Weer naar de fysio met paab.. en de uitslag..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Weer naar de fysio met paab.. en de uitslag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 23:13

Vandaag moest ik weer naar de fysio.... Voor de derde keer alweer...

Dus op naar stal en paardje in de trailer en maar weer op weg naar woudenberg naar de kliniek...

We hadden om half 6 een afspraak, maar ja zoals gewoonlijk werd het iets later.. Op zich niet erg want pablo stond heerlijk te genieten in het zonnetje..
Hij was werkelijk zo ontspannen en rustig. Dit is hij trouwens al een paar dagen...

Maar goed na enige tijd kwam de fysio en hij voelde wat aan zijn rug... Er zaten nog een paar dingetjes maar die waren snel verholpen.
Hij vroeg of ik mijn zadel mee had en zei dat ik hem maar moest gaan opzadelen en met hem moest gaan rijden in de buitenbak

Oops... slik Bloos!

Ik heb er vanaf goede vrijdag niet meer opgezeten na mijn val, dus je kan je voorstellen dat ik met knikkende knien hem opgezadeld had...
Afijn in de bak, mijn vriend hield hem vast en met wat snoepjes en veel geduld heb ik er vrij makkelijk op kunnen stappen.
ging echt voorbeeldig OK dan!

In eerste instantie hadden we hem aan de longeerlijn , maar hij vroeg of ik ook los durfde.... ehm... oeps...eigenlijk niet... maar toch maar gedaan..

Ik moest hem met lange teugel rijden en met iets contact...
In het begin erg onwennig maar na een paar minuten kwam hij helemaal los... koppie naar beneden en lopen.. Veel overgangen gemaakt en zelfs gegalopeerd met een los teugeltje...

De fysio was erg tevreden en wij ook...!!!
We hoeven niet meer terug te komen en als ik hem lang en laag blijf rijden moet het helemaal goedkomen

Ik had het net nog met mijn vriend over dat ik hem eigenlijk sinds ik hem heb nog nooit zo rustig en ontspannen heb gehad...
Is gewoon een genot om bij hem te zijn... Je kan nu lekker met hem kroelen en met rijden is hij ook zo fijn... Net of hij alles voor je wilt doen en je niet in de stek wil laten...

Echt ik hou van dat ventje Lovers

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:02

Super dat het zo goed gaat met Paabje. En nu weer lekker rustig op pakken. Veel plezier!!!!

Ineke2

Berichten: 33100
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:44

Wat een paar x fysio wel niet kan veranderen...echt super hoor!
Veel plezier en succes met hem verder

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:17

Wat fijn dat het goed gaat met je paardje.
Ook een pluim voor jou dat je er toch weer opgestapt ben Knipoog
Succes met de training

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:46

wat goed joh!

jullie komen er wel Haha!

zei ik toch Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:05

zie je wel Knipoog lag toch niet aan het paard maar gewoon dat hij veel rugpijn had. moet je nagaan hoe braaf hij dan nog al die tijd is geweest.
Fijn dat het helemaal goed ging en dat hij daar zo braaf liep is vast heel erg goed voor je zelf vertrouwen ofniet?

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 22:26

ja inderdaad nimber.... Hij is zeker al die tijd dan erg braaf geweest als dat al die tijd er misschien al gezeten heb...

En ja ik zat echt te glunderen... Voelde zo fijn om op mijn eigen paardje te zitten en weer ff lekker met hem bezig te zijn...
Daar heb ik het echt allemaal voor gedaan...

Ben blij dat ik het nog een kans heb gegeven en niet met hem gestopt ben...

Al moet ik wel zeggen dat ik nog heel veel vertrouwen moet krijgen want een beetje eng vinden doe ik het nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:53

Wat fijn dat het weer de goede kant uit gaat.

En wat een geweldig pard is die Paabje dat hij zo braaf is geblevenonder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:44

Fijn dat je nu weer lekker kan rijden!
Echt zo OK dan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:41

He Super! Dat klinkt goed.
Wat een veranderingen zo'n behandling kan geven he? Isolda is daar ook heel erg van opgeknapt toen
Ik hoop dat je nu lekker verder kunt rijden!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:04

Ja inderdaad... Ken mijn paard gewoon helemaal niet meer terug....
Is echt een wereld van verschil hoe gek het ook klinkt...

En jippie.. ik ga nu een beetje op jouw manier rijden. Tenminste hoe jij het me een beetje geleerd heb..
Dus met langere teugel en op mijn zit..
Ik moet hem wat meer vrijheid geven, zodat hij zich ook wat makkelijker kan bewegen..


En ja hij is al een hele tijd moelijk geweest met opstijgen... En het probleem heeft er dus waarschijnlijk al vanaf die tijd ingezeten, maar ja nooit bij stilgestaan.. Totdat het echt niet goed meer en hij gewoon amper meer voor me wou werken. Toen wist ik dat het fout zat, want hij wou altijd werken voor me. HIj ging bij wijze van spreke voor me door het vuur.

Ben blij dat ik deze stap gezet heb en er ook achter ben wat de oorzaak (waaschijnlijk) is..
Ik ga nu lekker rustig met hem aan de slag met mijn nieuwe zadel. En over een tijdje ga ik wel weer lessen bij de vereniging. Maar is maar weer rustig opbouwen en weer vertrouwen in mekaar krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:18

tallie schreef:
En jippie.. ik ga nu een beetje op jouw manier rijden. Tenminste hoe jij het me een beetje geleerd heb..
Dus met langere teugel en op mijn zit..
Ik moet hem wat meer vrijheid geven, zodat hij zich ook wat makkelijker kan bewegen....


OK dan! Fijn om te lezen dat mijn aanwijzingen je zo geholpen hebben OK dan!
Heel veel succes met Paabje en je nieuwe zadel. Als ik zomervakantie heb kom ik nog wel een keer kijken hoe het gaat met jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:53

Fijn dat hij er zo van opgeknapt is.
Nu lekker ontspannen door blijven rijden, je hebt echt een heel braaf paard.

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:12

Kan jij me miss helpen aan een fysio voor mijn paardje??
Mijn ventje staat nu al een maand op rust doordat hij een spierblessure heeft gehad. De dierenarts had een revalidatietijd van 2 maanden genoteerd en eventueel fysio.
Nou wil ik dus graag mijn ventje ook maar laten behandelen door een fysio...het probleem is alleen dat ik absoluut hier geen verstand van heb en dus ook geen idee heb van waar je deze mensen kunt vinden.
Het is wel van belang dat het iemand is die naar mij toe kan komen, mijn paard heeft namelijk een ernstig trailerprobleem.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:16

Wat fijn he dat de physio voor paarden bestaan? Gelukkig dat je doorgezet hebt, en dat je paardje en jij nu met veel plezier kunnen rijden en dat nog wel ontspannen, nou veel sterkte verder met het rijden, en hou je moed erin, doe je paardje een knuffel van me! succes en veel plezier met het rijden.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:05

Vandaag weer even gereden en ik kon er bijna in 1 keer op...
We zijn nu bezig met snoepjes en dat werkt e cht super.. Zijn zelfs al aan het afbouwen met s noepjes.

We doen het momenteel gewoon in de bak, waar hij altijd zo moeilijk was...Maar het gaat echt stukken beter...

In het begin vond ik het wel eng, maar hij heeft nu al snel door dat het helemaal geen pijn doet.

Vandaag wel aan de longe gereden. Puur omdat ik zelf ook nog er vertrouwen in moet hebben, maar ik heb hem lekker gereden met lange teugel ook in galop... En hij was echt braaf.

Tja hij loopt nog te zoeken met zijn hoofd en loopt totaal niet in stelling.. HIj vind andere paardjes veel intressanter, maar ik kan lekker overgangen met hem rijden en de rest komt later wel..

We will be back!!!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:58

Heej Heej,

Als eerst: Fijn dat het weer goed gaat met je paardje!

Ik las in je verhaal, dat je weer bang was om weer op te stappen, dat had ik ook met mijn paard, die kreeg wat aan zijn schouders, en toen heeft hij me er een keer afgegooid, behoorlijk hard, omdat het zo'n pijn deed. Daarna ben ik er dus niet gelijk meer opgegaan, omdat hij me er dan weer af zou kieperen.

De x daarna dat ik moest rijden in de manege, dit keer dus niet op mn paard, omdat dat nie ging, moest ik op het makste paard van stal en zelf daarw a sik bang voor.. wat geef het dan een superr gevoel als alles dan wee goed gaat! Haha!

Sorry, moes k ff laten weten, ik d8 er aan toen ik je verhaal las..Knipoog

Groetjes, Marleen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:05

gelukkig dat het weer zo goed gaat Pling
en veel plezier met het rijden verder.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 17:09

Ja het komt allemaal wel goed... Maar ja het kost een hoop tijd...

Ben in ieder geval blij dat hij weer wat makkelijker is met opstappen. En de rest komt ook wel weer...

We rijden nu gewoon aan de longe en dan bouwen we het voor ons allebei weer op...

Ik heb er tenminste weer zin in!