijker karakter.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:15

Mijn ruin is ook nie gek op vreemde mannen, sterker nog, snork snork en wegspringen. Ik vind het geen probleem ik vid ook niet iedereen aardig. Als je merrie bepaalde mannen wel vertrouwd is wellicht selecief in wie ze wel en niet mag! Dat is toch mooi, leuk hoor een beetje karakter. Misschien is de stalhouder wel een keer niet zo vriendelijk geweest? je weet het niet en een eerlijk antwoord daarop zal je nooit krijgen ook. Leg e er bij eer en houd er rekening mee, doe ik ook.

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:57

Yup, daar gaan we weer.. Haha! Mensen die een hekel hebben aan clickertrainers kunnen dit stukje overslaan Knipoog . Je kunt je paard leren dat mannen niet eng zijn door dat in stapjes aan te pakken. De eerste oefening die je bij het clickeren doet is eigenlijk altijd het targetten (een specifiek voorwerp aanraken, bijvoorbeeld een pionnetje). Dat houd je eerst in de hand en raakt het paard het aan dan click je en geef je voer. Vervolgens bouw je dat uit tot je de pion op de grond zet en je paard hem dan ook nog steeds aanraakt (steeds weer click & beloning). Als dat goed gaat en je paard doet dit graag (is eigenlijk altijd zo) dan kun je vragen of een man op een stoel midden in de bak plaatsneemt terwijl jij het targetten oefent. Voor deze stap veel tijd uittrekken en ga bijvoorbeeld een stapje terug in de training door de pion eerst weer uit jouw hand aan te laten raken. Als dat goedgaat zet je hem weer op de grond en als dat ook goedgaat verplaats je die pion steeds verder richting de zittende man (zittend zijn ze minder groot en minder bewegelijk en het is minder vermoeiend Haha! ). In kleine stapjes dichterbij gaan, veel belonen en als dat moeilijk gaat kun je ook ervoor kiezen om eerst in de richting van de rug naar de man te werken (dan staren de ogen het paard niet aan). Op een gegeven moment kan je de pion waarschijnlijk naast de man zetten en dan kun je de pion in de handen van de man plaatsen. Beloon alles uitvoerig! En als dat goed gaat kun je het proberen als de man staat, loopt, borstelt, halster aandoet enzovoorts. Als een nieuwe stap niet lukt ga je gewoon een paar passen terug in de training en iets langzamer vooruit, dat werkt echt het snelst!

Door dit volgen van een target zijn al veel paarden van hun angst voor iets afgekomen, bijvoorbeeld paarden die bang zijn voor het trailerladen, vreemde mensen in hun stal, dekzijl op de grond en ga zo maar door. Een target bied ze de mogelijkheid om hun aandacht op iets anders te richten dan het 'enge' en dat doen ze ook omdat ze weten dat het targetten 'goed gedrag' is (want ze worden geclickt en worden beloond). Deze training hoeft niet eens zo heel erg lang te duren als je het paard maar de mogelijkheid geeft om er zelf voor te kiezen in de buurt van de man te komen. Dus niet de goede richting in sleuren maar het paard zelf naar de target laten lopen en die steeds een halve meter verder weg plaatsen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:25

Mijn paard is ook wantrouwig tegen mannen of vooral mensen die zich dominant op stellen in ZIJN stal.

Hij is namelijk op STAL beslagen door de hoefsmid die hem toen tevens met de pook prikte (warm) op zijn lichaam (als hij niet stilstond). Ik weet dus nu dat dit een lastig iets is maar ik heb er respect voor en ik hou er rekening mee. Ik zadel hem dus niet op stal op of vlechten enz. hij is dan echt bang.
Met mijn huidige smid gaat het goed hij is rustig en neemt de tijd gaat Leys over de rooie dan mag hij dat. Straffen had namelijk toch geen zin want hij valt dan aan.

Ik ben door mijn paard een stukje van mijn vinger kwijt omdat hij beet uit angst. Nu ik op een andere manier met hem omga gaat het super mensen moeten rustig zijn bij hem en vooral in/bij zijn stal. Als je boos naar binnenloopt wordt hij bang en heb je dat kans dat hij aanvalt.

Kellogs:
Misschien handig om uit te zoeken wanneer zij bang is ? Bv op stal of altijd?? en voornamelijk bij wat voor een soort mensen (dominante of juist niet) dan heb je een oorzaak en dan kan je er rustig aan werken. Als je een vreemd iemand dan meeneemt kan je zeggen wat hij moet doen om hem gerust te stellen zodat zij niet bang hoeft te zijn.

Succes ene niemand valt je aan hier hoor Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

bedankt bedankt!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 12:25

hallo iedereen bedankt,Ik wil alleen zeggen dat ik blij ben dat meer mensen dit probleem kennen.Maar ik wil het niet oplossen omdat ik geen geduld heb maar omdat ik het zielig vind voor haar en mijn vader en mijn vriend kunnen wel bij haar komen zolang ze haar maar rustig benaderen.
En geduld heb ik echt wel want ze heeft dit al 8 jaar zolang ik haar al heb dus ik ken haar door en door. Wat dat paranormale betreft dat heeft te maaken met dat ik zelf een nare ervaring heb met mannen in mijn jeugd.
En toen zei die man dat wij zo dicht kwa gevoel met elkaar verbonden zijn,dat zij mijn gevoelens overneemt en als ik geen goed gevoel heb bij een man dan heeft zij dat ook niet en eigenlijk merk ik dat heel vaak dus misschien is dat het wel.Maar er is niets gebeurt in haar jeugd want de mensen bij wie ze geboren is,daar heb ik nog steeds contact mee en die hebbben haar maar 2 jaar gehad en die mensen zouden nog geen vlieg kwaad doen. groetjes kelly Lovers Haha!

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 65 bezoekers