sliding stop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horse4ever

Berichten: 36
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: Schiedam

sliding stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 19:18

he gaat zo'n sliding stop nou eigenlijk en zo'n spinn wie kan me uitleg geven *LOL*

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:35

Sliding stop:het paard komt vanuit een vrij hoog tempo tot stilstand,waarbij de achterbenen stoppen en doorglijden en de voorbenen doorlopen.

Spin:het paard draait rond,waarbij het binnenachterbeen op zijn plaats blijft en het buitenbeen actief is.

Ik denk dat je het het beste begrijpt als je het een kee in het echt ziet of op een foto

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:47

lady353"]
Sliding stop:het paard komt vanuit een vrij hoog tempo tot stilstand,waarbij de achterbenen stoppen en doorglijden en de voorbenen doorlopen.
[/quote]


Aanvulling

Het paard dient te stoppen op de ZIThulp van de ruiter, waarbij de teugels los in een boogje blijven hangen.

[quote="lady353 schreef:
Spin:het paard draait rond,waarbij het binnenachterbeen op zijn plaats blijft en het buitenbeen actief is


Aanvulling
De voorbenen dienen voorlangs over te stappen niet te springen en het achterbeen moet wel opgetild worden maar op dezelfde plaats neergezet worden.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:30

Aanvulling
De voorbenen dienen voorlangs over te stappen niet te springen en het achterbeen moet wel opgetild worden maar op dezelfde plaats neergezet worden.
[/quote]

Hm, het achterbeen hoeft niet opgetilt te worden, mag ook blijven staan. Persoonlijk vind ik dat een mooier gezicht....

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:32

Cer schreef:
Hm, het achterbeen hoeft niet opgetilt te worden, mag ook blijven staan. Persoonlijk vind ik dat een mooier gezicht....

Spijkers op laag water... *LOL* ik weet het. Maar als hij zijn achterbeen 4 spins laat staan krijg je zo'n wokkelig been.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:34

Een "wokkelig" been?? Ik weet niet welk dialect jij spreekt, maarre.. leg es uit?? Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:47

Sugarmiss"]
[quote="Cer schreef:
Hm, het achterbeen hoeft niet opgetilt te worden, mag ook blijven staan. Persoonlijk vind ik dat een mooier gezicht....

Spijkers op laag water... *LOL* ik weet het. Maar als hij zijn achterbeen 4 spins laat staan krijg je zo'n wokkelig been.
[/quote]

Het been draait gewoon mee hoor. Je krijgt alleen wel gaten in de bak van het draaien...

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:00

Oooh een wokkelig been, ik snap het al... zat ff te slapen Slapen
Maarre, t is zoals Cassidy zegt, het been draait mee. Dan krijg je het 'olieboor' effect... Op een zachte bodem ernstig af te raden trouwens!

Persoonlijk ben ik erg zeikerig over een correct binnenachterbeen, en alles wat ik rij heeft dus een vast pivot-been. Een buitenachterpivotbeen vind ik echt vreselijk!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:04

Cer schreef:
Een buitenachterpivotbeen vind ik echt vreselijk!


Ik ook , alleen mijn paard denkt daar nog ff anders over Haha!

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:34

Jos"]
[quote="Cer schreef:
Een buitenachterpivotbeen vind ik echt vreselijk!


Ik ook , alleen mijn paard denkt daar nog ff anders over Haha!
[/quote]

Hahaha... maar tis wel een cool woord, leuk voor scrabble..
Buitenachterpivotbeen..een hoop punten!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 00:10

Ik dacht dat het trouwens de bedoeling was dat het binnenachterbeen bij de spin op de grond moest blijven staan, heb ik dat verkeerd?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 00:36

XoNo schreef:
Ik dacht dat het trouwens de bedoeling was dat het binnenachterbeen bij de spin op de grond moest blijven staan, heb ik dat verkeerd?


Nee, dat heb je goed.