vraagje over voorsingels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

vraagje over voorsingels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 16:24

ik had gehoort dat je bij een vooruitschuivend zadel ook een voorsingel kan om doen!
volgens rassenbeschrijving heeft een welsh bijna geen schoft voor een zadel waardoor het zadel veel sneller naar voor schuift, dus misschien dat mijn probleem (ivm naar voor schuivent zadel) beter op te lossen is met een staartriem of voorsingel...nu vraag ik me toch af wat een voorsingel is!
kan iemand me het even uitleggen?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:12

het ziet er een beetje raar uit, namelijk zo:

Afbeelding
(www.divoza.com)
(dus helemaal rond de buik, voor/onder het zadel leggen)


Of het nu onverantwoord is hiermee te rijden omdat het een 'lapmiddel' is of niet, daar bestaat veel discussie over. Velen zijn van mening dat een goed passend zadel niet schuift en dat de enige juiste oplossing voor een naar voren schuivend zadel een ander zadel is, of een aangepast zadel.

Zelf ga ik me er niet over uitspreken. Ik ken het probleem van naar voren schuivende zadels maar al te goed. Wij hebben een b-welsh die (zoals vele pony's) totaal geen schoft heeft. Zij draagt een staartriem voor de weinige korte ritjes die we ermee maken.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:07

Ik ken je probleem...

Ik rij bij ons op stal ook zo af en toe op een B'tje...
En als ik klaar ben met rijden zit ik met hij zadel bijna op haar nek... die blijft maar naar voren schuiven.
Ze heeft nu een veulen, maar van de zomer ga ik wat proberen (staartriem, voorsingel ofzoiets) maar als je iets gevonden hebt... laat het me weten Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 19:27

ben zelf ook opzoek naar een ide tha_niekje! een nieuw zadel is nogal een duur...en ik moet het zelf betalen...
ik heb zelf niet zo'n groot budget dus! Boos!
is een voorsingel dan schadelijk? en hoe werkt het eigenlijk? (weet iemand dat)