Zwanger en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:02

laura73 schreef:
Ik ben nog op tijd voor de overtijdbehandeling (thx voor de tip) dus denk dat ik dat deze week ga doen. En dan moet ik er mee leren leven.

Nu vind ik het stiekum toch even heel goed van mezelf dat ik dat zo duidelijkheb genoemd in het topic...

Jij ook heel veel sterkte Laura! Ik begrijp je opmerking over dat het een beetje hetzelfde is als dat je verkracht bent, maar het was misschien niet zo handig geformuleerd Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:30

Weet iemand hoe het nu eigenlijk met o jee is? Want ik ben toch wel benieuwd eigenlijk naa rhoe het met haar is?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:00

Ik moest laatst nog aan dit topic denken, ben erg benieuwd hoe het met ojee gaat..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:32

de eerste keer dat ik zwangre raakte was ik 18 (met pil en jasje!)
woonde net op mij zelf , zat nog op school , het was net uit met de vader
en had 90% kans dat t kind geestelijk en lichamelijk niet in orde zou zijn
Ik heb toen besloten voor n abortus en nee dit is geen makkelijke
beslissing en ja jaren later denk je er nog aan, maar ik denk dat dat voor het kind het beste was dat ik kon doen.

Altijd al gedacht dat ik misschien ooit wel een kind zal krijgen maar zeker niet voor mijn dertigste en pas als ik braaf gesetteld was.

ik was net 27 toen ik met pil en comdoom (want we hadden geen vaste relatie en zat er ook niet in want t was een eeuwige vrijgezel (dacht ik)) zwanger raakte
Na lang en heeel hard overpeinzen heb ik toen de keus gemaakt
DIT KIND IS WELKOM
Toen aan de vader meegedeeld "oke ik weet dat je geen vaste relatie wilt en zeker nog niet klaar bent voor kinderen maar, ik ben zwanger en ik hou het dus je hebt de keuze a: je wilt er niks van weten b: je erkent t wel maar geen relatie of c: (stille hoop) je erkent t en we "nemen verkering"en we zien wel waar t schip strand
Ik heb een prachtzoon en dank God op mijn blote knietjes voor dit wereld wondertje en de pappa en de mamma zijn getrouwd! en gelukkig

Toen mijn baas er achterkwam dat ik zwanger was ben ik gelijk gereorganiseerd (kijk ontslaan mogen ze je niet)
2 maanden na de geboorte had ik weer werk
en misschien niet zo'n goed betaalde job als wat ik had maar
genoeg om van te leven (huur eten en dat was t zo ongeveer wel)
ik werkte s'avonds en snachts zodat ik overdag in de "belangrijke"uurtjes bij mijn kleine kon blijven
Mijn kind is blij met de meest simpele dingen gister nog een bootje gemaakt van een oude te kleine klomp

kinderen hebben niet veel geld nodig alleen maar een hoop liefde
dat kan k m wel geven en zijn pappa ook

nu kan (mag ) ik geen kinderen meer krijgen en ben daarom nu nog blijer dan ik al was met de toen zo moeilijke beslising

niemand en dan ook niemand kan deze beslissing voor je nemen
behalve jijzelf volg je eigen hart en laat het niet bestaan van een relatie of een dikke bankrekening daar niet de doorslag gevende factor in zijn,er zijn genoeg alleenstaande mama's die het ook redden

je voelt zelf t best of je t wilt ja of nee

in iedergeval sterkte met het maken van JOUW keuze

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:03

Ik was ook al op zoek naar dit topic, om te kijken hoe het nu met ojee ging !!
Ik hoop vooral dat je "er uit" bent wat je gaat doen en vooral dat je ook achter je beslissing kunt staan (wat het dan ook is !)
Bedenk wel: niet kiezen is ook een keuze!

Laura, jij ook veel sterkte Ach gut ! Kan me goed voorstellen dat het voor jou ook een klöte situatie is Verdrietig ....

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 10:31

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties en steun. Ik heb er echt veel aan gehad. Het zijn twee hele zware weken voor mij geweest. Ik heb veel nagedacht. Ik heb uiteindelijk toch een besluit kunnen nemen waar ik zelf achter sta. Ik heb het hier niet geplaatst, omdat ik weet dat er mensen zullen zijn die deze beslissing niet zullen begrijpen...

Ik heb er dus voor gekozen om de zwangerschap te laten beeindigen. Ik zal het toch proberen uit te leggen. Ik ben er echt niet aan toe. Ik ben alleen. Heb hiervoor een hele lange moeizame relatie gehad. Ben nu eindelijk mezelf aan het terugvinden. Heb ook geen ouders die me zouden kunnen helpen. Ik hou niet van de vader. Kortom het is gewoon geen goede basis... Ik weet dat nu mensen zullen zeggen, maar een kind heeft alleen liefde nodig. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zelf heb meegemaakt hoe het is als je ouders niet 100% voor je gaan. Ik heb ook altijd gezegd dat ik het als ik het ooit doe anders zal doen. Dit is gewoon geen situatie waar ik mee kan leven.

Ik hoop niet dat ik andere mensen kwets met mijn besluit. Ik vond het heel erg moeilijk, maar was vrijdag toch ook een soort van opgelucht. Ik voel me met de dag beter. Natuurlijk is dit iets wat ik altijd bij me zal dragen.

Nogmaals allemaal bedankt en ik hoop dat jullie een beetje mild blijven in jullie oordeel. Niet iedereen is hetzelfde en elke situatie is anders.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:36

Hallo ojee,
Het is jouw beslissing...en als jij weet dat het voor jou de juiste beslissing is wie zijn wij dan om het daar niet mee eens te zijn. Ik heb er respect voor dat je het zo eerlijk op bokt zet. Het klinkt me ook bepaald niet in de oren alsof het en beslissing is geweest waar je 'zomaar' even vlug voor hebt gekozen... volgens mij heb je er grondig over nagedacht en is het verre van een impulsieve beslissing. Als het voor jou de juiste beslissing is dan is het ook de juiste beslissing. Heel veel sterkte met het verwerken van de afgelopen weken, die zijn ongetwijfeld niet makkelijk voor je geweest. Ach gut

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:37

Goed dat je je eigen keuze hebt gemaakt. Veel sterkte met het verwerken en veel geluk in de toekomst.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:38

Knap dat je de beslissing hebt kunnen nemen ojee!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:48

Als je zelf achter je beslissing staat, wie zijn die andere mensen dan om daar een oordeel over te geven?? Vind het knap dat je de beslissing genomen hebt!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:51

Het is jou beslissing.. moeten wij daar kwaad om worden Verward
Nee hoor jou lichaam jou keuze en als jij er 100% achter staat....wie zijn wij om daar tegen in te gaan?

Hopelijk gaat het nu beter met je!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:58

Sterkte ermee.. Het is niet makkelijk. Gelukkig heb ik zelf nog nooit voor dezelfde keuze gestaan..

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:04

vikki schreef:
Hallo ojee,
Het is jouw beslissing...en als jij weet dat het voor jou de juiste beslissing is wie zijn wij dan om het daar niet mee eens te zijn. Ik heb er respect voor dat je het zo eerlijk op bokt zet. Het klinkt me ook bepaald niet in de oren alsof het en beslissing is geweest waar je 'zomaar' even vlug voor hebt gekozen... volgens mij heb je er grondig over nagedacht en is het verre van een impulsieve beslissing. Als het voor jou de juiste beslissing is dan is het ook de juiste beslissing. Heel veel sterkte met het verwerken van de afgelopen weken, die zijn ongetwijfeld niet makkelijk voor je geweest. Ach gut



Helemaal mee eens! Het gaat er niet om wat wíj willen, want jij moet er mee leven!

Heel veel sterkte nog..

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:11

Gelijk heb je Ojee!
Het is jouw lichaam, jouw leven, jouw keuze en die was al moeilijk genoeg. Je bent goed bij jezelf gebleven en hebt goed voor jezelf gekozen.

Nog veel sterkte Ach gut

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:13

Sterkte met je dappere keuze; als jij er helemaal achterstaat is het altijd de beste!
Ach gut

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 11:17

Echt fijn dat jullie allemaal zo reageren. Ik durfde het eerst echt niet hier neer te zetten. Er kan hier weleens hard gereageerd worden, maar dat is nu gelukkig niet gebeurd. Ik heb er echt veel aan gehad om het hier op te schrijven. Dit soort dingen zeg je niet snel tegen iemand. Door het hier op bokt te zetten heb veel meningen kunnen lezen.

Het was een hele moeilijke beslissing, maar kan het langzaam een plekje geven. Ik weet dat dit voor mij echt de juiste keuze is geweest.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:40

Ojee, je hebt goed gehandeld. Als jij er niet aan toe bent, dan hoef je het ook niet te laten komen. Het is JOUW lijf, JOUW beslissing en JIJ moet er tevreden mee zijn...

Ik vind het heel knap dat je deze stap genomen hebt. OK dan!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:05

Marieke schreef:
Gelijk heb je Ojee!
Het is jouw lichaam, jouw leven, jouw keuze en die was al moeilijk genoeg. Je bent goed bij jezelf gebleven en hebt goed voor jezelf gekozen.

Nog veel sterkte Ach gut

Ik ben het helemaal met de reactie van Marieke eens !!

Veel sterkte in de komende tijd Ach gut !!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:17

Ojee, sterke mensen volgen hun eigen hart (ook al is het soms pijnlijk).
Je bent een dapper mens, sterkte Ach gut

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:36

Het is jouw leven,dus jouw beslissing!
ik wens je veel sterkte verder,en probeer weer een beetje te genieten!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:46

Meid, je hebt er zwaar en lang over nagedacht. Wie zijn wij om jou te beoordelen. Ik geef toe dat ik tegen abortus ben maar dat is meer tegen mensen die maar wat doen en vervolgens abortus als anticonceptie zien. Jij doet dat duidelijk niet en hoe wij daar dan over denken is niet onze zaak.

Heel erg veel sterkte ermee.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:24

Ik ga ook met alle reacties hierboven mee: je hebt uitgebreid over alles nagedacht en je beslissing genomen, dus wie zijn wij om daar kritiek op te hebben? Het is *jouw* leven en *jouw* beslissing! En als jij je er goed bij voelt is het voor jou de goede beslissing!

Veel sterkte verder! Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:47

Als jij hier achterstaat dan heb je de goede keuze gemaakt en hoef je je aan niemand te verontschuldigen...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:43

wat een moedige,maar verstandige beslissing,
aan je antwoord te lezen heb je er goed over nagedacht,en denk je niet alleen aan jezelf maar ook aan de toekomst..
enorm veel sterkte !!!!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:03

Als je jezelf recht in de ogen kan kijken, en achter je beslissing staat, is er niemand, maar dan ook niemand die jou kan of mag veroordelen!
Ik vind dat je in het belang van niet aleen jezelf, maar ook dat van je ongeboren kindje hebt gehandeld. Erg dapper en ook erg wijs.
Schamen? waarvoor? je hebt een keuze gemaakt en die keuze kan alleen maar juist zijn. Want het is JOUW keuze. Niet die van een ander.
Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd. En ook veel wijsheid, geluk en positieve energie.