Gezocht painthengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Gezocht painthengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:13

hoi,
Wij zijn op zoek naar een painthengst voor onze Jacky.

Wij hadden nog een andere hengst gepland voor haar,maar dat kan niet doorgaan,omdat zijn semen niet in europa is.
Nu zoeken wij het wat dichter bij huis.
Dus wil je een hengst aanprijzen,dan laat maar gaan,WEL VIA PB AUB!! Knipoog
Als het kan met:
-(een link naar) info,pedigree
-foto.
-foto van de achterbenen van achter gezien.

Ik heb natuurlijk een aantal hengsten al gezien,maar ik sta altijd open voor suggesties!
Jacky heeft een cutting-pappa en word zelf reining gereden.

PLEASE,help me kiezen! Haha!

Zo ziet jacky uit:
Afbeelding

Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:24

Wat voor eisen stel je zelf verder? Alleen Paint en geen Quarter hengst? Overo? Tobiano? Welke richting gefokt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:31


_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:36

jeddah schreef:
Wat voor eisen stel je zelf verder? Alleen Paint en geen Quarter hengst? Overo? Tobiano? Welke richting gefokt?

Een paint,want ik wil er wel meer zekerheid hebben dat er vlekjes uit komen.
Ik heb het idee dat overo "populairder" is,maar ik weet eigenlijk niet of Jacky (tobiano) wel overo's kan krijgen.(sire:overo,dam:tobiano),dus misschien liever overo.
Jacky is geen halter/pleasure/hunter-type,dus ik weet dus niet of het verstandig is om er zo'n hengst op te zetten.Misschien meer in het Reining/cowhorse/cutting?? Verward
Tja,je ziet het,zelf nog veel vragen hierover,heb me nog niet zo "in de paints" verdiept! Haha! Daarom sta ik open voor suggesties,en als je kan motiveren waarom je het een goede combinatie lijkt ,GRAAG!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:39

kijk eens hier http://www.phcg.de/ is Dld. maar wie weet vind je een dicht bij de grens van limburg.

oja vergat ik even, op de indexpagina naar paintmarkt, en vandaar uit naar deckanzeigen.
Laatst bijgewerkt door rina op 17-05-04 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:39

Had je Jacky laten testen op OLWS? Ook al is ze Tobiano, ze kan OLWS drager zijn, en het is een beetje jammer als er na 11 maanden een niet levensvatbaar veulen uitkomt.

Buster is in ieder geval OLWS negatief, dus daar zit je safe mee.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:41

Aangezien Jacky een Overo ouder heeft zou ik haar wel eerst laten testen op OLWS voordat je naar een Paint hengst gaat. Tobiano's kunnen dit zeer zeker ook dragen zonder dat je het ziet. Of je moet voor een hengst kiezen die getest is en negatief is, dan loop je geen risico.
Of Jacky Overo's kan krijgen ligt daaraan, maar ook aan de hengst, stel ze is OLWS negatief en je brengt haar naar een Overo hengst, dan heb je 25% kans op Overo, 25% kans op Tovero, 25% kans op Tobiano en 25% kans op een solid.

Ik zou zeker voor een hengst gaan waar zij ook voor geschikt is, heb je verder nog wensen of aanvullingen wat betreft Jacky? Ik ga ondertussen even denken, in Duitsland staat namelijk een goede Reiner...

[edit]Cassidy was me voor Knipoog [/edit]

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:43

Dan wil ik de naam van die Reiner ook wel hebben....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:43

Is een zoon van Delta Olena, ik ga googelen!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:46

Deltas Pepp Olena, uit een Peppy San Badger moeder...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:48

Oh ja, die had ik in de Duitse Hengstenspecial al gezien. Heb het zelf niet zo op Peppy San Badger, sorry.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:50

Hoef je tegen mij geen sorry te zeggen Haha! ! Ik "heb" het helemaal niet op Reiners Bloos! ...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:58

Cassidy"]
Oh ja, die had ik in de Duitse Hengstenspecial al gezien. Heb het zelf niet zo op Peppy San Badger, sorry.
[/quote]
[quote="jeddah schreef:
Hoef je tegen mij geen sorry te zeggen Haha! ! Ik "heb" het helemaal niet op Reiners Bloos! ...

Tja,daar sta je dan met je Peppy San Badger-reiners! Haha! Clown

Klopt mijn idee dat in de Paint-wereld de halter en pleasure/hunter-onderdelen populairder zijn?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:06

Nou, of het populairder is... dat weet ik niet, er zijn gewoon veel minder goede Reiners, dat (mijn persoonlijke mening) omdat de dekgelden erg hoog zijn bij de Reiners en als men een Paint merrie heeft, men niet naar een QH Reiner wil gaan, veel $$$ uit wil geven en een Breedingstock krijgt. De Breedingstocks kunnen het in de NRHA natuurlijk wel goed gaan doen, maar als ze niet super worden, dan heb je een Breedingstock.

Daardoor gaat het nivo bij de Paints met de Reiners niet zo snel omhoog, of ze zijn dan zo duur dat het niet voor iedereen nog leuk blijft.

Ik heb het laatst eens opgezocht, de hengst Shining Spark heeft in zijn hele leven nog maar 1 (!!!) Paint merie gedekt, als voorbeeld.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:28

Een goede fokker zal het worst zijn of er kleur op zijn Paint zit. Die kijkt naar bouw en pas later naar kleur.

Helaas willen teveel mensen die kleur hebben. En zo zet men kleur op kleur en wordt bouw ondergeschikt.
Hoeveel Breeding Stock Paint hengsten telt Nederland eigenlijk?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:33

Ja, ben ik met je eens Cassidy, maar een goede fokker wil waarschijnlijk ook een beetje geld verdienen. En als je als goede fokker een aantal breedingstocks hebt staan die niet verkopen en waar je wel $10.000,- aan dekgeld in hebt zitten houdt het al snel op, ook als je een goede fokker bent.

Ik denk absoluut niet dat dat meteen betekend dat kleur op kleur bouw ondergeschikt maakt! In alle andere disiplines wordt erg veel met QH hengsten gedekt, maar daar gaat het niet om $10.000, maar om misschien $2.000 dekgeld, toch een groot verschil in prijs wanneer je het veulen wil verkopen!

Ik heb geen idee hoeveel Breedingstock hengsten Nederland telt...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:35

Eh...ik denk toch wel redelijk veel (veulens, jaarlingen enz...)
Wat ik bedoelde: Breedingstock Hengsten waar mee wordt gedekt. En waar reclame mee wordt gemaakt.
En dan weet ik er zo snel geen een!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:38

Nee, daar weet ik er ook geen een van. In de VS zie je dat ook weinig, reden is denk ik daar dat de BS hengsten zichzelf veel minder kunnen bewijzen in de ring, vanwege het geringe aantal klasses, maar vooral omdat die klasses dan ook niet zeer slecht gevuld zijn, dus punten halen is erg moeilijk.
Maar het zou toch wel prima moeten kunnen, er zijn er vast een heleboel die erg goed zijn. Ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben om naar een BS hengst te gaan, mits de merrie geen BS is.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:35

Als je voor een reining/cutting Paint hengst wil gaan (lijkt me wel het meest logisch), dan is Deltas Pepp Olena volgens mij idd wel de meest bekende en succesvolle reininghengst in Europa. http://www.vorraber.at/deltasPeppOLena.htm

Verder is Big Steps Snow Boy ook een goede reininghengst http://www.bigstepssnowboy.de/

Gisteren zag ik deze voorbij komen. Ziet er erg leuk uit, hoewel je voor Jacky misschien een hengst wil die wat hoger op de benen staat. Iig, dit is Colored Colonel B http://www.eifelgoldranch.be

En dan heeft Jos Weerts natuurlijk ook nog twee cuttinggefokte reiners: TH Poco O Lena en Peppolenas Powerplay. Zie http://www.jweerts.5u.com/.

Ze zijn trouwens wel allemaal tobiano ... laat ik ook eens een overo in de groep gooien Clown : Deze hengst is eigenlijk meer allround gefokt, maar is heel succesvol in de reining uitgebracht. Dit is Whata Smoke: http://mysite.freeserve.com/Parkheathpaints/page2.html

Overigens is Jacky's vader (Doc Painted Bright, alias Sherwin) nooit getest op OLWS, maar is hij het volgens mij wel, puur afgaand op zijn vlekken ...

ahintofte
Berichten: 158
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Nederhorst den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:52


chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:54

Ik kan je natuurlijk mijn hengst aanbevelen. Is een schatje van karakter en een zoon van Deltas Pepp O Lena. Ik mag hier geen reclame maken maar je kunt me evt. PB-en.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:54

Enkele Nederlandse namen zijn verwijderd, zoals Topicstarter als vroeg; graag per PB. Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:24

Sugarmiss schreef:
Enkele Nederlandse namen zijn verwijderd, zoals Topicstarter als vroeg; graag per PB. Haha!


Maar waarom dan niet allemaal? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gewoon vraag me af...waarom?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:37

De 'buitenlanders' zijn hier niet zelf vertegenwoordigd en kunnen als zodanig niet als 'commercieel' aangemerkt worden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:41

Nee, ik bedoel waarom niet alle Nederlandse hengsten Knipoog ?

Wat mij betreft is het ook niet echt commercieel zolang het duidelijk op de topic slaat, maar dat is een ander onderwerp Haha! .

Anders is het zo lastig mensen te vertellen welke hengst wel/niet beschikbaar is. Op FA gebeurd dat toch ook, dat men Nederlandse Hengsten "bespreekt"?