nagels knippen van een kat????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

nagels knippen van een kat????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:36

ik heb een aantal weken geleden een kat uit het asiel gehaald. het is altijd een binnenkat geweest en zijn nagels zijn ontzettend lang. maar nu blijft mn knappe vent steeds achter mn kleding en mn kleed op de bank hangen. Ik merk dat hij er echt last van heeft. Maar ik weet eigenlijk niet of je de nagels van een kat mag knippen.

weet iemand dit??

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:40

Mijn 2 katten gaan ook niet naar buiten. 1tje knipt/bijt Knipoog haar nagels altijd zelf af maar de andere niet. Die knip ik dus wel eens. Gewoon op de kussentjes duwen en in de licht kijken zodat je niet in het leven knipt (anders gaat het bloeden). Je kan in het begin beter een beetje eraf halen als te veel. Anders kan de dierenarts het misschien doen? Verward
Maar ook katten met gewone nagels blijven in je kleren hangen hoor. Knipoog Dus dat zal wel zo blijven...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:45

Ja hoor, kan best.
Wel uitkijken dat je ze niet te kort afknipt. (dan gaat het bloeden, maar ook daar gaat hij niet dood van)
Het beste kan je het wel doen met een speciaal nagelschaartje voor dieren, omdat de nagels anders kunnen gaan splijten.
Ik vind het wel slordig van het asiel dat ze de kat zo afleveren.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:53

je kan ook even langs de dierenarts of dierenwinkel gaan, die kunnen het dan knippen en gelijk laten zien hoe je de nagels goed knipt Lachen .
Ik gebruik een speciale schaar, is een raar ding met een gat erin waar de nagel doorheen moet, dan knijp je en wordt de nagel afgesneden, maar je moet ook nog rekening houden met hoe schuin je ze knipt ivm splijten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:53

ja hoor, die drie van mij gaan geregeld onder het knipmes (ook binnenkatten) . Ik heb er een speciaal schaartje voor, gekocht bij dierenwinkel. Waar je dus wel heel erg op moet letten is dat je niet te ver knipt, dan gaan ze krijsen... Haha!
Nee serieus; dat schijnt erg pijnlijk te zijn. Dus goed kijken waar je knipt !!!!! Je ziet waar je niet meer moet knippen, heeft iets ander kleurtje.
Anders eerste keer voor laten doen bij dierenarts ???

Succes

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 12:21

de nagels van mn honden heb ik ook altijd geknipt ...maar ik vond die kleine innie minie nagels van mn kat een beetje griezelig! Haha!
ik zal inderdaad wel zo'n schaartje bij de dierenwinkel halen! en ik ga volgende week toch naar de dierenarts dus laat ik hem het wel doen.....dan mag hij de boe-man zijn hahaha!

dat hij in kleren blijft vind ik niet eens het probleem dat houd je...maar ik vind het voor hem zo lastig!

thanks!! voor alle reacties!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:24

Wij hebben 1 oude kat die ook altijd van die lange sabels heeft, die trim ik af en toe een beetje bij.
Ik heb zo'n speciale nagelknipschaar,
heel handig voor grote honden, maar die kleine kattennageltjes doe ik er niet mee, dat vind ik zo moeilijk mikken.
Ik gebruik altijd een gewone mensennagelknipper, gaat super!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:51

Die van mij weet het al als ik de super grote nagelknipper uit de la haal.
Op zijn ruggetje op schoot, nagels pakken en KNIP..... weer eentje korter.
Vooral als ze iets ouder worden worden ze soms wel eens heel lang.