Paardje van de buurvrouw

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Paardje van de buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 11:39

Gisteren was de buurvrouw van iets verderop hier om haar dochtertje te halen en even bij onze paarden te kijken.
Zelf heeft ze ook een paardje, een 3-jarige merrie, kruising tussen een fjord en een quarter (geloof ik).
Blijkbaar heeft ze dat paardje als veulen gekocht voor zichzelf en haar dochter om op te rijden. Het grootste deel van de tijd heeft het elders op het land gestaan, maar sinds een maand of 2-3 staat ze bij hen achter huis.
Nu vind ze dus toch dat paard te groot voor haar dochter en beleerd is het beestje ook nog niet. Laten beleren vind ze te duur.
Dus wil ze haar nu eigenlijk verkopen.

Omdat ze weet dat ik meer mensen met paarden ken en ook op forums zit heeft ze mij gevraagd een advertentie voor die merrie te zetten. Ze overweegt dan een ander, kleiner paard te kopen wat al wel beleerd is.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Ik vind het zelf niet zo'n goed idee als ze weer aan een paard begint. Volgens mij heeft ze er het geld ook niet voor en weet ze niet echt waar ze mee bezig is.

Dit paardje staat nu al 2 of 3 maanden in een stalletje (eigenlijk meer een afdakje) achter huis waar ze net een paar pasjes in heen en weer kan
lopen. Verder wordt er nauwelijks iets mee gedaan, een enkele keer wandelen ze er wat mee.
Ik ben er dus wel voor als ze dat paardje gaan verkopen! Volgende week zou ik er even langs gaan om te kijken en te praten en misschien kan ik ze overhalen om voorlopig geen paard te kopen, maar op maneges te gaan rijden. Ze hebben tenslotte ook niet echt plek voor een paard!

Alleen was hier net een andere buurman en die vertelt me dat ze verwacht 2000 euro voor dat paardje te krijgen. Nu ben ik niet erg bekend met paardenprijzen, maar voor een onbeleerde, 3-jarige kruising waar nog nauwelijks iets mee gedaan is lijkt me dat niet haalbaar.
Wat denken jullie?
Dan weet ik een beetje wat ik in dat gesprekje met haar kan zeggen.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:49

Ik houd helemaal niet van quarters,maar als die dan ook nog eens is gekruisd met een fjord,lijkt het mij sterk dat ze daar 2000 euro voor kunnen vragen.Drie jaar en onbeleerd...Geen idee wat ze hier voor kan vragen,maar ik denk dat 1000 euro al (te) veel is.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:01

Nou 2000 euro is zeker te veel voor een jong paard dan nog een een kruising en die niks kent
Mischien wil iemand bij jullie in de buurt wel helpen met het inrijden
Opzich zou ik het ook nog wel willen doen

Maar die 2000 euro die zal heel moeilijk tot niet krijgen

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:50

€900 zullen ze er hoogstens voor geven gok ik Scheve mond
kan het beestje trouwens nog helemaal niks?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:10

800 900 ?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:14

2000 krijgt ze er zeker niet voor lijkt mij. ik zou idd eerst eens met haar gaan praten...


Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 21:41

Bedankt voor de reacties. Zelf dacht ik ook dat 1000 euro toch al wel dik betaald zou zijn.
Voor zover ik weet hebben ze er echt niks mee gedaan. Tot een paar maanden geleden stond ze ergens op een weide, nu in een klein stalletje zonder uitloop.
De dochter heeft er wel eens op gezeten terwijl moeders het beestje bij het halster vasthield en een rondje liep, maar dat is alles.
Ik zal wel eens met haar gaan praten volgende week, kijken wat ze nu eigenlijk wil en of ze interesse heeft in beleren (bedankt voor het aanbod Verana) of dat ze de merrie toch te groot vind.
Ik vind dit best lastig, het is tenslotte mijn paard niet en ik ken die mensen nauwelijks. Alleen hun dochter komt mijn dochter wel eens helpen bij het poetsen van onze paarden.

Voor het paardje zelf denk ik dat die beter af is ergens anders. Of ze moeten alsnog weer een weide willen huren.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:12

Hoogstens 1000 euro denk ik

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:57

Zo'n persoon moet geen paarden kopen, laat haar kindje eerst eens op een manege rijden? gaat dat echt goed, dan misschien een leuke pony na een paar jaar? ideetje?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 15:20

Haar dochter lest inmiddels ergens in het dorp, op het paard van een vriendinnetje geloof ik.
Ik ga zometeen eens kijken of ze thuis is en wat ze nu eigenlijk van plan is.
Maar ik ben het wel met je eens, op zo'n manier moet je geen paarden houden! Alleen denk ik niet dat zij dat al in de gaten heeft. Hopelijk kan ik haar overtuigen om hier verandering in te brengen.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:31

2000 lijkt mij ook errrug veel!! Ik vin t heel goed van je dat je je zo inzet voor zn paardje!! k heb bewondering voor je!! succes dr mee

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:31

hoe groot is te groot voor haar? Het kan best een mooi paardje zijn die wat apart gekleurd is misschien. Ik denk ook dat ze haar beter verkopen. Ze hebben duidelijk niet echt de ruimte en geld genoeg om een paard fatsoenlijk te onderhouden. 2000 euro lijkt mij ook veel te veel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Geralda1994, Marja, nardxash, Pierus, RuNi en 121 bezoekers