moeilijke keuze: nieuw paardje gezien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

moeilijke keuze: nieuw paardje gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 13:56

Ik sta echt voor een moeilijke keuze.
Zoals jullie weten gata het niet goed met Flame, daar heb ik het moeilijk mee,maar ik heb het geaccepteerd Lachen

Ik ben dus een ander paardje tegen gekomen,waar ik opslag verliefd op ben.
echt een uitdaging dus.

Ik kan wel dat paard gaan kopen,maar 2 paarden onderhouden lukt me niet.

Flame gaat achteruit en uiteindelijk moet ik een beslissing maken.

Ik heb het met mn moeder gehad over dat nieuwe paard, zij zegt dat ik dan een beslissing moet maken.

Flame nu afmaken en dat andere paard kopen.
Of afwachten met Flame.

Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Nou is dat andere paardje niet 1,2,3 weg.

Maar wat vinden jullie?

Terug van weggeweest


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:58

Heeft Flame pijn?? Zo ja dat is de keuze alsnog heel erg moeilijk, maar beter te accepteren, dan is het beter voor haar als je er een einde aan maakt, hoe hard het ook is..
Ik denk dat je daarna kan gaan kijken voor een ander paardje waar je lekker op kan gaan rijden en dus ook wel veel meer aan hebt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 14:00

Flame heeft met mate pijn, maar volgens de Da kan ze best nog lang mee op het land, iig deze zomer en in oktober beslissen, want kou = pijn voor flame

Terug van weggeweest

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:03

Sja dan zou ik haar denk ik deze zomer lekker op het land gooien, beetje rommelen enzo, maar voor jezelf wel een keuze maken, en ik denk dat jij die in je hart al hebt gemaakt of niet?
Een paard met pijn is niks, en kost ook een heleboel geld aan dierenartsen, want ze moet dan wel aan de medicijnen vrees ik.. Wil je dat haar aandoen??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:11

Er zijn genoeg andere leuke paarden.. ik zou flame nog lekker op t land zetten zolang ze geen pijn heeft! Ze kan nu toch een lekker leventje hebben, zou ze dan dood moeten omdat jij een ander paard hebt gezien? Vind ik een beetje oneerlijk tegenover haar! Als ze echt pijn krijgt kan je altijd nog op zoek gaan naar een ander paard..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:13

Als je je paardje op het land zet dan heb je er iig niet veel kosten aan..Er van uit gaande dat je er niet iedere maand een DA bij hoeft te hebben. Dus dan zou je evt n nw paard kunnen kopen?
Maar dat is net hoveel geld jij ter beschikking hebt,want wij bokkers kunnen niet in jou portomonnee kijken.. Doe wat je zelf het beste lijkt..

Ps: Als het andere paardje niet meteen verkocht hoeft te worden dan kan je dr nog even mee wachten toch?

keep calm, I'm engaged!!! <3

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:14

Aramat schreef:
Er zijn genoeg andere leuke paarden.. ik zou flame nog lekker op t land zetten zolang ze geen pijn heeft! Ze kan nu toch een lekker leventje hebben, zou ze dan dood moeten omdat jij een ander paard hebt gezien? Vind ik een beetje oneerlijk tegenover haar! Als ze echt pijn krijgt kan je altijd nog op zoek gaan naar een ander paard..


Weet je wat het ook is?? Een paard kost geld, en het is hardstikke leuk om zo een paard te houden als je het geld hebt, maar als je het niet hebt moet je toch een keuze maken.. Wij hebben het er moeilijker mee dan zijzelf.. Knipoog

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:25

Ik zou haar laten afmaken,
heel vervelend, maar je hebt een paard uiteindelijk voor jezelf.
Ik vind het altijd een beetje een onzin om zo'n beslissing nog een paar maanden uit te stellen, daar wordt het echt niet makkelijker van.
Verder denk ik dat een paard met zulke gezondheidsproblemen altijd pijn heeft, dus ook nu ze gewoon op de wei staat.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:37

ik denk dat je het beste idd het paardje een tijdje op de wei kan laten zetten zodat je er goed over na kunt denken wat je wil.. het kost niet veel om je flame op de wei te zetten en het is natuurlijk voor haar zelf ook een hele rust. Verward

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:54

Sjuimpje schreef:
Ik zou haar laten afmaken,
heel vervelend, maar je hebt een paard uiteindelijk voor jezelf.
Ik vind het altijd een beetje een onzin om zo'n beslissing nog een paar maanden uit te stellen, daar wordt het echt niet makkelijker van.
Verder denk ik dat een paard met zulke gezondheidsproblemen altijd pijn heeft, dus ook nu ze gewoon op de wei staat.


hier ben ik het inderdaad mee eens. Je kan je zelf wel voor de gek houden maar daar schiet je ook niks mee op..

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:06

kan flame niet ergens als gezeldschaps paardje figureren?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:14

Ik zou haar af laten maken, hard he! Wat heb je aan een paard waar je niks mee kan doen. Ja ik ben keihard, maar dat zou ik doen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:16

Ik sluit me ook aan bij Sjuimpje, een paard blijft een paard en natuurlijk houden we allemaal van onze paarden, maar uiteindelijk hebben we onze paarden ook puur uit egoisme. Dus waarom nu net doen alsof dat niet zo is?
Je kunt je paard nu laten inslapen of over een paar maanden als hij pijn heeft. Ook kun je nu zelf gaan genieten van een ander paardje of nog een paar maanden kijken hoe je paaardjes aftakelt en haar dan laten inslapen, de keuze is niet makkelijk, maar....

