Zwelgje@work bij Thyrza clinic 15-05

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Zwelgje@work bij Thyrza clinic 15-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:39

Hierbij enkele foto's van de clinic van gisteren in Dongen. Foto's zijn gemaakt door Oscar. Bedankt OK dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dit waren ze weer even. Hij deed gisteren erg goed zijn best en liep heel makkelijk! Hij is ook zo lief Lovers
De meeste mensen kunnen ook niet geloven dat hij nog hengst is... maar dat is ie wel. Hij brult altijd maar 1 keer en maakt zich even groot. Dat deed hij gisteren ook even een aantal minuten maar als je dan aan het werk gaat is het goed en blijft hij braaf bij je! Ben heel trots op mijn mannetje Cool Haha! Knipoog
Mijn moeder heeft ook nog enkele foto's gemaakt en die volgen binnenkort nog.
Ik heb gisteren een leuke dag gehad en heb er zeker weer wat van opgestoken.
Bedankt Thyrza OK dan!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:40

Mooie hals heeft je paard zeg!! Ziet er egt super uit. Nog veel succes verder!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:41

Ziet er super uit! OK dan!
Erg mooi paard ook, zijn brandmerk is goed zichtbaar op de foto's.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:47

Hij heeft inderdaad een hele mooie ronde hals erop. Vooral op de laatste foto zie je de halsspier mooi liggen. In de clinic heb ik hem bewuster wat ronder gereden om hem er lekker door te krijgen, in de proef stel ik hem uiteraard wel hoger in.
Hij is wel redelijk op de voorhand gebouwd en heeft daardoor nog wat moeite met de balans en het gesloten gaan als hij meer van achteruit moet werken maar het gaat hartstikke goed. Hij weet zijn minpunten goed te compenseren en op concours belanden wel zelden in de middenmoot, meestal eindigen we toch bij de eerste 3. En dat vind ik best knap voor een Franse springer Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:49

Wat een plaatje zeg!!! Ziet er goed uit!!! OK dan!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:52

wow een leuk paardje zeg! Maar je hebt hem ook heel leuk aan het lopen! veel succes met hem verder nog... OK dan!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:52

BounceBabe schreef:
Wat een plaatje zeg!!! Ziet er goed uit!!! OK dan!


Ja, knap is 't ie he Lovers

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:53

mooi paard zeg! ziet er super uit!
en zie ik een BWP-brandmerk?(zo ja wat is zn afstamming, ik heb ook een bwp'er Knipoog )

heb al in je profiel gekeken, je hebt zelfs 2 bwp'ers Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:58

Renske20 schreef:
mooi paard zeg! ziet er super uit!
en zie ik een BWP-brandmerk?(zo ja wat is zn afstamming, ik heb ook een bwp'er Knipoog )


Dat heb je goed gezien Renske! Het een echt Belske Haha! Tong uitsteken
Afstamming is Qualvin de la Barre (Selle Francais van Jalisco B) X Tamara (Hannoveraan van Sudanxx).
Als je de stamboom er verder op naslaat komt in de tweede lijn aan vaders kant nog Quito de Baussy (bekende franse springer) voor!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:00

Oh ja, volle broer heb ik ook op stal staan. Is wel effe 15 cm groter dan kleine broer en een jaartje ouder.
Met big brother ben ik na lange tijd weer rustig aan het trainen en ik hoop hem in de loop van zomer 2004 weer aan de start te brengen... .

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:20

Wat heb jij toch een heerlijke hengst hè

Jullie reden ook erg lekker ook.
Het zag er zo fijn uit allemaal.
Leuk om jullie nu ook eens zo tijdens een les te zien.

BTW ik ben gisteren helemaal vergeten te vragen of je van de zomer ook weer in Waspik start Schijnheilig

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:44

Echt hele mooie foto's! Je hebt een erg coole hengst onder je lopen!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:55

Woow.. mooi beest zzeg! Fijn dat ie zo braaf is *LOL* ! Ziet er super uit!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:47

zooo die is mooi *LOL*
Ziet er leuk uit! Lekker ontspannen!
Succes met hem *LOL*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:58

Dank jullie wel voor de leuke reacties!!! Hij loopt ook gewoon lekker op zijn gemakje, ik vertrouw hem dan ook voor de volle 100%. Ik voel me zo veilig op hem, ook al is het een hengst. Ik heb hem dan ook al in mijn bezit vanaf dat ie 3 maanden oud was, we zijn samen een beetje opgegroeid! Hij wil echt samen met me werken en dat zie je terug op de concoursen. Hij heeft echt niet het meest fantastische gangenwerk maar hij heeft er zo'n gigantisch fijn karakter op zitten dat hij dat prima kan compenseren. Het ziet er allemaal al snel makkelijk uit op hem omdat hij van zichzelf zo ontspannen (soms iets te Knipoog ). En dat ziet men toch ook graag in de ring is mijn ervaring!
Niet te geloven dat ie na een dik jaar geleden gestart te zijn in de B al bijna M2 startgerechtigd is... .

TomL

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: in de stal achter de PC :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:02

Mickey schreef:
BTW ik ben gisteren helemaal vergeten te vragen of je van de zomer ook weer in Waspik start Schijnheilig

Dat had ik anders nog wel even doorgegeven hoor Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:02

Wat is Vayos toch een knappe vent! Ik vond 'm als 3jarige al helemaal leuk, maar de laatste tijd is hij echt gaaf geworden!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 18:10

Missouri schreef:
Wat is Vayos toch een knappe vent! Ik vond 'm als 3jarige al helemaal leuk, maar de laatste tijd is hij echt gaaf geworden!


Hihihi, daar kan jij in ieder geval nog over mee praten. Toen was ie nog echt pony. Maar hij wordt elk jaar meer man Cool Vingers aflikken
Ook zijn hals groeit ziender ogen OK dan!
Het heeft een tijdje geduurd voordat hij echt "paard" werd maar het doel is bereikt. Hij weet op concours vaak de aandacht te trekken en ik vind het heerlijk om complimentjes te krijgen over die knappe hengst. Vooral de reacties: "is die nog hengst, maar hij is zo braaf????" Dat is gewoon geweldig, alsof een hengst niet braaf kan zijn Verward
Ligt ook een beetje aan de opvoeding natuurlijk. Wij behandelen hem thuis niet als een hengst. Hij gaat zowel met merrie als ruin hele dagen het land in met slechts een enkel draadje ertussen als afbakening van de paddocks. Op stal heeft hij een halve deur zodat hij kan "zoenen" met de merrie. Merrie en hengst staan heerlijk naast mekaar, gewoon open tralies, te kroelen, te slaan en te piepen en te snuiven.
Alleen als de merrie hengstig is moet het traliewerk dicht en het bovenste staldeurtje 's nachts op slot, zo slim is ie dan nog wel... Ach gut Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:08

Het is echt een geweldig dier, maar volgens mij had ik je dat al weleens verteld Knipoog
Een prachtig dier om te zien en zelden een paard gezien met zo'n superkarakter als jouw Vayos !
Daar ga je nog heel ver mee komen

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:17

Ik zit te genieten van de foto's van je paard! Wat een plaatje en leuk om je verhalen van hem te lezen!
Ik hoop maar dat mijn merrie een beetje dezelfde instelling gaat krijgen, als jouw kanjer!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:22

Hij gedroeg zich inderdaad voorbeeldig!
Ik dacht even, toen hij een brul gaf om te laten zien dat hij er was, ze er even haar handen vol aan zou krijgen, maar was echt heel braaf Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:25

Mooi paardje! Lekker weer ook zo te zien!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:25

Klopt Tyrza, hij is inderdaad superbraaf !
Ik heb Vayos begin vorig jaar voor het eerst gezien tijdens een wedstrijd in Waspik.
Ook toen gaf hij een flinke brul, en voor de zekerheid deed ik even een stapje (lees: een mega-jump Knipoog) terug, zo van "nu komt het" *LOL*
Maar er gebeurde verder helemaal niets.
Even ontluchten d.m.v. wat kabaal en verder was er niets aan het handje Haha!

TomL

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: in de stal achter de PC :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:42

het is alleen wel lastig om met zo'n hengst in contact te komen met paarden Knipoog
Ik denk nu dat _alle_ hengsten zo braaf zijn... Haha! NOT

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 18:50

That's my Vayos
En Oscar: ik hoop inderdaad dat we het toch nog een heel eind gaan schoppen! Hij heeft de juiste instelling in ieder geval al voor de volle 200% mee!!! En persoonlijk vind ik dat je meer kan met een paard wat WIL werken dan aan een paard wat fantastisch kan bewegen maar die niet te porren is om mee te werken.
Helaas heeft mijn instructrice ook een lastige, machtig mooie bewegende Jazz op stal staan. Maar die is zo druk dat ze hem van de 5 keer dat ze op concours aankomt, 3 keer niet de ring in krijgt.
Onze Vayos zijn motto is dan ook: lekker een keer brullen en laten zien dat ik echt wel een hengst ben en dan braaf luisteren en meewerken met het vrouwtje want diep van binnen is het nog steeds een klein veulentje die op vreemd terrein toch blij is als het vrouwtje erbij is Ach gut Tong uitsteken
En zo is hij nu eenmaal. Je denkt dat er heel wat komt maar het valt altijd reuze mee.
Het komt vaker voor dat andere ruiters op concours zoiets hebben van: slik, moet ze daar nog op gaan zitten??? dan dat ik me zelf druk maak. Ik weet toch dat hij niks doet... wat een doetje he Vingers aflikken Knipoog