is het kunnen zien van een chip erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

is het kunnen zien van een chip erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 13:23

hallo,

mijn pony is al heel lang geleden gechipt en dat was voor dat ik haar kreeg.
Nu viel me eigelijk op dat je haar chip gewoon kunt zien zitten Verward
Ik heb wel vaker gechipte pony's gezien en daar kan je het niet zien zitten of bijna niet.
bij haar kan je gewoon de helechip zien zitten en voelen.
Ik vind het er niet uit zien en het lijkt me ook niet erg lekker.
Ik maak me er een beetje zorgen over omdat ik altijd al tegen chipen ben geweest(en nog steets maja wat kan je er tegen doen als het verplicht word).
Ik ben bang dat hij niet goed zit of zelf kan gaan zwerven.
mijn pony is apsoluut niet dun maar zo rond als een tonetje van al het gras.
is dit iets waar ik me zorgen oevr moet maken?


llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:28

nou volgens mij is dit niet zo'n heel erg probleem.. maar misschien als je pony afvalt. dat je dan misschien de chip iets minder ziet zitten.. danweet je het probleem.. enneh. je kan ook ff naar de DA om te vragen.. want zo over internet is het erg moeilijk om er wat te van zeggen...

Enneh waarom ben je tegen chippen.. misschien word je pony gestolen. . en willen ze die over de grens heen smokkelen.. dan heb jij allang de politie.. ingeschakeld.. en die kan zo alles regelen.. dat ze alle pony's ff nakijken.. wat voor nr.. ze hebben..

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 13:33

nou ze kunnen de chip er uit snijden je ziet hem toch zitten Clown
maar nu ff serieus..ik ben tegen chipen omdat paarden dieven toch op zoek gaan naar de chip en je paard helemaal kapot snijden (maar dat is het uiterse geval)
Ik heb gehoord dat een chip kan gaan zwerven en het dan van binnen kan beschadigen.
Mijn oom is vel tegen het chipen en laat elk jaar een bloed afname nemen in plaats van een chip.
Mischien heb ik wel te veel spook verhalen van hem gehoord maar ik voel me er niet lekker bij vandaar dat het me ook niet lekker zit dat je de chip kan zien zitten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:45

Lijkt me ook niet echt een lekker gezicht helemaal, een chip hoor je niet te zien zitten!
Wat zegt een DA ervan?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:55

Een chip hoor je niet te voelen en al helemaal niet te zien. Ik zou er maar eens een dierenarts bijhalen.

That which yields is not always weak

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:13

inderdaad. een beetje vreemd.
ik zou er ook een da naar laten kijken hoor.
lijkt me niet goed dit.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:15

Ik vind het wel heel vreemd.. idd een DA bij halen!


14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:16

Ik zou er wel naar laten kijk...
Misschien is het wel helemaal niet erg maar ernaar laten kijken kan altijd.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 16:38

oke nu ik jullie reacties zo lees ga zo snel mogelijk langs de dierenarts.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:08

Laat je nog even weten wat de dierenarts ervan zegt? Ben wel benieuwd.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:15

llleoni schreef:

Enneh waarom ben je tegen chippen.. misschien word je pony gestolen. . en willen ze die over de grens heen smokkelen.. dan heb jij allang de politie.. ingeschakeld.. en die kan zo alles regelen.. dat ze alle pony's ff nakijken.. wat voor nr.. ze hebben..


Mijn pony is bijna voor altijd kreupel geweest (ze had zelfs een spuitje kunnen krijgen) als we er niet op tijd bij waren geweest.
Mijn pony was nl verkeerd gechipt (door een erkende DA) en dat is gaan ontsteken, met als gevolg een pony die niet 1 pas kon verzetten en super hoge koorts, eerst dachten ze zelfs blijvend. Misschien maar bij 1 op de 1000 gevallen zo, maar ik ben nu ook wat schuwer geworden mbt chippen.

En de politie de "ff" alle pony's gaat nakijken wat voor chip nr ze hebben?! *LOL*


(ik zou trouwens de DA ff laten kijken!)

:)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:03

en hoe is t .. heeft DA al naar gekeken??

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:16

biepp"]
[quote="llleoni schreef:

Enneh waarom ben je tegen chippen.. misschien word je pony gestolen. . en willen ze die over de grens heen smokkelen.. dan heb jij allang de politie.. ingeschakeld.. en die kan zo alles regelen.. dat ze alle pony's ff nakijken.. wat voor nr.. ze hebben..


Mijn pony is bijna voor altijd kreupel geweest (ze had zelfs een spuitje kunnen krijgen) als we er niet op tijd bij waren geweest.
Mijn pony was nl verkeerd gechipt (door een erkende DA) en dat is gaan ontsteken, met als gevolg een pony die niet 1 pas kon verzetten en super hoge koorts, eerst dachten ze zelfs blijvend. Misschien maar bij 1 op de 1000 gevallen zo, maar ik ben nu ook wat schuwer geworden mbt chippen.

En de politie de "ff" alle pony's gaat nakijken wat voor chip nr ze hebben?! *LOL*


(ik zou trouwens de DA ff laten kijken!)
[/quote]

aan chippen zitten echt heel weinig risicos, ze gaan zelden zweven, en zal ze dat gaan doen is de kans nog steeds erg klein dat ze op een verkeerde plek komen te zitten. ze worden namelijk in de spier aangebracht, en die houd hem op zn plaats. bij jouw zal die wel zijn blijven steken en onder de huid zijn terecht gekomen, anders kan het bijna niet dat je paard er zo ziek van is geworden, en aan alles zitten risicos ook aan het enten van een paard ect. het is gewoon erg poedersuiker als het bij jouw paard mis gaat, maar het kan gebeuren.

en wat de chip die je kan zien, zou ff de da bellen, volgens mij kan het geen kwaad, en als je pony er geen last van heeft al helemaal niet, maar zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 10:01

mijn dierenarts heeft steets geen tijd om langs te komen..dit omdat ze een praktijk heeft en waar voornamelijk huisdieren worden gedaan..is wel balen..ze zegt dat je de chip niet hoort te zien maar ze komt binne kort kijken of mijn meisie er geen last van heeft

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:29

jee dat is vervelend, hopen dat ze gauw komt he!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers