wit onderlegd breken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

wit onderlegd breken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 07:52

Ik vraag me af of een wit onderlegd hoofdstel bij langer gebruik gaat breken.
Ik vraag dit eigenlijk voor een vriendin van mij. Ik had een hoofdstel van de boeren bond en dat ging op den duur breken. Dus dat witte ging op den duur breken. Is dit bij duurdere hoofdstellen ook? Dus bij merk hoofdstellen....
Groetjes Danielle

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:03

van de boeren bond staat bekend als BROL, stug leder, geen souplesse enzovoort. gewoon verkeerde winkel

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:03

Nee, maar het ligt er ook erg aan of je 't vaak invet of niet.
Vet je 't niet vaak in, droogt het uit, en gaat het breken.
Wanneer je allesong. 1 à 2x in de maand invet, zal het minder snel breken. Ik vet echt niet vaak in, geen zin... Maar mijn wit onderlegde hoofdstel gaat al jaren mee Haha! En da's een Pagony (huismerk Divoza). Dus je weet wel wat voor kwaliteit leer dat ding is! Gewoon best wel rot Knipoog

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 08:14

Oke dankjewel!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:24

Bij mij op de manege hebben ze ook diverse wit onderlegde hoofdstellen en dat zijn echt geen dure dingen, maar ze blijven gewoon goed hoor! Hoef je dus echt niet per se een hele dure voor te kopen (al is dat over het algemeen wel iets betere kwaliteit, maar dat gaat dan over het leer in zijn algemeen). Succes!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:39

Heinekengirl schreef:
Nee, maar het ligt er ook erg aan of je 't vaak invet of niet.
Vet je 't niet vaak in, droogt het uit, en gaat het breken.
Wanneer je allesong. 1 à 2x in de maand invet, zal het minder snel breken. Ik vet echt niet vaak in, geen zin... Maar mijn wit onderlegde hoofdstel gaat al jaren mee Haha! En da's een Pagony (huismerk Divoza). Dus je weet wel wat voor kwaliteit leer dat ding is! Gewoon best wel rot Knipoog


Daar ligt het dus niet aan. Het witte is geen leder(al helemaal niet bij de goedkopere hoofdstellen) en als je dat met vet bewerkt, dan word het vaak gelig.

Het ligt waarschijnlijk gewoon aan de boerenbond-kwaliteit!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:13

Heb een hoofdstel wit onderleg - al een jaar of 7 en dat ziet er nog prima uit. Goede kwaliteit dan is het geen probleem (beetje soepel leer).

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:55

Ik heb een onderlegde die idd ging breken, en één die veel ouder is en nog steeds goed is. Bij mij zat t verschil erin dat de ene was onderlegd met kunststof, en de ander met geverfd leer (die bleef goed). Waren beide goedkope hoofdstelletjes