Z'n manen groeien niet meer?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Z'n manen groeien niet meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 22:27

Ik rijd op Coentjuh die op de manege staat en ben helemaal gek op hem! Nou had ik een vraag, want het lijkt wel of z'n manen maar niet meer groeien, ach ze zullen heus wel groeien maar dat lijkt heel langzaam te gaan! Bloos! Ik heb wel is gehoord dat je dan de onderste punten moest trekken, maar van iemand anders hoorde ik dat dat niets uitmaakte, omdat de manen toch van bovenaf groeiden ( Verward )

en nog een hele rare vraag Clown hoe snel groeien manen/staart van paarden? ongeveer? Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:46

Het zou kunnen dat het genetisch bepaald is.
Mijn vorige paard had een voorpluk die maar niet groeide.
Of misschien splijt het net zo snel als dat het groeit? (splijt paardenhaar eigenlijk wel?)



zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:12

haaj
als je de manen trekt(met een kammetjes) dan groetit het ontzetttend snel!!! *LOL*

groetjes Cool CharissA

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:16

blablabla... klopt niks van .
zou dus betekenen dat als je dat elke dag doet, je paard binnen een week zijn manen op de grond heeft hangen!

heeft alles met voeding te maken, door goede voeding groeien de manen. en die groeien ongeveer zo'n centimeter per maad, bij de een gaat het iets sneller, en bij de ander duurt het juist wat langer.

blijf maar gewoon van de manen afniet te veel kammen.
kan best zijn dat je juist alles eruit trekt en daardoor lijkt het alsof ze niet groeien.
knip maar es een stukje af en hou het in de gaten..ze groeien heus wel.

je poedersuiker wat in de voeding veranderen, misschien heeft ie wel meer nodig..dat weet ik niet, is te proberen..
Haha!

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:22

Als je elke dag de manen trekt dan trek je er elke dag een stukje van af toch??
hoe kunnen de manen na een week dan op de grond hangen??..... Verward Verward
Wel opletten wat je zegt hoor!!
Het klopt trouwens wel bij mijn paard trek ik ook altijd de manen en die groeien ook als een trein hoor!!.. *LOL* *LOL*

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:37

Weet je bij mijn paard groeien ook de manen bijna niet meer. Misschien zou het met leeftijd ook iets te maken kunnen hebben. Ik weet het ook niet hoor maar die van is 31 jaar oud. Maar het viel me wel op dat het wel heel lang duurt bij hem voor het weer iets langer is, en manen trekken doe ik dus nog maar 1 keer in het half jaar, omdat het zo langzaam gaat. Wat zijn voeding aangaat die is met behulp van deskundige helemaal aan gepast aan hem, dus daar kan het zeker niet aan liggen.

Groetjes Sirena

een paard is een hemel op aarde, ware liefde die je ontvangt en zelf geeft

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:52

Verschilt per paard, maar bij veel paarden is het zo dat de manen groeien tot een bepaalde lengte en dan niet meer. Bijv. Friezen: sommigen krijgen manen van een halve tot een meter en bij andere is het bij 20 cm op en komt er niets meer bij. Voorpluk ook: sommige paarden hebben zo'n stoere voorpluk terwijl andere paarden zo'n zielig plukje sprietjes hebben. Zou de dooie punten van zijn manen eraf halen (door te trekken) zodat het er verzorgd uit ziet.

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:37

Hoi hoi ik weet niet of je het tegen mij had maar heb zijn manen pas getrokken zoadat alles weer netjes opgelijke lengte is laat zoveel mogelijk lengte er aan zitten, omdat het al niet zohard groeit, hij ziet er netjes verzorgd uit hoor. Maar ze groeien gewoon bijna niet vroeger had die best hele lange manen. Maar het kan natuurlijk ook bedoeld zijn voor Coentjuh. Als ik de foto zie denk ik dat die er ook wel goed verzorgd uit ziet dus daar zal het ook niet aan liggen. Maar het is wel waar bijons staan paarden waar ook geen millimeter meer aan komt en die een zielig plukje hebben op het voorhoofd. Dat heeft de mijne gelukkig niet die heeft wel een mooi vol bosje hangen daar /

een paard is een hemel op aarde, ware liefde die je ontvangt en zelf geeft

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 21:05

Bedankt voor de info

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:05

idd. mijn paard zijn manen groeien oojk niej...
ik heb ze vorige maand getrokken en op zekers dat ze nu zeker 5 cm zijn gegroeid!!!! *LOL* *LOL*

en ik vind als je manen knipt dat ze dan kaarsrecht staan Verward

Charissa Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:43

het is vaak ook genetisch bepaald..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:01

hij heeft toch best mooie manen?of nie?waren die van jamaica maar langer,

thorin heeft natuurlijk de mooiste manen Lachen

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 14:41

jameyskatje schreef:
hij heeft toch best mooie manen?of nie?waren die van jamaica maar langer,

thorin heeft natuurlijk de mooiste manen Lachen


Egt niej! Coentjuh of course! Tong uitsteken (zij weer hoor met die Thorin Verward) Grapje Room ahah

OFF TOPIC of hoe zegge ze da? Haha!:P:D:P Vingers aflikken

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:24

Vlgs mij is dat gewoon genetisch bepaald ofzo. Want mn bij mn een paard groeien ze heel snel (heel erg irritant) en bij mn andere paard heb ik ze meer dan een half jaar geleden getrokken en die zijn nog maar 5 cm langer geworden.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:47

Het is genetisch bepaald. Mijn arabier deed er 2 jaar over voor ruwweg 20 cm, mijn tinker heeft de teller nu staan op 1.40 meter. Haar veulen heeft ook van die groeimanen. Alle 3 krijgen ze hetzelfde eten en behandeling, en ik knip nooit iets af van de manen (trekken ook niet)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:34

tsja dat hangt van pony tot pony af Verward

de merrie van mijn moeder groeien bijna niet meer bij en nu ben ik eens benieuwd of die van haar veulentje langer worden *LOL*

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:59

Dit is inderdaad generisch bepaald (alles is genetisch zowat) als je ze trekt zullen ze gerust weer groeien tot hoe lang ze ongeveer waren, als een paard bijv. manen tot 30 cm krijgt (genetisch) zal het niet meer worden door het trekken, ze gaan wel weer groeien, maar tot die dertig cm dan!!!!!! duzzzzz bij het ene paard worden ze gewoon niet zo lang als bij t andere. xxxxxx Jessy

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

quito
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:04

gewoon dagelijks met water goed nat maken *LOL* Een schepje zeewier onder het voer doet ook wonderen Knipoog

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:21

sinds ik biotine voor de hoeven voer, zijn Morries manen en staart ook enorm gegroeid, prettig bijverschijnsel van de biotine (de hoeven groeien ook hard gelukkig)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Natashaa, UnderIlse en 31 bezoekers