Mister Clovis at work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Mister Clovis at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 07:48

Hier dan voor het eerst rijfoto's van mij en Mister Clovis. Voordat jullie naar de foto's gaan kijken wil ik eerst even wat vertellen over hoe het de afgelopen 10 maanden is gegaan met Mij en Clovis.
Toen ik hem kocht had hij dus een behoorlijke onderhals (wat overigens nog niet hellemaal weg is) en behoorlijke pijn in zijn rug. Hiervoor is de kraker 3 keer langs geweest. Toen werd mij verteld dat mijn zadel niet goed was voor Clovis en dat ik beter een nieuwe kon kopen.
Nou toch maar gedaan, want het zadel wat ik nog had van evert was 10 keer niks meer. Ik dus een nieuw zadel gekocht. Bleek deze na de eerste keer rijden al problemen te verooraken met het gevolg dat Clovis bulten (vochtophopingen) kreeg aan de zijkant van zijn schoft. Hiervoor is de zadelmaker, waar ik het zadel gekocht heb, een aantal keren voor langsgekomen.
Maar het probleem bleef maar terug komen. Clovis begon ook daardoor onregelmatig te lopen. Al met al heb ik toen niet echt serieus met hem kunnen rijden. Voor alsnog het serieus is, want ik rij op dit moment niet wedstrijdgericht. Nu, na ruim 6 maanden, kwam het verhelderende antwoord van de zadelmaker misschien kun je beter je zadel laten opbouwen naar een chair zadel (luchtkussens). Eerst een zadel ter leen gekregen om te kijken hoe hij daarop zou reageren. Ik kan zeggen dat dit positief is uitgepakt. Ik heb dus mijn zadel laten ombouwen.( weer een rib uit mijn lijf)

Ik ben nu sinds 3 weken de draad weer rustig aan aan het oppakken. Ik probeer wat afwisseling in het werk aan te brengen. De ene dag rijden, de andere dag longeren met touwtjes en af en toe eens een parcourtje springen.

Het gaat elke dag weer een stapje vooruit. Het is nog niet hoe ik het wil hebben, maar er is op dit moment een stijgende lijn.

Vandaag had ik dus een mini meeting met PascalB. Hij heeft wat foto's gemaakt van het rijden.
Als jullie zijn foto's willen zien op Mister Clovis moeten jullie hem maar lief aan kijken en vragen of hij deze wil plaatsen. Hihi

Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar graag opbouwend. En ik ben zelf bewust van bepaalde dingen die ik nog niet goed doe. Dat is ook terug te zien op bepaalde foto's. Zoals mijn handen die ik onbewust niet recht houd en misschien iets te laag. Verder zijn mijn teugels op bepaalde foto's te lang, op deze lengte probeer ik hem los te rijden en vandaar uit steeds iets hoger op te stellen.
Ja ja ik ben ook euro's aan het zoeken haha....

Afbeelding

Dit vind ik wel een hele vage foto, volgens mij ging hij er hier van door..
Afbeelding

Lekker kontje he???
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foute foto, mijn handen en mijn hakken.. Volgens mij was het de bedoeling hier om een middendraf uit te voeren, maar het was niet gelukt zoals het moet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker even zijn benen afsouiten na het harde werken.
Afbeelding

Toen mocht ik weer naar mijn vriendjes op het land
Afbeelding

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:25

Ik vind het een heel mooi paard Haha!
Loopt op een paar foto's ook erg mooi..
Maar volgens mij heb jij de neiging dat als hij er vandoor gaat of als er iets mis gaat je handen omhoog te doen...
Succes verder Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:29

NehnaDagmar schreef:
Ik vind het een heel mooi paard Haha!
Loopt op een paar foto's ook erg mooi..
Maar volgens mij heb jij de neiging dat als hij er vandoor gaat of als er iets mis gaat je handen omhoog te doen...
Succes verder Lachen


Van die handen zag ik ook, maar dat heeft iedereen wel is (denk ik) Ziet er erg leuk uit en hij glanst ook prachtig!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:33

Leuk paard Lachen ziet er goed uit, maar ik denk dat je je teugels wel wat korter mag pakken Lachen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:39

ziet er netjes uit hoor!
alleen heb je je teugels wat lang en je handen wat dicht bij je lichaam. probeer je teugels wat korter te pakken (leg er desnoods een knoop in, dat je ze daarvoor kan vastpakken zodat ze niet stiekem weer langer worden) en je hand wat verder naar voren brengen.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:26

hij ziet er weer super uit .ik ben blij dat deze knuffel z on goede plaats heeft gevonden bij jou .
ik spreek je nog op msn

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:36

Probeer je handen wat naar voren te houden ze zitten zowat op je schoot.
En ik zou je teugels wat korter nemen
Verder heel leuk paardje, en verder ziet het er goed uit Knipoog

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 16:17

skysari schreef:
hij ziet er weer super uit .ik ben blij dat deze knuffel z on goede plaats heeft gevonden bij jou .
ik spreek je nog op msn


Dank je, Volgens mij zit hij nu beter in zijn vel dan van de winter.
Maar je moet maar gauw eens een kijkje komen nemen bij Mister Clovis. Zou hij leuk vinden Lachen