De Da Vinci Code

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

De Da Vinci Code

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 12:56

Op aanraden van een collega heb ik dat boek gekocht, ben er gisteren in begonnen en heb het in een ruk uitgelezen. Het is ongelofelijk spannend geschreven, en behandeld een materie die - voorzichtig omschreven - nogal explosief is. Nog meer mensen die die boek hebben gelezen? De puzzels in het boek zijn ontzettend goed gemaakt. Niveau van Umberto Eco's "Naam van de roos", als al niet beter...

Je suis Charlie.


annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:20

Waar gaat het boek dan over en is het ook geschikt voor mij (met mijn 16 jaar)?

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:42

Ik heb het gelezen (ben 16 jaar, dus annefloor geschikt voor jou Knipoog ).
Ge-wel-dig boek
Echt in een ruk uitgelezen.. pageturner op en top. De puzzels waren indd ook geweldig.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:50

Geweldig boek Haha!
Wil ook het Bernini mysterie gaan lezen, maar die is nog iets "onbegrijpelijker" dan de Da Vinci Code, dus daar moet ik echt voor gaan zitten en daar heb ik nu even geen tijd voor. Maar fantastische schrijver!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:53

*noteert titel* Haha!
Het klinkt heel interessant. Wie is de auteur?
Ik heb 'De Slinger van Foucault' wel gelezen van Umberto Eco, maar 'Naam van de Roos' niet.
Als mijn nieuwe stufi er is en lustrum voorbij, ga ik zeker even naar de boekwinkel!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:56

Doree: Dan Brown is de auteur.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:01

toevallig 2 wkn terug in vinci geweest, de geboorteplaats van leonardo. een indrukwekkende tentoonstelling gezien van al zijn uitvindingen. zo ontworp hij de fiets 400 jaar voor er een echte kwam. als jullie het leuk vinden kan ik foto's plaatsen, ik heb er aardig wat gemaakt.

ik heb van dit boek gehoord, ik weet alleen niet of het echt serieus genomen moet worden (neem aan dat het een theorie is?), het lijkt mij een manier om een boek te verkopen door gebruik te maken van zijn naam.

Amor Vincit Omnia

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:04

SuperPepeijn schreef:
ik heb van dit boek gehoord, ik weet alleen niet of het echt serieus genomen moet worden (neem aan dat het een theorie is?), het lijkt mij een manier om een boek te verkopen door gebruik te maken van zijn naam.

Ben ik niet met je eens. De titel komt op mij juist vrij saai over. Dus dat was geen reden om het wel of niet te lezen. Ik vind ook niet dat je kan oordelen over een boek wanneer ''je er alleen van gehoord hebt''.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:05

ik oordeel ook niet, ik zeg "het lijkt mij".

Amor Vincit Omnia

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:09

SuperPepeijn schreef:
als jullie het leuk vinden kan ik foto's plaatsen, ik heb er aardig wat gemaakt.

!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:10

Annefloor: Hier een beschrijving van het boek:
Citaat:
Beschrijving:

Een verborgen code in het werk van Leonardo Da Vinci
Een wanhopige race door Franse kathedralen en kastelen
Een verbazingwekkende eeuwenoude waarheid - eindelijk onthuld

In Parijs mist professor Robert Langdon een afspraak met de curator van het Louvre omdat die kort daarvoor is vermoord. Langdon is de belangrijkste verdachte, ook al omdat de man vóór hij stierf zijn naam op de grond heeft geschreven. Langdon vlucht, geholpen door een agente. Hij beseft dat de curator aanwijzingen heeft achtergelaten die alleen hij kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Da Vinci, voor wiens `Mona Lisa' het lijk gevonden is. Langdon gaat terug, het Louvre in. Met zijn redster begint hij een speurtocht naar het motief voor de moord en naar de betrokkenheid van Opus Dei. Maar de politie en de moordenaar zitten hen op de hielen...

Bron: www.bol.com

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:19

sorry voor het kleine formaat, bedoeld om de moddies tevree te houden.

museum
Afbeelding
Afbeelding
een tank
Afbeelding
vliegmachine
Afbeelding
de fiets en andere ontwerpen
Afbeelding
Afbeelding
vinci
Afbeelding

Amor Vincit Omnia

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:35

The Da Vinci Code ligt hier op tafel. Op vakantie gekocht Lachen. Vriendlief heeft hem al uit en ik wil er in beginnen als mn huidige boek uit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:08

Ben wel benieuwd als ik jullie hier zo hoor/lees Haha! Is het een beetje een dikke pil of een dun boekie? En leest het vlot, of moet je goed opletten? En, in welke richting voor de prijs moet ik denken? Bloos Mooie foto's trouwens SP

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:13

Bedankt Amethyst voor de info...

Is dit boek ook al bij de bieb te lenen?

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:22

Pff... geen idee of het al te leen is bij de bieb... vrij nieuw boek volgens mij.. Bij bibliotheken duurt het altid langer voordat ze hem hebben... je zou hem eventueel kunnen reserveren..

Maya: boek kost bij Bol.com 18,95. Prijs in de boekhandel is wel hetzelfde.
Boek heeft 432 pagina's, dus best een pil Haha! Ik vond het lekker weglezen i.i.g. Boek kreeg ook hele goede recensies.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:02

Inderdaad een leuk boek ! Ik heb 3 Dan Brown audioboeken (in mp3 dus ), allemaal zo puzzelig - heel leuk !! ( Digital Fortress, the Da Vinci code en Angels and Demons ( nog niet geluisterd )

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:51

Klinkt goed!! Ik heb wel 'de naam van de roos' en 'de slinger van Foucault' gelezen, meerdere malen zelfs, geweldig!! Ik ga deze ook zeker lezen!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:14

Ik heb het ook gelezen in het engels. Super boek geweldig theorie! En dat terwijl ik niet van lezen houd.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:38

Ik ken het hele boek niet, maar nu ik dit zo lees, ga ik het zeker kopen !
(Als mijn moeder het al niet gekocht heeft, dan krijg ik het wel van haar als ik pinksteren in Ned. ben Knipoog !)

*SP, dat zijn zeker mooie foto´s OK dan! !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 08:29

SuperPepeijn schreef:
ik heb van dit boek gehoord, ik weet alleen niet of het echt serieus genomen moet worden (neem aan dat het een theorie is?), het lijkt mij een manier om een boek te verkopen door gebruik te maken van zijn naam.


Nee SP, Da Vinci was een genius en een aanhanger van een organisatie die, als het waar is wat de geschriften zeggen, de waarheid in handen hebben betreffende het christelijke geloof en alles wat er door de katholieke kerk van gebakken is. Zo is Da Vinci Grootmeester geweest van een Orde die de Priory van Sion genoemd wordt. Deze is de grondlegger geweest van de Tempeliers. Zij geloven namelijk dat Jezus getrouwd is geweest met Maria Magdalena, zij samen een kind hebben gehad, en dat Maria Magdalena na de dood van Jezus naar Frankrijk is gegaan om daar een orde op te richten. De nakomelingen van Jezus schijnen nog steeds te leven.

Het boek is een knap verzonnen verhaal, gebaseerd op de stukjes en de beetjes die we nu van deze organisatie kennen. Natuurlijk is het niet bewezen dat het waar is. Maar alle kunstwerken die in het boek worden beschreven, bestaan echt. Alle kerken, tombes en graven waar de hoofdpersonen heen moeten bestaan echt. Inclusief de aanwijzingen die de oplossing zijn voor alle puzzels. Dus zie het als verkooptruuk, zie het als "gebruik maken van Da Vinci's naam", ik denk dat hij er genoeg verstand van heeft om er een heel interessant stuk leesvoer van te maken.

Ik heb het boek via Amazon USA besteld, samen met nog een ander boek:

The Templar Revelation - Secret Guardians of the true identity of Christ.

Vrees dat ik de rest van de week aan weinig anders ga toekomen...

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 08:40

Dorée schreef:
Ik heb 'De Slinger van Foucault' wel gelezen van Umberto Eco, maar 'Naam van de Roos' niet.


Poeh dat jij door De Slinger bent gekomen, heb het twee keer in handen gehad en kwam niet verder dan pagina 50. (Met sleutel erbij!)

Je suis Charlie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:46

Cassidy schreef:
Nee SP, Da Vinci was een genius en een aanhanger van een organisatie die, als het waar is wat de geschriften zeggen, de waarheid in handen hebben betreffende het christelijke geloof en alles wat er door de katholieke kerk van gebakken is. Zo is Da Vinci Grootmeester geweest van een Orde die de Priory van Sion genoemd wordt. Deze is de grondlegger geweest van de Tempeliers. Zij geloven namelijk dat Jezus getrouwd is geweest met Maria Magdalena, zij samen een kind hebben gehad, en dat Maria Magdalena na de dood van Jezus naar Frankrijk is gegaan om daar een orde op te richten. De nakomelingen van Jezus schijnen nog steeds te leven.
wat is er precies "nee" dan?

welke "geschriften" heb je het over precies?

wat wil je zeggen met hun vermoeden dat jezus getrouwd zou zijn met maria magdalena? sorry ik ben je draad helemaal kwijt.

Amor Vincit Omnia

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 08:57

Ik bedoel dat het geen theorie is. En wat betreft de geschriften: lees de Nag Hammadi Evangelies even door, de Dode Zee rollen, en als je het Hebreeuws niet zo machtig bent: "Holy Blood, Holy Grail", door Michael Baigent, Richard Leigh en Henry Lincoln.

Je suis Charlie.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:58

De omschrijving klinkt wel goed! Zal eens kijken of ik er plaats voor kan maken na mijn reeks Tom Clancy's die ik nog heb liggen Tong uitsteken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, furious, Googlebot, iphyn, Kieffertje, Mo_86, OmgiliBot en 194 bezoekers