Heb ik dat *sommige klanten* Lang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Heb ik dat *sommige klanten* Lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 01:21

Zaterdag: De drukste dag in een dierenwinkel/hengelsportzaak.

Komt er in de ochtend een man binnen, wazig type, rent alle kanten uit, zegt een boel maar tegelijkertijd maar een beetje Haha!
Heeft een jongen bij zich die die zijn aangenomen zoon noemt en die mij een handje moet geven *jongen is denk zo'n jaar of 24* ik vond hem wel komisch dus zei maar dat we elkaar al konden.

Hij begint aan te wijzen:
2 Konijnen, een lichte en een donkere, de donkere is volgens hem een mannetje en de lichtere een vrouwtje..ow u heeft al gekeken?
Nee dat zie je toch aan de kleur!! *maw domme blonde doos snap dat dan*

Een aquarium, een hengel, een paar vissen, de hele mikmak, gooi maar op de toonbank.
Ondertussen bleef deze meneer zo hyper.
Zijn zoon was het blijkbaar zat de aangenomen zoon die een weekend mag komen logeren genoemt te worden en loopt de winkel uit.

Enfin de lijst loopt op en meneer wilt betalen, maar zoonlief heeft zijn porto, dus hij gaat zoonlief zoeken.
Komt terug na ene kwartier, zoonlief spoorloos, maar hij had een reserve porto, en jawel 10 euro.....met ene rekening van 131 euro kom je dan niet ver he.
Maar dit was een aanbetaling, hij zou alles laten staan, zoon zoeken en terug komen.
5 Minuten rommelt die in zijn tassen en jassen, en roept dan: Wie rommelt zal vinden Haha!

En haalt een boekje tevoorschijn, volgens meneer hebben we geluk.
Zijn laatste blaadje.
Wat heeft die man nou?
Jaja een overschrijvingsboekje.
Dus wij...eh ja...dat nemen wij dus niet aan.
Ja maar dat kunnen jullie inleveren, geef ze ook aan andere mensen.
Nee meneer dat doen wij niet, wij gaan niet iemand anders zijn overschrijvings dingen inleveren.
Heisa van hier tot morgen, hou alles maar vast ik ga wel contant halen.

Ik konijntjes weer lekker in hun hokjes gestopt, visjes terug in de bak, klaar dermee.

Komt die man smiddags terug, met een porto, maar dat is niet degeen die zijn aangenomen zoon had want hij heeft 112 gebelt want die zoon is spoorloos Verward

Dus die meneer wilt pinnen, ok...pinnen, maximum bereikt, nog een keer want meneer had zijn bril niet op Haha! Nog steeds maximum bereikt.

Ok, meneer had een andere oplossing, dus wij ok....gespannen toekijkend.
De konijnen waren toch 2 voor 5 euro?
Nee dat waren ze niet.....5 euro per stuk dan?
Nee meneer konijnen zijn op het moment 13.50, ja maar dat betaal ik er niet voor.
Dan niet meneer *dit duurde al een half uur he*
Nou ok, dan nam die er 1, het mannetje *oftewel de zwarte*
Die betaalde die, samen met een zakje voer.

De rest zou die anders doen...nog steeds wachten wij gespannen af....meneer pakt weer zijn boekje, dus ik die nemen we niet aan meneer.
En die meneer wacht nou eens even.
Wat is je rekeningnummer?
En ik hoezo gaat u geld op mijn rekening storten?
Neeeeeee van hier natuurlijk, moet ik alles uitleggen?
Ja graag meneer.
Grom grom grom....nou kom op het rekeningnummer.
Die weet ik niet meneer.
Je wet je rekeningnummer toch wel?
Ja maar u gaat het toch niet op mijn rekening storten?
Neeeeeee van de winkel...
Aha, die weet ik niet meneer.

Roepend door de winkel: Wat is het rekeningnummer van hier?
Mevrouw de bazin geeft het nummer, hij vult alles in en gooit het briefje ter waarde van 100 euro op de toonbank.
Ja ok meneer, en nu?
Nou nu heb ik betaald.
Nee meneer want dit is ene overschrijvingskaart van uw rekening.
Nou dan leveren jullie die in.
Nee meneer levert u hem zelf maar in Verward
Ja maar op die datum staat er weer geld op, nu is die ongedekt.
Loop anders maar naar de bank.
Wij kunnen tussendoor niet naar de bank lopen meneer.
De bank is hier 500 meter van vandaan!!!
Dan loopt u er even heen om geld te halen meneer.
nee dat kan neit zeg ik toch luister nou er staat nog geen geld op.
Ja en? Verward

Meneer rent de winkel door *die barstensvol staat* opzoek naar iemand die wel wilt luisteren.
Maar wij luisterden toch?
Meneer wou ons een overschrijvings formulier geven die wij dan in konden leveren, waar wij dus niet aan doen.

Nou bel de politie dan maar.
Nee hoor meneer wij bellen niemand, u gaat nu gewoon de winkel uit en komt terug als u contant kan betalen of wilt pinnen.
Want jaja verleden week zaterdag heeft u hier een zak voer gehaalt wat u maandag zou komen betalen, wat u dus ook niet gedaan heeft.

Noudan ging hij de politie bellen.
Is goed meneer, maar dan wel buiten.

Meneer rent weer op mij af: MIjn konijn!!!
Ik geef braaf het konijn af, en hij wkam nooit meer terug bij ons, onze beste klant in 1 keer verspilt volgens die man, hij had al 10.000den euro's bij ons gebracht *was de tweede keer dat ik hem zag Haha! *

Man loopt winkel uit, buiten staat die nog even boos te bellen en te doen.

Ik in tranen, geef gewoon met mijn domme kop zijn konijn nog mee ook!!!
Die klerevent, wat moet dat beest nou eten als die banketstaaf weer geen geld heeft.
Kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik neit gewoon het geld uit de kassa gepakt heb en het konijn teruggepakt had

Ppfff...beejte lang verhaal geworden...kan je wel nagaan hoe lang die man in de winkel heeft gestaan, smorgens en smiddags....

Baal er zo van, tuurlijk hij had het konijn al betaald enzo voordat die zo heftig uit zijn dak ging, het klinkt hier allemaal gewoon grappig, maar die vent was zo tsja...eng....
Heb nu allemaal scenario's in mijn hoofd over een gevilt konijn wat straks op de stoep ligt ofzow....en normaal ben ik toch niet het type wat denkt dat mensen dat snel doen, maar deze vent...bbrrrr

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 07:29

Vreselijke ervaring, man zal wel in de war geweest zijn. Hopelijk zet hij het konijn bij iemand in de tuin maar ik zou me ook zorgen maken over dat konijntje. Sterkte

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:42

Dat heb jij weer hoor... ach wie weet issie hartstikke goed voor dat konijntje en krijgt dat beestje een luxe leventje in de tuin....
Beetje vage vent idd.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:46

Tjee, lekker verhaaltje Scheve mond waarom moeten mensen nou zo moeilijk doen ?

Ik zou me ook zorgen maken om het diertje, maar veel meer doen dan het beste ervan hopen kun je niet ! Lachen

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:29

Nouja zeg..!!
Die man is knettergek Scheve mond

Nu maar hopen dat ie wel een beetje goed voor dat beestje gaat zorgen... zou toch haast wel moeten, hij heeft er zóveel moeite voor gedaan *LOL*

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:14

ieww wat een engerd zeg
En dan nog eens zo moeilijk doen ook. Ik heb medelijden met je en natuurlijk ook met dat konijn

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:21

Ik heb wel zitten lachen hoor om dit verhaal, hoe bedoel je die is de weg kwijt. Ik had alleen dat konijn niet aan hem verkocht.. je geeft toch een levend wezen aan zo'n man mee en idd wat gaat ie er mee doen. Dat beestje heeft geen overlevingskans buiten in de vrije natuur.

Om die man maak ik me geen zorgen, daar lopen er zo veel van rond maar dat konijntje he..... arm ding.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:43

Het zou best kunnen zijn dat die man wel heel lief voor dat konijntje is hoor! Bij mij in de wijk liep er ook een vrouw rond die ditzelfde soort gedrag vertoonde in winkels enzol. Ook zij was behoorlijk de weg kwijt. Ze had heel vaak een konijntje bij zich en daar was ze dan wel heel erg lief voor. Laten we dan maar gewoon hopen dat het met die man ook zo is!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 11:51

Tartuffo schreef:
Ik heb wel zitten lachen hoor om dit verhaal, hoe bedoel je die is de weg kwijt. Ik had alleen dat konijn niet aan hem verkocht.. je geeft toch een levend wezen aan zo'n man mee en idd wat gaat ie er mee doen. Dat beestje heeft geen overlevingskans buiten in de vrije natuur.

Om die man maak ik me geen zorgen, daar lopen er zo veel van rond maar dat konijntje he..... arm ding.


Ja dat had ik dus ook.
Rare is dat die man bv helemaal uit zijn dak ging tegen mijn baas en dan omdraaide en tegen mij zei nou het hok staat al klaar, in mijn slaapkamer, lekker dichtbij etc.

Toen die aan het eind zo rennend door de winkel heen ging had ik eigenlijk het rare idee dat als die zo ging flippen dat die 1 van de bazen ging slaan.
Hij was helemaal overtuigt van het idee dat dit helemaal normaal was, betalen met een overschrijvingsformulier Verward
En dat hij dus volledig in zijn recht stond.

Vind het ook dom dat ik het konijn nog af gaf ook, geen idee waarom eigenlijk, overdonderd denk ik Boos!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:59

Nou hij had beter Parnassia kunnen bellen ipv de politie Knipoog

Zijn zoon let hopelijk een beetje op het konijn Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 12:04

Jenna schreef:
Nou hij had beter Parnassia kunnen bellen ipv de politie Knipoog

Zijn zoon let hopelijk een beetje op het konijn Verward


Weet niet of zijn zoon al terecht is Haha!
En die is als ik die man mag geloven alleen maar aangenomen en alleen het weekend bij hem Tong uitsteken
Maar ook dat geloof ik niet helemaal, zou zo'n gekke vent een kind aan mogen nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:27

Het is inderdaad een ontzettend raar verhaal! Maak je toch nog wat spannends mee in de dierenwinkel he Knipoog Ik hoop dat je inmiddels weer een beetje bekomen bent van de schrik... En ik moet je zeggen: ik had het konijn ook meegegeven hoor, want wat je nu allemaal verteld... Je moet wel ontzettend overdonderd zijn geweest door zo'n typetje!
Als je hem nog eens ziet: ga m volgen Cool en dan het konijn terug ontvoeren!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:34

jee dat heb je alweer, hij is echt knetter-knetter gek. In jou geval had ik m ook de konijn gegeven.. overdonderd.. maar idd wat Kleintje zegt, volgend keer als je m ziet, volgen, de konijn ontvoeren!! * en nou hopen dat zn zoon gauw terecht komt Haha! *

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:48

Huh wat bestaan er toch vage mensjes op deze wereld zeg...
Hopelijk zorgt wel goed voor zijn nijntje Ach gut

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:11

Hopelijk komt alles goed met zn nijn, maar ja, als hij die van jullie niet kreeg, dan zou hij er ergens anders wel aan gekomen zijn. Ach gut

Rare mensen bestaan er zeg...

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:11

Wow wat een lijpo!! Hopelijk komt het goed met zijn bunny.... Scheve mond

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:26

wat een engerd !!
hopen dat hij niks met het konijn doet

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:07

Het is wel een gek verhaal, maar misschien is er wel totaal niks aan de hand, Misschien zorgt deze rare vent wel verschrikkelijk goed voor het konijn, terwijl de erge nette mensen hun konijn misschien wel verwaarlozen. De buitenkant zegt lang niet alles....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 19:17

Billy schreef:
Het is wel een gek verhaal, maar misschien is er wel totaal niks aan de hand, Misschien zorgt deze rare vent wel verschrikkelijk goed voor het konijn, terwijl de erge nette mensen hun konijn misschien wel verwaarlozen. De buitenkant zegt lang niet alles....


Dan hoop ik wel dat er genoeg gekke dierenwinkels zijn om zomaar voer mee te geven voor dat dier.
Hij was verleden week zaterdag al geweest voor hondenvoer, maar had geen geld en zou maandag komen betalen *hoorde ik dus achteraf, ik wist van niets* en hij is dus niet meer geweest.
Wij zijn daar meestal vrij makkelijk van vertrouwen in, geloof dat dta ook meteen stopt bij deze....

En geen geld voor voer en geen gekke dierenwinkel die het je zo meegeeft wat doe je dan?
Het dier kwam zo bij mams vandaan en is dus nog niet volop nat voer gewend....ben dus bang dat zonder geld het dier aan de sla etc. zit en binnen een week meneer voor de deur staat met ene dood konijn en een ik heb garantie verhaal, ondanks dat ik hem dat allemaal uitgelegt heb....

Anyway krijgt die dan dus echt never nooit meer een konijn mee Boos!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:26

Sommige mensen zijn echt niet helemaal goed bij hun hoofd hoor
ik zou ook helemaal overdonderd zijn, iemand die gaat schreeuwen en met overschrijvingskaarten zwaaien en door de winkel rennen??

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 19:51

Yessy schreef:
Sommige mensen zijn echt niet helemaal goed bij hun hoofd hoor
ik zou ook helemaal overdonderd zijn, iemand die gaat schreeuwen en met overschrijvingskaarten zwaaien en door de winkel rennen??


Tsja..als het een comedie was geweest op tv hadden we in een deuk gelegen denk ik Haha!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:50

Ja, dat wel Tong uitsteken
Zo heb ik toen ik vakantiewerk deed bij de bakker ooit eens een jongetje (jaar of 12) aan de kassa gehad met een (redelijk echt) uitziend pistool in zn handen, dat ie al het geld uit de kassa wilde hebben. Sja geef daar maar eens normaal antwoord op, dat gastje was ook niet helemaal goed bij z'n hoofd, dus ik had geen idee wat ie mij of anderen kon aandoen...
en achteraf is dat idd grappig, maar op dat moment had ik wel zoiets van *slik*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:05

Jeetje, wat een rare vent zeg.
Ik heb ook in een winkel gewerkt, maar heb gelukkig nog nooit zulke vage klanten gehad. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 18:40

Yessy Haha! Haha! Haha! Dan sta je idd ook aardig vreemd te kijken Tong uitsteken
Kwam er ook water uit toen die spoot? Haha! Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:49

nee hij spoot niet, ach het had weinig uitgemaakt want zomer + hete ovens... het was echt 35 graden in die zaak... toen ie van mij niets kreeg (zelfs geen broodje wat kleine kindjes wel altijd krijgen) ging ie naar de slager (schuin tegenover) en de groenteboer (tegenover)...