Wat is moeilijker? Auto, of paardrijden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat is moeilijker om te leren?

autorijden
13 (12%)
paardrijden
93 (87%)

Totaal aantal stemmen: 106


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Wat is moeilijker? Auto, of paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 17:33

ff benieuwd naar wat iedereen denkt op dit gebied graag met motivatie...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:38

Autorijden. Bij een paard heb je te maken met 1 levend wezen, dat je vaak (niet altijd) redelijk goed kent. De basis van het paardrijden is zo moeilijk niet. Autorijden wel, je hebt met miljoenen onvoorspelbare weggebruikers te maken, van zeer jong en onbezonnen, tot oud en stekeblind... Ik let liever op 1 paard, dan op een x-aantal weggebruikers.

Daarbij zijn de gevolgen vaak veel erger bij een auto-ongeluk dan bij een ongeluk met je paard...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:41

paardrijden
Juist omdat het een levend dier is.
De gas en rem zitten niet altijd op dezelfde plek.
Een auto schrikt ook niet en springt dan niet ineens opzij oid Lachen

verder is elke auto hetzelfde ze hebben geen last van een karakter wat moet passen bij de bestuurder.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:45

Natuurlijk paardrijden --> daar moet het van twee kanten komen. Een auto luisterd zowiezo altijd naar jou Haha! Je bent nooit uitgeleerd en dat heb ik eigenlijk met autorijden wel!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:45

Paardrijden is zeker moeilijker!
Als je eenmaal kunt autorijden, dan kan je het gewoon. Als je denkt te kunnen paardrijden, dient er zich een nieuw probleem aan. Je 'kan' dus eigenlijk nooit paardrijden.

זכור

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:46

Ik vind paardrijden moeilijker.
Je zit op een levend wezen met een eigen wil,en dat kan je van een auto niet zeggen Haha!
Daarom weet je nooit van te voren wat er nu weer gaat gebeuren of wat ze van plan zijn,schrikken ze wel of niet etc.
Je kan wel zeggen dat je met auto rijden afhankelijk bent van mede weggebruikers,maar met paardrijden heb ik ook lelijke ongelukken gezien door mede amazones en ruiters.
Daarbij komt dat als je 1 auto kan besturen je ze allemaal kan rijden en dat zal ik niet zo gauw van alle paarden zeggen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:46

ligt eraan wat je met de auto of het paard van plan bent Knipoog

Amor Vincit Omnia

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:48

Paardrijden. Mijn auto doet (als het goed is Haha! ) precies wat ik wil als ik op de goede knopjes druk. Een paard heeft ten eerste meer knopjes en ten tweede een wil.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:59

Paardrijden duurt langer, na 30 jaar ben je nog niet uitgeleerd en ieder paard is ook weer anders. Autorijden leer je veel korter.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:11

Het ligt er inderdaad aan wat je wilt gaan doen. Wil je rondjes hobbelen op de knol en meer niet, maar wel in je auto een perfecte ronde op een circuit kunnen rijden is auto rijden moeilijker. En anders om is het ook mogelijk.

Met paardrijden heb je maar met 1 levend wezen te maken. In het verkeer zitten en honderden waar je op moet letten. Dus ik denk dat als je het realistisch bekijkt dat autorijden (en andere takken van het verkeer) moeilijker is dan paardrijden.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:16

Paardrijden Lachen. Een paard heeft zo nu en dan een eigen willetje, een auto niet Tong uitsteken.

Al dacht ik er bij m'n 1e autorijles anders over Tong uitsteken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:18

Dennis schreef:
Paardrijden Lachen. Een paard heeft zo nu en dan een eigen willetje, een auto niet Tong uitsteken.
Al dacht ik er bij m'n 1e autorijles anders over Tong uitsteken.


Wel eens met regen over een tramrails gereden? Of als het spiegelglad is op de weg? Nou dan heeft ook je auto een eigen willetje hoor Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:23

Ik wou net zeggen... Een auto doet echt niet altijd wat jij wilt... Schijnheilig

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:36

Momenteel vind ik paardrijden makkelijker dan autorijden *LOL*
Van mijn eigenste paard kan ik de meeste reacties ed perfect voorspellen, en daar voel ik me momenteel ook het veiligst mee (ze gaat ook niet zo snel Cool ).
Bovendien kan ik mijn paard momenteel makkelijker laten vertrekken vanuit stilstand, mijn auto weigert, of begint keihard te bokken Knipoog Haha!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:45

Absoluut paardrijden!

Autorijden kun je op een gegeven moment en die auto doet echt wel wat jij vraagt. Paardrijden is lastiger omdat je met een levend wezen te maken hebt
Iedere auto werkt ongeveer hetzelfde, ieder paard is anders Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:44

Aan de ene kant paardrijden, omdat je daar met een levend wezen te maken hebt, een auto doet *meestal* wel wat je zegt, maar dan moet je wel het goede doen...


Als je een auto de sloot in stuurt doet ie het gewoon, maar als je een paard richting sloot stuurt dan doen de meeste het niet, Gelukkig hebben ze dan wel een eigen willetje Haha!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:47

Ik vond het alletwee moeilijk Haha!

Alleen is het bij een auto zo dat als je het weet je het weet, klaar.

Bij mijn paard is het zo dat iedere keer als ik denk dat ik iets weet of geleert heb zij gelijk weer iets heeeel anders gaat doen waardoor ik dus nog niets weet Huilen

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:57

Sily schreef:
Alleen is het bij een auto zo dat als je het weet je het weet, klaar.


Onzin... Ga eens goed kijken wat je medeweggebruikers doen... Die zijn een stuk onvoorspelbaarder dan een paard. Zelfs de beste chauffeurs maken ongelukken.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:59

Pervinco"]
[quote="Sily schreef:
Alleen is het bij een auto zo dat als je het weet je het weet, klaar.


Onzin... Ga eens goed kijken wat je medeweggebruikers doen... Die zijn een stuk onvoorspelbaarder dan een paard. Zelfs de beste chauffeurs maken ongelukken.
[/quote]

Ja klopt, maar het auto leren rijden is zo gebeurt, en daar ging de vraag toch om?
Ik weet waar de rem, het gas en de rest zitten, bij mijn paard wisselt dat nog weleens, vandaar dat ik mijn auto makkelijker vind.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:04

Als autorijden ophoudt bij weten hoe je moet sturen, gas moet geven en moet remmen, waarom zou paardrijden dan wel verder gaan? Sturen, gas geven en remmen op een paard is ook zo moeilijk niet, paardrijden is overigens nog sneller geleerd dan autorijden. Voor het eerste hoef je nl geen examen af te leggen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:53

Paardrijden. Waarom denk je dat zoveel jongens wel afhaken bij paardrijden en niet bij autorijden? (GRAPJE!).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:58

Ik hoop dat paardrijden moeilijker is, anders ga ik echt een probleem krijgen volgend jaar Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:08

Sorane"]
[quote="Dennis schreef:
Paardrijden Lachen. Een paard heeft zo nu en dan een eigen willetje, een auto niet Tong uitsteken.
Al dacht ik er bij m'n 1e autorijles anders over Tong uitsteken.


Wel eens met regen over een tramrails gereden? Of als het spiegelglad is op de weg? Nou dan heeft ook je auto een eigen willetje hoor Knipoog
[/quote]

Ja hoor, heb ik ook wel gedaan. Maar met die dingen weetje wat er kan gaan gebeuren en blijft een auto de wetten der natuur volgen. Een paard ook, maar die zijn nog minder te voorspellen Tong uitsteken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:10

Gemiddeld met zo'n 32 les uren halen mensen hun rijbewijs (Als ze het in een keer halen)
zeg niet dat ze dan altijd wel zo verantwoord op de weg zijn, maar ja, ze mogen de weg op.
Terwijl om echt te leren paard rijden, ben je er nog niet met 32 les uurtjes Knipoog
Plus elk paard reageerd verschillend, terwijl auto's toch dezelfde knoppen hebben Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:19

Ethelate, na die 32 uur kunnen de meesten mensen ook al stappen, sraven, sturen en remmen... Je hebt het nou echt puur over de basis. Maar als jij je examen gehaald hebt kun je nog niet autorijden... Heb mijn rijbewijs al 2 jaar, 50.000 km erop zitten en ik zit me af en toe nog steeds af te vragen wat ik in godsnaam aan het doen ben...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.