Bijrijder op paardenkamp met jouw paard?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Bijrijder op paardenkamp met jouw paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 10:25

Ja mijn bijrijder gaat dus van de zomer heerlijk een week met mijn paard naar paardenkamp

Veel mensen zullen dit raar vinden of het niet in hun hoofd halen om dit te doen maar ik ben zo tevreden over mijn bijrijder dat ik het haar gewoon gun om heerlijk met z'n 2 lol te maken. Ze verzorgd Nap nu sinds Januari en is heel erg serieus. Komt altijd haar afspraken na en is heel stipt (en terwijl ze 13 jaar oud is!) Ik vind het gewoon als beloning voor haar dat ze met hem weg kan.........

Nou moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ze naar de Hazelhorst gaan en toen ik hoorde dat dat het paardenkamp was waar ze heen wilde hoefde ik me geen moment te bedenken en heb ik gezegd dat ze hem mee mag nemen Haha! (ben als kind zijnde daar zo vaak geweest dat ik het wel kan dromen en ik er vetrouwen in heb!)

Zijn er hier nog meer mensen die zoiets zouden toelaten? of misschien wel bijrijders diehun verzorgpaard mee mogen nemen op vakantie?! Ben erg benieuwd of ik de enige ben Knipoog

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:28

nou ik zou mijn paard ook meegeven aan mijn bijrijdster
gewoon omdat ik weet dat ze goed op hem zal passen Haha!
iig heel gaaf dat je je paardje meegeeft
zal je bijrijdster echt top vinden

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:30

Ik heb er ook alle vertrouwen dat dit bij jou bijrijder en paardje goed zal verlopen!
Jou bijrijder staat voor jou en je paard ook klaar,dus waarom niet, lekker op kamp laten gaan!
Ik heb zelf vroeger ook een bijrijdster gehad en al had die op kamp gewilt met mijn paard had ik het zeker ook toegestaan!
Ik neem aan dat je wel weet wat je aan je bijrijder hebt!
Gaaf hoor,zowel voor jou je bijrijder en het paard!
Wens ze maar veel plezier van mij!
Groetjes Lundi

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:35

Ik zou Winnie niet zomaar meegeven.. Niet omdat ik haar niet vertrouw, maar gewoon omdat ik echt niet weet hoe hij reageerd in het bos..

Misschien denk ik er na augustus anders over hoor, maar op dit moment zeg ik nee.. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:51

Ik zou het niet zo maar doen. Maar ja, ik ben zo weer zo geen type voor een bijrijder.
Na die verhalen over aansprakelijkheid gelezen te hebben ben ik helemaal huiverig geworden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:53

In jouw geval zou ik het ook doen, heerlijk voor zo'n meid na het goede werk wat ze doet met je paard, idd een soort beloning.

Bij mij zou ik het nog niet doen, als ze elkaar wat beter kennen wel, maar op dit moment denk ik dat bijrijdster zelf ook zoiets zou hebben van eerst nog even vertrouwen en band opbouwen.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:06

Fitzroy schreef:
Ik zou het niet zo maar doen. Maar ja, ik ben zo weer zo geen type voor een bijrijder.
Na die verhalen over aansprakelijkheid gelezen te hebben ben ik helemaal huiverig geworden.



zo ben ik dus ook en ook ik dacht meteen na over de aansprakelijkheid. Ik durft hier niet eens meiden met mijn shetje langs een doodlopende weg te laten lopen Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:11

Tja, bij mij ligt het natuurlijk anders....
Maar ik mag Regina zo meenemen als ik wil Haha!

Aan de andere kant, zou ik Regina (ook als het wel m'n eigen paard was) zo aan Brenda (m'n bijrijdster) meegeven. Ze is volgens mij voorzichtiger met Regina dan ik af en toe Bloos

Maar over het algemeen, als ik het idee zou hebben dat m'n bijrijdster goed met m'n paard overweg kan, en ze betrouwbaar is. Ja dan zou ze ook zo een weekje m'n paard meekrijgen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:13

Ik mag ook met mijn bijrijdpaard op kamp! maar ik mag van die man zoveel! ik mag bijna alles doen wat ik wil! Ik rijd hem nu ook al 1,5 jaar en het paard is in die tijd zo braaf geworden Haha! dus hij vertrouwd me helemaal dat er nix gebeurt!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:13

Ik weet het eigenlijk niet.
Ik denk het niet misschien dat ik nog eens van gedachten verander.
Ik heb jaren terug mijn toemalige bijrijdpaard(al was ik de enige die 'm reed) ook een week meegehad naar de hazelhorst en een geweldige week gehad.
Opzich gun ik iemand anders ook wel zoiets maar ik wil zelf ook nog gewoon rijden en zou idd bibberig zijn over hoe en wat als er wat gebeurd.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:14

Ik ben een bijrijder, en ik mag )doe het ook) met Timber rustig twee weken weg gaan, gewoon omdat de eingenaar er dan geen last van heeft en zij hem niet hoeft te verzorgen. *zucht

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:18

Hangt er vanaf waar ze op kamp zou gaan, zou ze op kamp gaan bij de manege waar ze ook les heeft dan zou ik het prima vinden (kunnen we door de duinen heen).Ik heb het niet zo op trailers dus ik zet hem er niet zo graag in.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:26

Citaat:
Ik zou het niet zo maar doen. Maar ja, ik ben zo weer zo geen type voor een bijrijder.
Na die verhalen over aansprakelijkheid gelezen te hebben ben ik helemaal huiverig geworden


hierbij sluit ik me aan, geen bijrijdster meer voor mij je komt op geen enkele manier onder de aansprakelijkheid uit, al stel je zelf een contractje op en een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker met een paard!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:27

ja, wij beginnen daar niet aan. ten eerste niet omdat je nooit weet hoe je je paard terugkrijgt en altijd uit 2e hand moet horen wat er eventueel is misgegaan! En idd de aansprakelijkheidsgebeuren, want voor alles wat er met het paard gebeurd dat schade oplevert aan derde, ben jij aansprakelijk of je er nu bij bent of niet!

