Scheenbeen overgetrapt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
estherg

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-03

Scheenbeen overgetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 12:37

Mijn Moor heeft gisteravond tijdens een buitenrit het scheenbeen van iemand anders overgetrapt. We waren aan het draven en ineens vanuit het niets draait ze haar kont naar dat andere paard toe en bokte zo hard en hoog dat ze Elise d'r been gebroken heeft. Die is er (geluk bij een ongeluk) niet vanaf gevallen, en we hebben de paarden gelijk stop gekregen, maar ze had erg veel pijn. Het was op de terugweg, vlak bij de manege, dus we hebben eerst iemand van daar gebeld om met de auto te komen, maar ze kon van de pijn echt niet met de auto vervoerd worden. Aangezien het op een bosweg gebeurd was, duurde het nog een tijdje voordat de ambulance er was, haar "ingeladen" had en ze eindelijk naar het ziekenhuis kon. Het bloed kwam al door de chap heen... Vanmorgen heb ik gehoord dat ze geopereerd moet worden, omdat ze de breuk niet mooi recht kregen bij het gipsen... Wat een k#t-toestand zeg! Ik moet toegeven dat ik gisteravond een potje heb zitten janken, niet alleen om wat er met Elise gebeurd is, maar ook vanwege het stuk vertrouwen dat ik nu (weer) in Moor kwijt ben. Het was de hele tijd buiten al of er iets stond te gebeuren, ze was dwars, wou er tussenuit, en ik had ronduit moeite haar rustig te houden. We hebben dus ook de hele rit niet gegaloppeerd, maar een rustig drafje aan het einde, daar denk je toch niet aan, dat daarbij zoiets kan gebeuren? Maar goed, zo leer je je paard kennen, kennelijk kan ze niet verdragen dat er iemand naast haar komt rijden, en ze het gevoel krijgt ingehaald te worden, als ze zelf van mij er niet tussenuit mag... Daar moeten we in het vervolg maar rekening mee houden...
Wat een verhaal, maar ik moest gewoon even mij ei kwijt, voel me er heel sjit onder. Verdrietig Verdrietig Verdrietig


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:41

dat is inderdaad heel erg banketstaaf. zo denk je je paard te kennen..

ik heb het ook een keer gehad op de vorige manege.. liep ik met een verstandelijk gehandicapte mee.
paard zette nooit een voet verkeerd.. maar schrok opeens en draaide zich om.. meisje vloog er aan de andere kant af en had haar arm gebroken.. das nu al meer dan een jaar geleden en ze is net uit het gips en volgens mij zitten de botten nu net aan elkaar..
pff wat heb ik me daar schuldg over gevoeld.. vooral omdat ik er naast liep en dat meisje niet kon opvangen..

sterkte er mee.. ook die andere.. die zal voorlopig wel niet op een paard zitten..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:42

Kan ik me voorstellen.. als een vriendin haar been breekt door jou pony zou ik me ook schuldig voelen!
Maar je kan er nix aan doen.. maar zou dr wel rekening meehouden volgende keren!
sterkte Lachen

Het is te mooi om waar te zijn...
Maar het is waar, dat is het mooie!


Elin 20-02-2012 & Julie 22-06-2013









Mijn hart sloeg even over, toen dat van jou begon..
Trotse mama van:
Elin Naomi, 20-02-2012
Julie Sophie, 22-06-2013

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:33

das wel toevallig, ik heet ook Elise maar gelukkig heb ik mijn been niet gebroken.
ik wens haar alle sterkte, en jou natuurlijk ook!!!!!

groetjes en beterschap dan maar

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:41

Lijkt me idd vreselijk..... Je voelt je zo schuldig, terwijl je er eigenlijk niets aan kon doen......

Sterkte, ook voor Elise Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:09

ja ik vind het ook vreselijk voor jou en voor elise.. sterkte!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:19

Wens haar maar veel beterschap..!!
En jij kon er niks aan doen dat moet je niet vergeten, paarden kunnen altijd anders reageren dan je verwacht..

groetjes


estherg

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:02

Het gaat niet goed met Elise...
Ze is gisteren onder algehele narcose opnieuw ingegipst, omdat de eerste keer de breuk niet recht stond. Ik moet nog vermelden dat ze iets aan haar hart heeft, ik weet niet precies wat, maar ze mag bijvoorbeeld daarom ook geen groot paard meer rijden, dat is te zwaar voor haar. Maar goed, gisteren was iedereen nog opgelucht dat er geen pinnen in hoefden, en gingen we ervan uit dat ze vandaag naar huis zou mogen. Ze moesten alleen vandaag nog opnieuw foto's maken om te zien of alles goed was blijven zitten en ze moesten haar nog leren i.v.m. haar hart zelf trombose-spuiten te zetten.
Vandaag had ik de hele dag wedstrijd met de hond en in de middag, aangezien ik nog niets van haar gehoord had, belde ik op haar thuisnummer. Daar nam niemand op, dus ze was in ieder geval nog niet thuis. Aangezien ik geen mobiel nummer van haar heb, heb ik toen haar beste vriendin, die er vrijdag ook bij was, op haar mobiele gebeld. Die zei dat het helemaal niet goed ging met Elise. Ze was benauwd, van de wereld en had wartaal uitgeslagen. Ze lag nu op de medi-care (net nog geen intensive care) aan de zuurstof. Men dacht eerst aan een longembolie, maar dit was het niet, nu hebben ze het vermoeden dat het een reactie is op de narcose en/of de pijnstillers, waar ze kennelijk met haar hart niet goed tegen kan. Ze slaapt bijna de hele tijd, en als het morgen nog niet beter gaat, gaat ze naar de intensive care aan de bewaking...
Ik moet er niet aan denken dat het mis zou gaan... Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Ik denk niet dat ik het dan nog op zou kunnen brengen om ooit nog op een paard te gaan zitten...

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:17

wat k*t voor je
k hoop echt dat ze weer beter wordt

xxxx Els

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:14

ooh bah... meisje.. dit is niet goed voor je gemoedstoestand..
onthou dat jij er niets aan kon doen hoor...
heel veel sterkte er mee

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:39

Jeetje meis.... Dat maakt het allemaal niet makkelijker
Maar onthoud idd goed, dat het niet jou fout was! Het had iedereen kunnen overkomen....
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:54

Het had idd iedereen kunnen overkomen!
Wat rot voor haar en voor jou!
Sterkte!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:19

Wat een naar verhaal! Weet je inmiddels al hoe het met haar gaat?

estherg

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 14:24

Niet goed, ze denken dat er een bloedpropje naar haar hersenen geschoten is... Ik zit nu op m'n werk, dus kan niet meer zeggen...

estherg

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 23:21

Nou, goed nieuws, ze komt woensdag naar huis! Ze had dus een paar kleine herseninfarcten gehad, doordat er vetpropjes van de wond in de bloedbaan terecht waren gekomen. Even een paar zeer vervelende dagen gehad, maar alles is al weer ver bijgetrokken. Gelukkig...

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:16

Nou gelukkig maar dat het zo is afgelopen, wens haar veel beterschap van Bokt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers