Waarom?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mislukt
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-05-04

Waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:47

Een schaduwaccount aangemaakt... ik schaam me zo voor mezelf... Scheve mond. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen... Ik heb nu al bijna 3 jaar een heel lieve vriend, die me heel erg helpt, steunt en me echt uit de stront heeft geholpen. Door allerlei verschillende omstandigheden gaat het de laatste tijd ontzettend slecht. Ik ben zo ongeveer depressief.

Zaterdag was ik op een feest, super gezellig... opeens een gevoel dat er iets niet klopte. Vervolgens knijpt er een of andere idioot in mn borste, expres, doelbewust in míjn borsten. Ik voelde me dus al niet top, en dat ook nog eens (ik heb een soort angst voor mensen die mij ongevraagd aanraken)... geen goede combi, ik ging door het lint en heb die jongen ontzettend hard en gemeen in elkaar staan rammen, midden op het feest. Ik was mezelf compleet kwijt... Verdrietig Ik ben door 3(!!!) man bij mn armen gepakt en weggesleept bij die gozer, echt te erg voor woorden! Bloos!
Goed... het slechte gevoel was er nog steeds...

Gisteren komt mn vriendje bij me, dus ik was erg blij. Hij deed heel afstandelijk en als ik hem vroeg wat er was gaf hij geen antwoord. Pas toen we in bed lagen wist ik wat het voorgevoel van de vorige avond was, namelijk dat hij was vreemdgegaan. Ik heb het aan hem gevraagd en hij is inderdaad met een ander wijf gegaan... Verdrietig Verdrietig
Zo veel pijn doet het! Mn eigenwaarde is gedaald tot onder het vriespunt... ik heb hem geslagen, verrot gescholden en.... hem opnieuw een kans gegeven. Ik leg het bij mezelf... De laatste tijd ben ik zo vaak verdrietig, zo vaak in de war, zo vaak onredelijk... dit moest ooit een keer gebeuren.... Ik voel me verschrikkelijk poedersuiker. Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ik hou zo verschrikkelijk veel van die jongen, dat is niet voor te stellen!
Ik weet niet wat ik met mezelf moet, wat ik met ons moet, wat ik met mn leven moet. Eerlijk gezegd kan ik op dit moment alleen maar aan een ding denken, en dat is niet goed... ik snap niet waarom mij dit allemaal moet overkomen... God (of hoe je die zak die daarboven zit ook wil noemen) had kennelijk een offday toen ik in de maak was ofzo Boos! Ik wil op het moment alleen maar mezelf straffen om wie ik ben en wat ik niet kan Boos!...
Ik ga vanmiddag in ieder geval de psycholoog bellen, misschien dat er in ieder geval iets kan veranderen door te praten... want god, wat wordt ik moe van mezelf... Boos!

/edit: even een scheldwoord wat minder erg gemaakt

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:56

Ten eerste vind ik het heel goed en knap van jezelf dat je erover wilt praten met een psycholoog. OK dan!
Ten tweede meis, je geeft nu wel jezelf de schuld, maar jij bent niet degene die vreemd is gegaan dat is hij.
En ookal ben jij verdrietig, depri of wat dan ook dan hoort je vriend je te steunen als hij van je houdt.
Dus probeer geen rare dingen te doen, want je hoeft jezelf niks te verwijten.

En die waas van woede heb ik ook wel eens, dan kan ik niet meer stoppen, dat is natuurlijk niet zo goed...bij mij komt het gewoon omdat ik zoveel van hem houd dat het me helemaal kapot maakt als er iets aan de hand is (niet bij het minste geringste hoor) en waarschijnlijk een gedeelte van mijn jeugd wat nu pas tot me door dringt.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:00

Ik vind niet dat je dit probleem bij jezelf moet leggen....Je vriend moet je (vind ik) in allen tijde steunen ook als je depressief lijkt te zijn. Ik vind
dus ook dat je je zelf niet moet verwijten dat HIJ is vreemd gegaan.
Vind het knap dat je hem weer een kans hebt gegeven......Mijn vriend zou dat NOOIT krijgen ongeacht hoe veel ik van hem hou....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:10

Jemig meis wat een ellende.
Maar je moet het vreemdgaan van je vriend niet bij jou leggen. Dat jij je verdrietig en down voelt is voor hem geen vrijbrief om vreemd te gaan! Hij zou je juist moeten steunen!

Ik vind het heel knap dat je hem alsnog een tweede kans hebt gegeven. Daar heb ik veel respect voor, mening vrouw zou hem laten zitten.
Ik hoop dat je er met hulp snel weer bovenop komt en dat jullie samen veel geluk zullen vinden in de toekomst!!

Dikke knuffel! Ach gut

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:51

Mislukt schreef:
hem opnieuw een kans gegeven. Ik leg het bij mezelf... De laatste tijd ben ik zo vaak verdrietig, zo vaak in de war, zo vaak onredelijk... dit moest ooit een keer gebeuren.... Ik voel me verschrikkelijk poedersuiker. Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ik hou zo verschrikkelijk veel van die jongen, dat is niet voor te stellen!


En nog is dit nooooit een reden om vreemd te gaan! Hij moet je juist steunen als je je rot voelt, niet zn plezier bij een ander zoeken! Nu komt ie er wel heel makkelijk vanaf en denkt ie misschien dat ie t een volgende keer weer kan doen!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:55

Ten eerste dat je die gozer een paar klappen gaf dat omdat die aan je borsten zat vind ik top moeten ze maar leren om er vanaf te blijven aso jong...

Het is toch niet jou fout dat je vriend vreemdgaat. Ik vind het knap dat je met iemand wil gaan praten dan krop je het tenminste niet op....

heel veel succes de komende tijd

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:14

Ik ben het wel met de rest eens! Geef jezelf niet de schuld. Hij is degene die is vreemdgegaan en ook al zit je in een dip dan zou hij je juist vrolijk moeten maken oid. Iig wel moeten steunen!!!
Ook al hou je zo veel van die jongen het vertrouwen zou voor altijd geschaad zijn! Ik zou hem iig nooit meer vertrouwen denk ik.

Succes ermee, en sterkte hoor!! Goed van je dat je gaat praten met een psycholoog OK dan!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:53

Liekjuh schreef:
Ten eerste dat je die gozer een paar klappen gaf dat omdat die aan je borsten zat vind ik top moeten ze maar leren om er vanaf te blijven aso jong...


Ben ik het mee eens!! Het had misschien iets minder gekunt Schijnheilig maar goed zo is het wel heel duidelijk.. En nu maar hopen dat hij er wat van geleerd heeft..

En voor de rest vind ik niet dat je vriend vreemd had mogen gaan onder welke omstandigheden ook..
En als hij niet tegen gezeur kan dan moet hij homo worden Tong uitsteken want alle vrouwen zeuren weleens ..

Vind het wel knap dat als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je dan naar een phygo gaat...

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:27

Noem mij eens iemand op die niet vreemdgaat... jan en alleman gaat vreemd laatste tijd, wat is dit toch voor een kl*te mentaliteit??? Jee zeg, dit maakt me echt kwaad...

En meis, heel veel sterkte, je hebt niks fout gedaan hoor. Mannen moet van je afblijven, en niet zomaar egrens in gaan knijpen... En je vriend had niet vreemd moeten gaan... Ook al ben jij de laatste tijd depri geweest, hij moet je steunen, maar hij doet het tegenovergestelde...

Sterkte!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 01:51

Ik kan je niet echt tips geven, ik zit zelf nu ook in een nare periode en niks gaat zoals het moet gaan, maar wat ik nog wel even wil zeggen;

VOOR VREEMDGAAN IS NOOIT EEN EXCUUS!!!
Het ligt niet aan jou dat je vriend vreemd is gegaan, het ligt aan je vriend.
Hij is de schuldige, niet jij.
Hoe vrolijk/verdrietig/chagerijnig je de laatste tijd ook was, dat is geen reden om vreemd te gaan, niet voor jou, niet voor je vriend.
Als hij niet meer met jou verder wil, en een ander heeft gevonden, moet hij dat zeggen en het uitmaken, daarna kan hij verder gaan kijken, niet eerder, wil hij eigenlijk wel met jou verder (of iig, dat zijn dan zijn woorden) is het al helemaal not-done, helemaal raar.
Niet met jou hebben en er nog eentje bij hebben, ook al was het maar voor eenmaal.
Vreemdgaan is vreemdgaan en dat is de fout van diegeen die vreemd gaat, niet die van een ander, wat die dan ook maar gedaan zou mogen hebben.

Trouwens, als iemand ongevraagd aan jou komt, vind ik het niet onredelijk dat je hem een mep oid verkoopt, eerder een goeie actie dan een slechte (alleen een mep verkopen is meestal al meer dan genoeg, is wat anders dan de ander in elkaar rammen, dat vind ik weer wat minder).

Ik denk dat het een hele verstandige zet is om met iemand te gaan praten, het is alleen behoorlijk jammer dat er zulke lange wachtlijsten zijn.
Dat je aangeeft hulp nodig te hebben en dat zij dan maar zo ongeveer zeggen, wacht nog maar even, over een paar weken ben jij aan de beurt (ik weet wel, het kan niet anders, zij zouden het waarschijnlijk ook liever anders gezien hebben, het is gewoon zo knudde dat het zo is).
Dus als jij nu naar de dokter toegaat en vraagt om een verwijzing en daarna een afspraakt maakt bij wie dan ook, bereid je dan maar voor op een lange wachttijd.

Succes iig!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 02:17

Als je heel negatief over jezelf praat/denkt dat neem je dat gevoel over. En ga je de dingen die je dacht als feiten zien. Dus dat moet je zien te voorkomen. Blijf jezelf tegen spreken!

Zorg voor jezelf. Ga iets leuks doen. Iedere dag weer. Misschien in het begin met tegenzin. Maar op den duur werkt het. Dat kunnen kleine dingen zijn hoor. Koop een tijdschrift. Ga lekker in bad. Neem een masker.

Misschien een idee..Ga iedere dag flink wandelen of trimmen. Het is bewezen dat je je daardoor beter gaat voelen.

Het zal niet alles beter maken. Maar jezelf de put in praten werkt in ieder geval niet!

*geleerd bij therapie!*

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:36

Dat HIJ vreemd gaat is niet JOUW fout hoor!
Castreren die hap! Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:00

NoaC schreef:
Dat HIJ vreemd gaat is niet JOUW fout hoor!
Castreren die hap! Knipoog
ja idd Haha!
Goed van je dat je met een psycholoog gaat praten OK dan! . Ik herken wel wat in jouw verhaal (behalve dat van het vreemdgaan van vriend) trouwens

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:37

Roxxie"]
[quote="Liekjuh schreef:
Ten eerste dat je die gozer een paar klappen gaf dat omdat die aan je borsten zat vind ik top moeten ze maar leren om er vanaf te blijven aso jong...


Ben ik het mee eens!! Het had misschien iets minder gekunt Schijnheilig maar goed zo is het wel heel duidelijk.. En nu maar hopen dat hij er wat van geleerd heeft..

En voor de rest vind ik niet dat je vriend vreemd had mogen gaan onder welke omstandigheden ook..
En als hij niet tegen gezeur kan dan moet hij homo worden Tong uitsteken want alle vrouwen zeuren weleens ..

Vind het wel knap dat als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je dan naar een psycho gaat...
[/quote]

hier ben ik het heel erg mee eens

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:19

Citaat:
En voor de rest vind ik niet dat je vriend vreemd had mogen gaan onder welke omstandigheden ook..
En als hij niet tegen gezeur kan dan moet hij homo worden Tong uitsteken want alle vrouwen zeuren weleens ..



Mannen niet zeker! Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:07

Even een reactie op je naam... Mislukt... Ik vind dat die naam niet klopt, jij bent niet mislukt, hij is mislukt, want die manier waarop hij jou behandeld is verre van perfect!

Hoe gaat het nu met je?

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:38

Waarom? omdat we in het leven niet steeds krijgen wat we verdienen. daarom !

Spreek uit ervaring, wij vriend en ik hebben het ook allemaal meegemaakt en ik kan je verzekeren dat hem een tweede kans geven klote moeilijk is. Maar als je echt van hem houdt en je denkt dat ook hij hieruit geleerd heeft, dan moet je het zeker proberen. sterkte

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:50

Dumpen!!

Een oud gezegde zegt: eens een dief, altijd een dief...

Mislukt
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:28

hmmm... het gaat aardig gezien de omstandigheden. Het doet nog steeds pijn en nog steeds vind ik het ergens een beetje naar als hij me aanraakt, maar het gaat. Ben erg bij mezelf te rade gegaan en erachter gekomen dat ik me al een half jaar niet lekker voel in deze relatie. Ik heb het heel vaak al willen uitmaken, maar de angst om alleen te zijn won.
Ik ben ook heel fout geweest. Ik ben aan hem gaan hangen, terwijl ik eigenlijk wist dat het helemaal niet meer leuk was samen.
We hebben gepraat, gepraat en nog eens gepraat en zijn erachter gekomen dat we dat al veel eerder hadden moeten doen! Er zijn van beide kanten heel veel frustraties, irritaties en nog veel meer uitgekomen en we gaan er aan werken. Het motto is nu dat het nooit meer wordt wat het was, maar dat het alleen maar beter kan worden! We hebben elkaar en onszelf in de maling genomen, gedaan of er niets aan de hand was terwijl er juist heel veel aan de hand was.
Het is natuurlijk niet goed te praten wat hij gedaan heeft, maar ik vertrouw hem toch... Het is écht een waanzinnige gozer, hij heeft zo verschrikkelijk veel voor me gedaan! Ik had een schop onder mn kont nodig om naar de Psycho te gaan en om toe te geven dat het allemaal niet lekker zat.
Dit was de hardste schop die je je kunt voorstellen, maar ik merk nu al het verschil. Ik begin weer mn nuchtere zelf te worden, kan weer beter relativeren en ga zo maar door.. het heeft geholpen en ik ga aan ons, en vooral aan mezelf werken!
De komende periode zal het nog wel heel erg moeilijk worden, maar ik heb het er voor over... Ik wil gewoon gelukkig worden en blij en vrolijk en... tsja... mezelf... degeen die ik tot een jaar geleden was en nu niet meer ben! Het gaat me lukken!
Bedankt voor de reacties iig!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:50

Dat vind ik heel knap van je ! Ik ben gister gestopt met mn relatie omdat hij vreemd is gegaan... Verdrietig het doet heel erg veel pijn maar ik kan er niet mee leven dat hij dit soort acties voort wil zetten ! Hij heeft ook heel erg veel voor me gedaan in die 3 jaar dat we samen waren en me altijd gesteund maar dit kan ik gewoon niet!hopelijk heb je nu de goede keus gemaakt en kan je nu eindelijk een beetje jezelf terugvinden! sterkte ermee!