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:18

Marliesje schreef:
Ik zou haar af laten maken, hard he! Wat heb je aan een paard waar je niks mee kan doen. Ja ik ben keihard, maar dat zou ik doen.

dus jou kunnen we ook een spuitje geven als je reuma hebt of als je niet meer kunt werken en in de wao komt?
scheelt ons ook weer een hoop geld (belasting)
sorry hoor maar dit vind ik kante klare onzin.
is zeker wel makelijk om het beesje maar aftemaken.

een paard heeft net zo als jij maar 1 leven maak er het beste van!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:19

zo en nu bemoei ik me er niet meer mee.. maak het beste van je pony's leven

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:25

Heej,

Wat een moeilijke situatie, zeg. Ik heb even gelezen wat er met Flame aan de hand is, ik vind het heel rot voor jou en je paardje.
Er zit dus geen kans in dat het beter zal gaan (als ik het goed begrepen heb), alleen dat het hetzelfde blijft of erger wordt. Het is en blijft jouw keuze, maar ik zou persoonlijk niet heel lang blijven wachten met inslapen. Je weet nl niet of ze pijn heeft of niet en hoe erg de pijn is.
Het is vreselijk om je paardje te zien af takelen. Ik kan het weten, ik heb vorig jaar mijn pony moeten laten inslapen, omdat hij een rare ziekte kreeg (koorts, hoefzweren, laag eiwitgehalte in bloed, voedsel bleef in maag -> maag overvult). We niet wisten wat het was en we dachten/hadden hoop, dat hij weer beter zou worden. Twee maanden en daarna nog 2 weken in de kliniek, hebben we er alles aan gedaan om hem beter te krijgen, zonder succes want hij werd steeds magerder en takelde echt af. Ik weet niet of hij pijn had, want hij kreeg pijstillers, maar je weet nooit of een paard toch nog wat voelt of dat een pijnstiller misschien een keer vergeten wordt. Als ik had geweten dat hij niet meer beter zou worden, had ik hem dat allemaal bespaard en had ik hem eerder laten inslapen.
Dit is eigenlijk het enige wat ik je kan vertellen, de ervaring die ik heb en hoe ik erover denk. De uiteindelijke keuze moet je zelf maken, hoe moeilijk het ook is..

Ik hoop dat je voor jezelf en je paardje een goede beslissing kan maken, het is ontzettend moeilijk en ik wens je heel veel sterkte toe!!

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:26

Een mens is anders dan een dier nano... Ik ben het met sjuimpje eens.

In ieder geval sterkte met je beslissing.

ik bokt wat af, wie niet?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:27

Het blijft een paard in mijn ogen. En een paard langzaam laten aftakelen is ook geen pretje voor een paard. Dan geniet ik liever van een nieuw paard. Tuurlijk zou ik dan de nodige traantjes laten.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 17:49

Ik heb mn beslissing gemaakt, ik zal het uit leggen ok.
Eerst even nu informeren over dat andere paard.

Kijk land is goedkoop
maar ik moet mijn stal blijven betalen,anders issie weg.

En om flame nou uit het groepje te halen waar ze in staat, om even in mensen taal te vertellen:

Flame heeft een poedersuiker jeugd gehad en als ik haar weg zou halen en ergens anders op het land zal zetten, dat is voor haar weer een traumatisch iets.

(in deze woorden zei de Da het tegen me)

jullie horen zo van me

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 17:59

Ik heb dus besloten om eerst naar dat andere paard te kijken.
Als ik haar koop dan gaat Flame in Juli ,misschien augustus weg.
Voor de winter moet ik haar laten inslapen.
En ik denk dat als ik dat andere paard koop, dat 2 maanden eerder ongeveer voor Flame niet uitmaakt.

Ik ben heus wel reeel hoor, maar ben heel erg gehecht aan Flame..

Dus ik ga kijken naar paard, is het iets, koop ik haar.. en gaat flame weg..
Is het niks, dan mag Flame nog 2 maanden extra genieten van me

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:02

Sjuimpje schreef:
Ik zou haar laten afmaken,
heel vervelend, maar je hebt een paard uiteindelijk voor jezelf.
Ik vind het altijd een beetje een onzin om zo'n beslissing nog een paar maanden uit te stellen, daar wordt het echt niet makkelijker van.
Verder denk ik dat een paard met zulke gezondheidsproblemen altijd pijn heeft, dus ook nu ze gewoon op de wei staat.


sorry, als zij geen pijn heeft, kan ik het mezelf niet vergeven.
Ze is toch niet ingereden en heeft altijd al op het land gestaan.
Ik gun haar gewoon nog een zomer met andere paardjes in de wei.

Terug van weggeweest

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:04

dat is een hele goede beslissing van je
ik wens je heel veel sterkte !

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:07

Dank je!

Als dat paard wat ik heb gezien, niet iets voor mij was, had ik gewacht.
Maar iedereen zegt dat het echt iets voor mij is, ze is ook niet ingereden.

Ik heb toch nog geen behoefte aan een 4-jarige paard die bij wijze alles al kan, terwijl ik 3 jaar al niet heb gereden

Terug van weggeweest

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:16

Ik wilde precies hetzelfde zeggen als wat je zelf al deed, dus dat lijkt mij de beste beslissing, zowel voor jou als voor flame, lekker de hele zomer op het land gelukkig zijn en zonder pijn, en haar zo een gelukkig einde van haar leven geven, dat is het fijnst voor een paard Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:16

Ik vind het een moedige beslissing van je! je paardje verliezen is niet niks, zeker als je weet dat het eraan gaat komen...

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers