[endurance] Heerlijke Sprengenrit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

[endurance] Heerlijke Sprengenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:06

Nou vandaag was het zover... de 38 kilometer in Laag Soeren. Vorige keer was Rowan heel moeilijk met eten en drinken, en het was warm vandaag, dus ik hield m'n hart vast. Maar hij had gisteravond laat en vanochtend een kuip nat hooi gehad, en nog bietenpulp gegeten, en de turgor was goed deze keer!

Voorkeuring had 'ie hartslag 44 maar ademhaling weer hoger (ben het getal kwijt en heb de vetcard niet). Verder goed maar een B voor locomotie. De vet vond 'm wat stijfjes. Ik had m'n vader gevraagt om hem even te wandelen terwijl ik me aan ging melden, maar later bleek dat 'ie dat maar heel kort gedaan had. Doe ik voortaan dus zelf.

We gingen lekker van start om 10:50, haalden links en rechts wat mensen in... zo hard gingen we toch niet dacht ik...? Volgens m'n grooms wel, die moesten zich kapot haasten. Maar Rowan liep heerlijk en het terrein was helemaal zijn smaak - lekkere paden en mooi interessant uitzicht. We hebben grotendeels kunnen galopperen en dat is voor ons allebei het fijnste.

Kort gezegt, we gingen als de brandweer.

De hartslagmeter haperde nogal dus ik ging maar gewoon 2 km voor de P/A stappen, uitgebreid gekoelt en een stukje voor de P/A afgestapt. Hij liep heel relaxed naast me met z'n neus laag, dus dat moest lukken met die hartslag...

66.

Was wel even een superbaalmoment, volgens mij was het kijkerigheid want er vertrokken net een paar klasse 2 ruiters. Maargoed, 10 strafminuten en toen was het 44. Locomotie werd goedgekeurd en we konden verder.

Enneh... het ging gewoon lekker, hij had er nog steeds zat zin in, alles voelde prima. Dus lekker doorgereden. Eens op m'n horloge gekeken en gegokt dat ik er niet minder als drie uur over moest doen... Nou dat was geen probleem. Weer heel vroeg gaan stappen, op ons dooie gemakje het laatste stukkie door het bos... hartslag zat onder de 50. Ik maakte me geen zorgen. Komen we de bosrand uit, Rowan ziet alle paarden in de paddocks verderop, paarden bij de finish, spannend spannend! *diepe zucht*

Ik maakte nog gauw de singel wat losser en zo kwamen we over de finish om 14:03. Hartslag.... 60. Ik word er niet blij van maar het was wel goed genoeg. De vet schreef overigens 30 op, ik ben heel braaf terug gegaan met de kaart. Ik haalde het bit eruit na de finish en hij snuffelde was aan het gras, maar had geen zin. Mee naar de trailer, in de berm gezet en zadel eraf. Ik maakte me zorgen omdat hij geen zin had in gras en toen opeens ging er een knopje om en begon hij lekker te eten. Drinken wilde hij niet zo, maar een halve emmer bietenpulp zag hij wel zitten. Lekker klodders in het hoge gras gooien en er dan weer uitsnuffelen Clown Vingers aflikken

Mijn grooms wilden naar huis, dus ik heb m'n vetcard en lijst na laten sturen. "Prijzen sturen we niet na" zeiden ze op het secretariaat, maar dat zal wel niet van toepassing zijn Haha!

Al in al een fijne rit geweest, ik heb echt lekker gereden. Een snelle rekening zegt dat ik 3 uur en 13 minuten gedaan heb over 38 kilometer, wat net onder de 12 km/u is. Heel netjes voor een cob met een laag basistempo! Zonder die strafminuten hadden we misschien wel een aanslag gedaan op de prijzen... Bloos!

Hopelijk heb ik volgende keer betere beugels, dan word het nog prettiger. En hopelijk gaat Rowan nog een keertje leren om gewoon rustig te staan terwijl ze z'n hartslag meten ipv overal naar de lopen loeren.

Maar de volgende keer is pas 22 augustus, dus we hebben nog even tijd om te oefenen Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:21

toch goed gedaan ondanks de beugels

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:23

Hoi Arwen, gelukkig dat het op de P/A keuring na lekker ging.

Quote: Was wel even een superbaalmoment, volgens mij was het kijkerigheid want er vertrokken net een paar klasse 2 ruiters. Maargoed, 10 strafminuten en toen was het 44. Locomotie werd goedgekeurd en we konden verder.

Dat waren Tonkie, Gerrita en ik. We zagen je aan komen rijden en toen mochten wij zo ongeveer weg. SOrry Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:28

Hee! Ik heb jou helemaal niet op de startlijst zien staan! Bloos!
Cornelie wel, met haar Appie. Tussen 7 en 10 heb ik achter de bar in de kantine gestaan, maar het was niet echt gillend druk en we stonden na verloop van tijd met z'n vieren, dus ik ben naar huis gegaan.
Volgende keer beter opletten, Elles...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:32

Inderdaad Ganna, ik had het gezien. Maar Rowan moet er **** gewoon aan wennen dat er paarden komen en gaan, hij hoeft niet alles te dirigeren...

Nummer 46 was ik, Elles. In groen en geel, heel herkenbaar! M'n moeder vertelde dat ze bij de finish stond te wachten, en iemand anders vroeg op welk nummer ze wachtte. "Nummer 46," zei ze, en wees ons aan toen we net de bosrand uitkwamen in de verte. Die man keek een beetje raar op Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:41

Hahahaha, ik herkende je bijna niet, ik had je nog met rood haar voor ogen! Groen geel maakte wel weer wat duidelijk!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:55

Net gehoort dat ik 10de was in de eindplaatsing, ik vind het super! Dat voor die langzame cob...
Ik had ook een prijsje, maar helaas krijg ik die niet omdat ik niet gebleven ben voor de prijsuitreiking. Boos!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:41

Wauw, wat goed!
Fijn dat je zo goed hebt gereden.. Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:37

Ik zag ook net de uitslagen staan op de site, netjes gedaan hoor! OK dan!

De rit van LS gaat absoluut over schitterend terrein. Toch wel jammer dat ik er dit jaar weer niet bij kon zijn. Ach ja, misschien volgend jaar weer. Jullie hebben iig een mooie wedstrijd beleefd, aan je verslag te zien! Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 07:14

Heeeej toppie, misschien kun je de 22e met denies oprijden met Tjo, heeft hij een mooie meid om naar te kijken en maakttie zich niet zo druk hopelijk. grijnzz....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:40

goed bezig arwen!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:33

Gefeliciteerd!! Goed gedaan zeg!! Klinkt alsof je het erg leuk gehad hebt.
En uiteindelijk wennen ze daar wel aan hoor, die drukte om ze heen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:41

Bedenk me net, volgens mij heb ik Moortje (Eva) d'r grooms nog vertelt dat zij vertrok toen ik op de P/A was en dat ik haar niet had ingehaald, dus dat ze haar vermoedelijk gemist hadden. Dat moet dan Carola geweest zijn, of niet? Lachen

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:50

Goed Arwen, gefeliciteerd. Lekker vaak blijven gaan, dan maakt hij zich vast niet meer zo druk