Pootjes gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Pootjes gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:40

Vandaag voor het eerst de pootjes van het veulen zien trappelen.
Ilindra is nu 6,5 maanden drachtig (van Parcival) en ik deed de deken eraf om even naar haar buik te kijken en haar te borstelen.
Toen ik onder bij de buik aan het poetsen was voelde ik een schopje, daarna zag ik het gewoon bewegen.
Gelukkig is ze niet narrig als ze drachtig is en kun gewoon overal aan zitten en rijden.
Nu nog 4,5 maand wachten, waarschijnlijk langer omdat ze meestal ongeveer 3 weken langer draagt.
Ik hoop op een vos hengstje met een bles en 4 witte benen, dat is het veulen van vorig jaar ook (Ustinov) en kunnen ze over een paar jaar samen in het span lopen, en kunnen Handell en Ilindra met pensioen.



Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:50

Wat leuk dat je het kunt zien bewegen! Bij ons op stal hebben we drachtige tinkers gehad. En bij eentje kon je het veulen heel vaak zien als de merrie na het rijden weer rustig op stal stond, bijvoorbeeld te eten of te drinken. Dan werk het veulen heel actief en zag je heel vaak de voetjes enzo tegen de buik stoten. 4 1/2 maand lijkt lang, maar het is zo voorbij en dan kun je hopelijk genieten van een lief gezond, schattig veulentje.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:05

Lief hè zulke dingen? Bij onze merrie (ook drachtig van Parcival) kun je het ook erg vaak voelen met borstelen. Als het goed is komt het veulen eind april, dus dat duurt dan nu nog zo'n 3,5 maanden. Denk dat het er wel vier worden, maar we zullen zien.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:59

hmm bij bon nog neit gevoelt, veulen komt in mei, ga es opletten en voelen na het rijden Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 02:20

Wat aandoenlijk zeg! Leuk dat Ilindra zich gewoon overal laat aanraken, kan je af-en-toe even voelen! Lijkt me heel speciaal als het je eigen paardje is (helaas Verdrietig , dit is voor mij niet weg gelegd, ik heb 2 ruinen Schijnheilig !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers