Ik ga op vakantie en ik...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Ik ga op vakantie en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 00:36

laat achter:
een paard Haha!

Ben dus nog niet op vakantie geweest sinds ik Fleur heb, en nu ga ik een weekje naar Gambia (niet echt bereikbaar dus). Waar moet ik allemaal aan denken?

*Ik ga Frank nog eens lief aan kijken om de stal bij te houden als ik weg ben.
*Pa en Joslover komen ook een paar keer langs om haar beweging te geven.

Nemen jullie bepaalde voorbereidingen of gaan jullie er vanuit dat alles wel goed komt?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 01:28

Een vaste verzorgster/bijrijder is een uitkomst. Ik doe het al jaren zo. Maar gezelliger nog is je paard meenemen op vacantie, wat lastig natuurlijk nar Gambia.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 01:37

Helaas kan Joslover, mijn verzorgster alleen op woensdag en in het weekend, dus zijn niet alle dagen sluitend. Pa komt ook nog 2 keer om een stukje met haar te lopen, maar aangezien hij niet echt veel ervaring met paarden heeft laat ik hem maar kort lopen. En al helemaal niet uitmesten Haha!

Geloof dat Fleur een beetje op zou zien tegen 6 uur vliegen Lachen Volgende vakantie gaat ze zeker mee!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 09:43

ik ben zelf heel moeilijk
het liefst laat ik haar niet achter, en als ik moet dan zorg ik dat alles Super geregeld is
een vaste vriendin doet Joy altijd als ik weg ben.
Zij weet precies hoe ik het wil hebben en kent Joy ook goed.
Ze rijd Joy niet, niemand doet dat behalve ik.
Ik schrijf ook altijd nog een hele waslijst op
ahhh ik kan gewoon moeilijk afstand nemen van haar

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:20

Kan je je vader niet laten zien hoe hij de stal moet mesten Verward , lijkt me sowieso wel handig, ook als je eens ziek bent ofzo! Verder zou ik een -was-lijst in de stal ophangen, dan kan degene die jouw paard verzorgt nog even nalezen als hij/zij iets niet -meer- precies weet. Het gaat heus wel goed hoor! Juist omdat degene die Fleur verzorgen, wel weten hoe penibel jij met d´r omgaat Lachen (doe ik met de mijne ook hoor!) .
In de herstvakantie, toen ik op Kreta was, heeft Beer een koliek gehad. Mijn bijrijdster, die ik voor Dikke heb, wilde me al opbellen. Mijn vriendin heeft dit uitdrukkelijk verboden, omdat ze wel wist hoe ik zou reageren: nl dat ik het eerst beste vliegtuignaar huis zou hebben genomen *LOL* !
Zij en m´n bijrijdster hebben zich echt super om Beer bekommert, ik had het ook niet anders of beter gedaan Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 11:15

ik zou zelf ook niet op vakantie gaan als er niemand vast is om je paard te doen!!! ik kan anders niet stil zitten hoor... ik zou er iemand voor je zoeken bij je op stal en goed laten zien hoe je alles doet.. succes er mee enne veel plezier op vakantie nl.!!! Cool

keep calm, I'm engaged!!! <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:07

Daarom ga ik nooit meer op vakantie *LOL*

Het zou wel kunnen maar dan wil ik hem in training zetten en dat is een duur geintje en aangezien ik vakantie na 3 dagen toch wel gezien heb...
Kan ik het maar beter houden bij een kort weekendje, mijn paard staat thuis dus zetten mijn ouders hem gewoon buiten, die 2 dagen overleeft hij dan wel.

Laten rijden door een ander zal verder niet gaan,
ben namelijk zo'n trut die niet zo graag andere op haar paard laat Bloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:15

Daarom neem ik ze mee op vakantie! *LOL*

Maar als ze niet meekunnen verzorgt mijn stalgenoot en de boer ze. Dan komen ze er gewoon alleen maar uit om los te lopen en verder niets.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:39

nou ik ga niet meer op vakantie, het klinkt wel n beetje krom maar sommige van jullie weten wat er gebeurd was afgelopen zomer was Sy zo erg kapot gereden door iemand die er niet op mocht en laat staan mocht verzorgen nou ik heb ongeveer 4mnd niet kunnen rijden vanwege dat kind en als ik haar zie dan dan dan.......

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:41

ik ben dan nu ziek.... maar ik weet dat pa blo van 6 uur 's ochtends tot 1 uur 's middags buiten staat in de bak.
Ik laat hem verder ook door niemand doen.

Laat hem alleen als ik echt lang weg ben door een meisje poetsen maar verder ook niets

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 13:05

Wat je wel goed moet regelen met iemand is: wat te doen wanneer er een noodsituatie zich voordoet. Wie beslist hoe hoog de rekening mag oplopen? Wie neemt de beslissing over het leven van je paard als jij er niet bent?
Laat dat wel iemand zijn die jij volledig vertrouwt, die je gelooft.
Het zijn vervelende dingen om over na te denken, en er is een dikke kans dat het helemaal niet aan de orde komt, maar toch....het zal je maar gebeuren....

Een weekje of twee met wat minder beweging, en een wat viezere stal dan anders, dat overleven ze wel hoor! Probeer wel het voederschema hetzelfde te houden, op dezelfde tijden en hetzelfde voer. Nou ja, en als je dan na een week of 2, misschien 3 terugkomt, dan is hij hartstikke blij dat je er weer bent Knipoog Veel plezier!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:35

heb ook zo'n soort probleem... ik ga waarschijnlijk in de meivakantie een week weg. nou staat mijn paard gewoon op een manege waar wordt gevoerd en gemest, en als je wil ook buitengezet.
ik zit alleen een beetje met de beweging.. het gaat de laatste tijd heel goed met grassie, en ik heb eigelijk geen zin om er een ander op te laten.
ik ben sinds ik hem heb (sinds maart) nog maar 1 keer op vakantie geweest, en toen reed een meisje van mijn vorige stal hem. maar toen ging hij ook nog niet zo lekker als nu. verder heeft er nog nooit een ander op gezeten.
wat moet ik nou doen? vragen of iemand hem een week wil longeren, beetje poetsen en veel buiten zetten? of ook laten rijden?
ik het niet slecht voor je paard om een week niet bereden te worden? wordt hij dan niet super stijf? ik weet echt niet wat ik ermee aan moet.. Verward

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:03

ik laat hem niet door een ander rijden puur omdat ik vind dat er niemand is die mijn rijstijl hebt.
Ik heb er wel eens iemand op laten rijden maar dan had ik weer een paar dagen nodig om hem weer rustig te krijgen.
Omdat hij dat meisje dan uitprobeerde.

Die van mij staat dan de hele ochtend buiten en er wordt elke dag gemest.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:45

ja jammer he babat dat je haar niet gewoon mee kan nemen..!!
maar ik zal haar woensdag extra lekker verwennen (zal domenic wel weer vreselijk jaloers zijn..)
ik spreek je dit wekend waarschijnlijk nog wel!!
Kusje ®emi

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:22

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

-

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 22:43

Bedankt voor alle tips en opmerkingen!

Aangezien Fleurtje nog niet bereden wordt is dat geen probleem. Ze mag bij de buren lekker in de bak crossen, dus dat komt wel goed Lachen

Ik moet inderdaad met iemand overleggen wat we doen als er iets ergs gebeurt, maar vind het heel erg moeilijk daar bedragen over af te spreken. Gevoelswaarde is toch moeilijk uit te drukken in euro's!
Nog even een nachtje over tobben dus Lachen

tanx!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:19

nou Babat, volgens mij komt het allemaal wel goed! frank is er en domenic niet te vergeten!!!
ben woensdag zelfs al om 12 uur vrij! kom dus lekker optijd en kan ik misschien ook nog ff rijden..
ik spreek je!! Remi

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:23

Tuurlijk ben ik er.

Dachten jullie soms dat ik opeens alleen maar Domenic zijn schepjes voer gaf en Fleur een weekje zou overslaan?

Fleur redt het best een week zonder Batje hoor! Haha!




Frank

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie