rijden zonder beugels.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

rijden zonder beugels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:11

Wie doen dit allemaal? en hoelang?
Omdat ik van mijn huidige zadel rugpijn krijg, neem ik een bepaalde (kromme) houding aan, waardoor mijn zit er het afgelopen half jaar dus niet op verbeterd is Knipoog . zodra ik een nieuw zadel heb gevonden, ben ik van plan om elke keer tijdens het rijden +- 10 min. zonder beugels te gaan rijden.
Alleen vroeg ik me af of dit geen negatief gevolg heeft voor het paard zelf, je kan immers niet al te hard gaan, en lijkt het mij dat het paard dan korter gaat lopen Verward

En wat doen jullie met de beugels? als ik ze laat hangen, sporen ze m'n paard aan, waardoor ik in volle galop de baan door vlieg Haha! . en doe ik ze kruislings over het zadel dan klappen ze op z'n schouder Scheve mond

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:13

Je kan ze ook afhalen Haha!
Maar ik weet niet of het gevolgen heeft.. ik doe t soms zelf ja.. * misschien ook leuk idee, zonder zadel Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:43

Ik haal de beugels er idd gewoon af.
Ik rijd liever zonder als met beugels, waardoor ik nu dus altijd met beugels rijd (mezelf trainen). Ik rijd ook beter zonder dan met.
En ook zonder beugels kan je heel hard gaan, als je gewoon meegaat met de bewegingen van je paard en lekker ontspannen zit, gaat hij daar echt niet korter van lopen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:16

Ik neem me ook best vaak voor om zonder beugels te rijden, maar op de een of andere manier komt t er nooit van! Boos! Knipoog Maar ik liet ze gewoon hangen en had er geen last van dat ie er vandoor ging ofzow.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:37

je kan ze toch kruislings voor het zadel leggen en dan ene knoop erin leggen of met een touwtje vast binden oid Verward
Hehe ik ben er nog niet echt aan toe zonder beugels te rijden, eerst maar normaal leren doorzitten zonder gehobbel Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:43

Ik nooit, dat doe ik mn pony echt niet aan. Ik kan op 99% van de paarden goed zitten, maar dat tuigerdrafje van haar...
Eigenlijk een slap excuus, maar ik kan mezelf er echt niet toe aanzetten.

Soms rijd ik wel zonder zadel en dan is het maar gewoon even afzien, maar ik ga niet voor mijn (of haar) lol de beugels dr af halen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:22

Myra1 schreef:
Ik nooit, dat doe ik mn pony echt niet aan. Ik kan op 99% van de paarden goed zitten, maar dat tuigerdrafje van haar...
Eigenlijk een slap excuus, maar ik kan mezelf er echt niet toe aanzetten.

Soms rijd ik wel zonder zadel en dan is het maar gewoon even afzien, maar ik ga niet voor mijn (of haar) lol de beugels dr af halen.

ahum mijne weleens gezien Schijnheilig ook een tuiger, maar het zit prima hoor! zmet zadel knal ik er gerust een middedrafje uit

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:18

Ik rijd tegenwoordig bijna altijd zonder beugels (vanwege mijn slechte knie), en dan haal ik de beugels er idd ook gewoon af.
Ik zit beter zonder, liefst nog rijd ik zonder zadel, maar in de lessen doe ik wel mijn zadel erop.
Ik heb wel de mazzel dat mijn pony heel makkelijk uit te zitten is, wat ze ook doet... Haha!

:+: May the horse be with you :+:

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:18

Iedere week wel een keer. Met springen knoop ik ze er wel weer aan.
Ennuh, doorzitten op Houston zonder beugels in een uitgestrekte draf, da's pas een opgave....

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:30

Je hoeft inderdaad niet langzamer om zonder beugels te kunnen rijden. Je hoort dan gewoon hetzelfde tempo te houden als met beugels.

Op mijn dressuurzadel rijd ik bijna nooit zonder beugels, voor het zadel leggen zit niet fijn en ze eraf halen, heb ik er dan weer niet voor over, zo graag rijd ik nou ook weer niet zonder beugels...

Als ik zonder beugels rijd doe ik dat dus op mijn veelzijdigheidszadel en meestal als mijn vriend eerst gereden heeft. Mijn vriend rijdt wel eens op Prisca en dat gaat al best redelijk. Meestal ga ik er dan eerst zelf even op om hem los te rijden en dan wisselen we om. Soms ga ik er na hem weer even terug op (hangt ervan af hoe lang hij het volhoudt) dat is ze3 zo lekker los dat ik liever zonder mijn beugels zit dan met. Dan kan ik makkelijker lang zitten op zo'n vzh... Komt dus voornamelijk 's zomers voor als we weer vol in training zitten.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:33

Regelmatitg, soms schop ik ze gewoon even uit voor een minuut of 3

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:40

Rij wel vaak genoeg zonder beugels, heerlijk is dat , en dan haal ik ze er meestal vanaf.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:50

hai
ik kreeg ook rugpijn van rijden met zadel, ik kan ook gewoon niet rijden met een zadel, één bokje, en ik lag zand te happen. Maar zodra ik het zadel eraf deed, nou die pony kon echt als een idioot door de bak gaan, en ik bleef wel zitten. Maar zonder beugels op het zadel, dat ging ook niet. Dus die hoop heb ik ook maar opgegeven, en de wedstrijden ook maar, ik ben gewoon lekker zonder zadel gaan rijden. (trouwens ook wel lekker goedkoop, hoef je geen zadel aan te schaffen Knipoog)

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:30

Geregeld, zo kan ik de draf volhouden met mijn rotte knietjes. Baal alleen wel dat ik de beugels niet kan opsteken (westernzadel) of op de schouders leggen, en als ze los hangen dan klotsen ze zo tegen haar buik wat ik niet fijn voor haar vind, ze reageert er niet op ofzo. Maar alsmaar dat geboink moet toch echt niet fijn zijn...

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:38

Ik probeer altijd eerst mijn paard lekker los en door de rug te krijgen, en daarna rij ik vaak zonder beugels verder. En ook zonder beugels kun je een middendraf rijden hoor! Desnoods probeer je zonder beugels licht te rijden (goed voor de spieren, haha). Maar het scheelt zeker als je idd eerst je paard lekker ontspannen nageeflijkhebt lopen.

You're immortal until proven otherwise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers