gezocht bonte hengst voor mijn merrie (z-limburg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bushwullie
Berichten: 39
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: kerkrade

gezocht bonte hengst voor mijn merrie (z-limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 10:01

hallo, ik wil misschien toch m'n merrie laten dekken,
maar dan ben ik opzoek naar een bonte hengst van min. 150 en max. 157. papieren niet belangrijk, maar moet wel een beetje een cool karakter hebben. enja hij moet in de omgeving staan van 045 staan. daar ik de merrie niet op de trailer kan zetten. en ps niet te duur aub.
weet iemand iets???
ik hoor het wel.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:46

Je hebt wel heel veel eisen miss die NRPS hengst Neron? Die is 1.47
Afbeelding
Geboren in 1988, kleur vos platenbont, stokmaat 1.47m.
Deze vosbonte pony, gefokt uit de beste Arabische bloedlijnen, oogstte meteen als jonge hengst een groot succes op de hengstenkeuring.
Neron valt in alle opzichten op, zoals zijn kleur, bouw, zijn 3 prachtige ruime gangen en zijn karakter.
Onder het zadel toont Neron veel capaciteiten, zowel in de dressuur als met springen.
De nakomelingen van Neron zijn opvallend mooi. Zeer Arabisch, veel beweging en ook zijn prachtige kleur vererft hij.

Hij fokte reeds vele kampioenen.
Neron heeft het afstammelingenonderzoek met zeer goed gevolg afgelegd.
Hij vererft sterk qua beweging en type.
Er is doorlopend veel vraag uit binnen- en buitenland naar de kinderen van Neron.
Of Ed King Hill maar die is een stuk groter 1.65
Afbeelding
Geboren in 1992, kleur donkerbruin platenbont, stokmaat 1.65m.
Deze zoon van Ekstein komt uit een M-dressuur lopende stermerrie van Samber.
Ed King Hill NH heeft een mooi type met sterke verbindingen.
In de beweging valt de hengst op door zijn ruim gedragen draf. Ook de stap en de galop zijn extra.
De nakomelingen van Ed King Hill NH zijn veelal bont en hebben veel maat en allure en een groot aantal zijn met een 1e premie beloond.
Ed King Hill NH is met veel succes door Wout-Jan van der Schans uitgebracht in het ZZ-springen.
Tijdens het verrichtingsexamen maakte Ed King Hill NH waar wat hij in zijn mars heeft. Hij kwam voor de dag met het hoogst aantal punten en heeft zowel veel spring- als dressuuraanleg.
Ed King Hill NH heeft zowel in Duitsland als in Amerika goedgekeurde zonen. De hengst in Duitsland werd kampioen van zijn jaargang.
Ed King Hill NH wordt op dit moment succesvol uitgebracht in de Z2-dressuur, door Roel van Swetselaar.

Ed King Hill NH is goedgekeurd op afstammelingen. Heel opvallend is de verbetering in beweging die hij doorgeeft.

De mooie donkerbruinbonte kleurvererving ligt boven 60%.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:45

Ik ken er een maar ik weet niet of hij nog dekt en waar. King Quest

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:47

Kijk eens bij die Tinkers in Oirsbeek of bij Willers op de Brunssummerheide....