invriesvraagjes (oa champignons/sojaproducten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

invriesvraagjes (oa champignons/sojaproducten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 19:40

Ik zit met enkele invriesvraagjes, dus ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

**Wat is de beste manier om champignons in te vriezen?
gewoon rauw, geblancheerd, gestoofd, om het even hoe bereid in om het even welk gerecht?

**Idem voor bloemkool.

**Kan je bereidingen met sojamelk/sojaroom invriezen?

**Kan je sojamelk/sojaroom op zich invriezen?
Meer bepaald: Alpro Soja Cuisine (room) en Alpro Soja melk "speciaal voor keukenbereidingen"
Die verpakkingen zijn me eigenlijk te groot, en als ik dan de overschot zou kunnen invriezen, zou dat een pak voordeliger uitkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:19

Ik zal het eens aan mijn moeder vragen, hier durf ik geen zeker-weten antwoord op te geven. Je hoort nog van me!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:10

graag, bedankt!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:41

Champignons invriezen
- als ze in een gerecht verwerkt zijn: geen probleem
- anders even blancheren en dan invriezen (wel zorgen dat er niet meer te veel vocht in de champignons zit, dus goed laten uitlekken en even deppen eer je ze invriest)

Bloemkool
- eventjes blancheren en dan invriezen
- ofwel gewoon gaar koken en dan invriezen (doe ik zelf regelmatig en nog geen problemen mee gehad qua smaak ofzo)

Bereidingen met sojaroom (dus saus gemaakt van sojaroom of een gerecht waar sojaroom inzit)
- geen probleem om in te vriezen

Sojamelk/sojaroom alleen invriezen zou ik geen idee van hebben, ik twijfel eraan of dat zou gaan, maar ben er niet zeker van...
Ik zou zeggen, als je de sojaroom voor een sausje gebruikt, gewoon de hele bus opgebruiken en de overschot van de saus invriezen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:47

Ja maar een liter kaassaus is nu ook wel wat veel, niet?

In elk geval bedankt voor de antwoorden, ik heb maar besloten om deze keer mijn bloemkool zonder saus op te eten (het is toch geen weer voor kaassaus), dus een deel van het probleem is al opgelost Knipoog