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:35

Ik rijd ook een paard van een ander. Maar even een vraagje: hoe doen jullie dat als je op vakantie gaat??? Dan is de zorg toch ook voor de bijrijdster?? Of het paard dan in zijn eigen stalletje staat of niet maakt dan toch geen verschil? Bij een ponykamp is er nog begeleiding (lijkt mij). Ik zie dan het verschil niet zo.

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:53

Mijn bijrijdster zou mijn paardje absoluut mee krijgen hoor. Heerlijk toch, zowel voor het paard als voor je bijrijdster.

Als ik op deze vraag nee zou moeten antwoorden dan zou ik überhaupt niet willen dat zij mijn paardje verzorgt. Ze gaat er thuis nl. ook lekker mee naar het bos.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:57

Citaat:
hoe doen jullie dat als je op vakantie gaat???


ik ga niet op vakantie Haha!
Als je wel zou gaan zou je je paard die tijd op het land kunnen zetten, onder toezicht van de stalhouder.

Lees de BIT er eens op na wat ze daar schrijven over aansprakelijkheid, je kan je er echt niet tegen verzekeren!

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:00

Heb de bit niet gelezen, maar ik rijd het paard ook al de tijd dat de eigenaresse op vakantie is. Dus voor aansprakelijkheid maakt dat niet uit, er kan hier ook wat gebeuren..... Dus ik zie nog steeds geen verschil tussen op eigen stal rijden of hem mee op ponykamp (enige verschil is dat daar als het goed is begeleiding is)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:06

Denies mag ook met Tjo op kamp als ze dat zou willen, ze gaat dr gang maar hihiii.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:13

Ik mag Zazou meenemen op kamp. Ik zou al op ponykamp gaan, maar niet met Zazou. Toen kwam ze er zelf mee van: Zou je het niet leuk vinden om met Zazou te gaan? Ik: ja lijkt me wel leuk, maar mag dat dan van je ouders. Nou ja dat mocht dus. Natuurlijk moet ik alles zelf regelen, trailer enzo, maar het mag wel.
Ikzelf zou als ik een paard had misschien wel mijn paard "uitlenen" aan een bijrijdster, als ik haar kan vertrouwen en weet hoe ze met mijn paard omgaat. En het ligt natuurlijk ook eraan of mijn paard zelf wel betrouwbaar is in het bos.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:26

Ik mag ook Maddox meenemen naar freestyle cursus volgende week van Manon2 !! Blijkbaar heeft ze vertrouwen in mij en ziet ze wel dat ik erg serieus en betrouwbaar ben..........super !!!!

Bovendien vindt ze het altijd erg leuk als ik plezier met HAAR paard heb......is nieuw voor mij, want ik vond het altijd erg moeilijk om m'n eigen paardje af te staan aan bijrijders............ik had daar wel moeite mee, maar zij dus niet. Helemaal toppie toch

Maar okee, als je me vraagt of Ik m'n eigen paard mee had gegeven aan een bijrijdster...................nee geloof ut nie nee........ Schijnheilig

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:52

wij gaan gescheiden op vakantie, dus er is altijd 1 iemand die het paard doen kan! dat wij daarvoor een beroep op een ander moeten doen is echt sporadisch! bovendien is het natuurlijk een feit dat er in de dagelijkse verzorging een stuk minder risico is op aansprakelijkheid dan bij een kamp, met dagelijks rijden, bosritten en dergerlijke!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:57

Als mijn bijrijdster het zou willen mag het best!
Ben heel tevreden met haar, maar ze is dan ook een verantwoordelijke volwassene (26 jaar) met een goed gevoel voor paarden, veel ervaring, en een zwak voor Novia!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:13

Vond mijn bijrijder toen ook toppie... leuk meisje lief voor Guus.
Maar een week mee op kamp Als daar iets gebeurd.... kan ik nooit oordelen of zelf beslissingen maken.
plus dat er een instructrische rondliep.... als dat meisje iets van mij niet mocht en dat tegen de instructrische vertelde moest ze het gewoon doen... ongeacht wat ik er van vond... Dus ook mede daarom mag Guus niet mee op kamp.

En ik kan hem geen week missen. Een week lang Italie was al een ramp vorig jaar Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:37

Ik ben al een aantal keer met Jip op vakantie geweest, niet op kamp ofo, maar zelf ergens een stal regelen en een camping erbij uitzoeken waar ik mijn tentje kwijt kon en dan lekker een week buitenrijden daar.
En vorig jaar ben ik met Duvel naar Ermelo geweest, naar een instructieweek van de KNHS en dat ga ik dit jaar weer doen.
Nou ben ik niet zomaar een bijrijder, ik ga ook al 7 jaar met de zoon van de eigenares van Jip en Duvel, maar ik geloof dat ik dit op zich ook wel had gemogen als dat niet zo zou zijn.
Of ik dat later zelf toe zal staan als ik een eigen paard heb en dan evt. een bijrijder weet ik nog niet, dat hangt af van wat ik zelf met het paard doe, en van de situatie op zich.