Ik denk dat ze weg gaat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:55

Sterkte iig.
Ik loop ook met hetzelfde een beetje rond, ik ben dan niet bang maar heb weinig lol, juist omdat mijn pony niet echt een uitdaging meer is.
Ik kan het echter niet over mn hart verkrijgen om hem te verkopen en aangezien ik volgend jaar toch rustig aan met hem moet doen wacht ik nog een jaartje voordat ik mijn beslissing maak.
Succes met de verkoop en ik hoop dat je een geschikt baasje voor Camilla vind en een geschikt paardje voor jouzelf!

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:53

Jeetje wat vervelend. Maar ik vind dat je de juiste keus heb gemaakt. Als je opziet tegen het rijden van je eigen pony kun je het beter met een ander paard een nieuwe start maken. Ik heb het zelf ook een keer gehad en ben nu erg blij dat ik uiteindelijk toch de stap heb gezet om dat paard te verkopen en ben met mijn pony die ik nu heb heel erg blij. Ik hoop voor je dat je een leuke baas voor Camilla vindt en dat je zelf een heel leuk paard vindt waarmee het wel klikt.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:56

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Geen plezier meer in het rijden met Camble, soms huilend op je paard zitten, elke avond slechtgezind naar huis komen..
Ik heb ze verkocht en ja de eerste dagen voel je je slecht, soms denk je er nog eens aan maar ik ben zeker als je je droompaard tegenkomt dat je weer plezier en vertrouwen krijgt in het rijden.

Ik heb nu Azaro op proef maar hij mag zeker blijven Lachen
Ik zit altijd te glimlachen tijdens het rijden, ik wil er altijd bij zijn Lachen
Het klinkt misschien heel egoistisch maar ik ben blij dat ik Camble verkocht heb. Blijven vechten kun je niet, ergens houd het op.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:10

Nath je weet wat ik ervan vind. Welke beslissing je ook maakt ik sta altijd achter je om je te steunen of te helpen als je het moelijk hebt! Lovers

En idd wat veel mensen zeggen, paardrijden hoort leuk te zijn en je kan blijven proberen en proberen maar als het niet gaat gaat het gewoon niet en dan moet je je daarover zetten, en tuurlijk is dat heel moeilijk omdat je onwijs veel om Camilla geeft maar ik denk dat je met een andere pony ook weer een nieuwe band op kan bouwen en waarschijnlijk meer plezier in het rijden zult krijgen. Dat hoop ik dan iig voor je Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:17

Ik sluit me bij de rest aan, als je het niet meer leuk vind moet je er mee stoppen. En 'gewoon' een leuke lieve eigenaar voor je pony zoeken.
heel veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:00

ik heb ook ongeveer hetzelfde mee gemaakt. (vertel ik je wel via msn nath)

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om je pony te verkopen. Als ik zie hoe je bij dirk overal op gaat, eraf valt en er dan weer gewoon opgaat dan denk ik dat je der beter weg kan doen.
Je hebt er niets aan om iedere dag met buikpijn naar je pony te gaan. Het is een hobby en je hoeft er je brood niet mee te verdienen dus het moet leuk zijn om te doen zegt mijn vader altijd.

Het klikt gewoon niet tussen jullie en dat is echt niet iets om je voor te schamen, je hebt het ook lang genoeg geprobeerd. (misschien zelfs wel te lang?) en ik vind het ook van je ouders verstandig om te zeggen dat het nu over is.

Camilla komt echt wel weer goed terecht, maar geef der nooit meer mee op proef zoals je toen gedaan hebt, want mensen gaan er dan echt alles mee uitproberen. Laat ze gewoon zo vaak als ze willen ( keer of 5 ofzo) bij jou thuis komen rijden zodat je kan zien wat er gebeurt!!

Veel sterkte met het verkopen van je pony en we spreken er op msn nog wel over
Ach gut groetjes [naam]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:59

wat een vervelende situatie zeg! ik weet hoe je je voelt, want ik ben ontelbare keren in tranen van Quentin afgestapt(of afgegooid, of ik zat er jankend op en kon niet afstappen omdat bij iedere beweging die ik maakte op zn achterbenen ging staan Scheve mond )
ook Quentin heeft te koop gestaan, nadat we tijdens het steigeren achterover zijn gevallen, maar heb hem toch gehouden

heb een instructeur gevonden waar hij een tijdje op stal heeft gestaan, maar ik moest hem wel gewoon zelf rijden, ik moest het nml 'winnen' van hem, en het had dus geen nut als een ander er op ging rijden.
ik heb eerlijk waar doodsangsten uitgestaan op zn rug, iedere hoek stond hij kaarsrecht omhoog en mn instructeur sloeg hem dan met de longeerzweep naar voren, tot de volgende hoek dan stond ie weer te steigeren...

met letterlijk veel bloed zweet en tranen heb ik hem aan het lopen gekregen, alleen had hij steeds stomme blessures of andere dingen waardoor ik een tijdje niet kon rijden(insectenbeet onder zn singel, zichzelf kreupel geschopt tijdens t voeren etc etc) en na iedere periode van rust begon het vechten weer opnieuw maar ik heb volgehouden en doorgezet

toen had ik hem bij mn instructeur op stal aan het lopen, toen is ie weer naar huis gegaan en begon het geklier weer opnieuw, kon hem alleen rijden als er iemand met een longeerzweep bij stond(dat is nu soms nogsteeds zo Bloos )
wedstrijden waren buiten ramp, hij rende gewoon keihard terug naar de trailer
binnen wedstrijden vond ie alles eng en liep dan keihard te crossen en weg te springen ipv een normale proef te lopen

in het bos rijden betekende bij ieder eng geluidje of vallend blaadje in blinde paniek het pad afschieten en dwars tussen de bomen door weg te rennen, om dan nog meer in paniek te raken omdat ik zelf ook bang werd

in mn eentje buitenrijden betekende standaard staken en steigeren en over de weg naar huis terug rennen

clublessen in de winter gingen redelijk, soms wat gesteiger maar vaak ging het wel oke
in de zomer lessen we buiten op een open terrein, daar rende hij dus gewoon de bak uit en ging terug naar huis met of zonder mij op zn rug

op stal is hij chagie en en t is absoluut geen makkelijke in de omgang, dus tsja ik hoefde hem ook niet te houden omdat ie ondanks alles toch lief was

waarom ik hem heb gehouden vraag ik me nogsteeds af en ik kan er nogsteeds geen zinnig antwoord op geven

we zijn nu Z1 dressuur, vraag me niet hoe we zover zijn gekomen, maar afgelopen winter ging het voor het eerst goed, bleef hij vrij relaxed in vreemde binnenbakken, en sinds begin april lessen we met de club weer buiten, en nog geen 1 keer gestaak of gesteiger of terug naar huis gerend(ff afkloppen) en ondanks alles is hij wel echt mn maatje, ik kan het niet over mn hart verkrijgen hem weg te doen, als ie eenmaal loopt is ie zo fijn en leuk om te rijden(maar ja krijg hem er maar eens echt doorheen...)

maar ik heb me wel 100000000x afgevraagd waarom ik in godsnaam niet die mooie brave en betrouwbare M dressuur en M springen merrie heb gekocht waar ik ben gaan kijken vlak voordat ik Q heb gekocht, dan had ik veel en veel meer plezier gehad afgelopen jaren, en was ik niet zo vaak wanhopig afgestapt met het idee het wordt toch nooit wat het komt nooit goed

maar ik heb volgehouden, heb zoveel geleerd van hem, en ondanks alles hebben we wel een hechte band en beetje bij beetje krijgt hij meer respect voor mij(maar ik heb hem ook alweer bijna 5 jaar!)

maar had ik dit alles van te voren geweten had ik hem nooit gekocht, echt never nooit!!!!!
want oke we zijn nu Z1, echt braaf en makkelijk is hij nogsteeds niet, kan er nogsteeds niet alles mee in mn eentje en dit jaar heeft hij nog niet extreem gek gedaan, maar t is altijd afwachten bij hem de ene dag accepteert ie alles van je en werkt keihard voor je, de dag erna is simpel aandraven al teveel gevraagd en begint dan al met dreigen om te steigeren

oke dat was mijn verhaal Knipoog hoop dat je er iets aan hebt en dan weet je iig dat je echt niet de enige bent die regelmatig wanhopig of jankend van zn paard afkomt uit pure angst en onmacht, want ik herken het helemal!

maar eerlijk gezegd zou ik als ik jou was opzoek gaan naar een braaf paardje(je bent nu 16/17?) en dan ook echt een betrouwbaar paard, waarmee je lekker bij de paarden kan gaan starten, of een grote E-pony waarmee je eerst bij de pony's start en vanaf je 18e bij de paarden

er zijn echt wel betrouwbare en leuke lieve pony's en paarden hoor! die van mn moeder zal nooit 1 pas verkeerd zetten en mijn pony is de allerbraafste die ik ken, daar heb ik zoveel lol mee gehad, en ik dacht dus dat ik op dezelfde manier met evenveel ontspanning en lol en plezier met mn paard verder zou kunnen gaan, maar dat viel dus tegen Scheve mond

als je er echt voor wil gaan, en je over je angst heen kan zetten, moet je doorgaan met camilla, ik heb tegen mezelf gezegd ik rij hem naar de Z als kost het 10 jaar(dat zei ik nog geen 2 jaar geleden Knipoog ) nu heb ik een nieuw doel, springen! ( nu rent ie stuurloos de springring uit of gaat steigeren etc) en Z2 dressuur en dan kur op muziek gaan rijden, dus ik ben weer voorzien qua trainingsdoel voor de komende 10 jaar Knipoog

aan de ene kant ben je zo superblij als je met zo'n moeilijk paard iets bereikt(toen ik mn wp voor het Z binnen had ben ik de rest van de dag echt extreem blij geweest, liep echt met een big smile rond Haha! ) maar aan de andere kant, met mn pony was ik ook blij met iedere wp, al was zij veel makkelijker dan Quentin

als je twijfelt of je verder wil gaan met camilla, of als je er voor kiest dat je meer ontspannen en met meer vertrouwen wil kunnen rijden, dan kan je beter opzoek gaan naar een brave pony of paard, waarmee je wel met een gerust hart erop kan gaan zitten zonder bang te zijn wat ze nu weer gaat doen, en waarmee je lol kan hebben en weer plezier krijgt in het rijden.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:35

Ik denk dat het ook het beste is om je pony te verkopen, hoe moeilijk het ook is, nu durf je nog op andere paarden of pony's te rijden, misschien dat straks ook nog niet eens meer. Ik denk dat je dan echt de juiste beslissing maakt,

veel succes er mee Ach gut

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:23

Ken je gevoel maar al te goed. Ik heb ook sinds twee weken de knoop voor me zelf door gehakt, dat mystery weg moet.

Als ik er op moest dan begon het al zwart voor me ogen te zien en kreeg ik bijna geen lucht meer. Ik had ook helemaal geen zin meer om naar hem toe te gaan. Vond alles maar een verplichting, en dat moet natuurlijk niet bij een hobby.

Ik heb er elke dat nog steeds verdriet van, maar mijn besluit staat vast. Ben er ook 2,5 jaar mee aan het rommelen geweest, maar nu is het gewoon klaar.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:39

Nathalie schreef:
Ik wil het telkens ook nog proberen, maar volgens verschillende mensen schiet dat niet op..
Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig mijn vertrouwen in haar terug te krijgen maar telkens gaat het weer even goed en dan ben ik weer bang, en telkens weer ietsje banger dan de keer ervoor..
Op andere paarden/pony's heb ik helemaal nergens last van.
Het is echt alleen met Camilla.. Vandaar dat ik, en meerde, het idee hebben dat het gewoon niet klikt...

Ik heb er ook aan gedacht om haar een maandje in training te zetten, haar eens goed door te laten rijden.. Maar uiteindelijk schiet ik daar ook niets mee op. Na die maand moet ik er toch zelf weer op.


je zegt zelf dat je het nog wil proberen. dan denk ik dat je dat ook moet doen. wat sans6 zegt is een goed idee. misschien kan je zelfs een bijrijd(st)er vinden die je wil helpen om weer vertrouwen in camilla te krijgen.

misschien schiet je er niets mee op om camilla in training te zetten, maar misschien wel als je zelf in training gaat met iemand die met jou probleem ervaring heeft. misschien kan je iemand vinden die jou en camilla in training wil nemen om jullie te helpen elkaar weer te vertrouwen enz.

veel succes iig! OK dan! Ach gut

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:21

Moeilijke situatie...

Ik zeg altijd maar: je moet in principe elke dag met veel plezier naar je pony/paard gaan. Het moet leuk zijn. Niet dat je elke keer met tegenzin er naartoe moet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 21:33

desi_verona"]
[quote="Nathalie schreef:
Ik wil het telkens ook nog proberen, maar volgens verschillende mensen schiet dat niet op..
Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig mijn vertrouwen in haar terug te krijgen maar telkens gaat het weer even goed en dan ben ik weer bang, en telkens weer ietsje banger dan de keer ervoor..
Op andere paarden/pony's heb ik helemaal nergens last van.
Het is echt alleen met Camilla.. Vandaar dat ik, en meerde, het idee hebben dat het gewoon niet klikt...

Ik heb er ook aan gedacht om haar een maandje in training te zetten, haar eens goed door te laten rijden.. Maar uiteindelijk schiet ik daar ook niets mee op. Na die maand moet ik er toch zelf weer op.


je zegt zelf dat je het nog wil proberen. dan denk ik dat je dat ook moet doen. wat sans6 zegt is een goed idee. misschien kan je zelfs een bijrijd(st)er vinden die je wil helpen om weer vertrouwen in camilla te krijgen.

misschien schiet je er niets mee op om camilla in training te zetten, maar misschien wel als je zelf in training gaat met iemand die met jou probleem ervaring heeft. misschien kan je iemand vinden die jou en camilla in training wil nemen om jullie te helpen elkaar weer te vertrouwen enz.

veel succes iig! OK dan! Ach gut
[/quote]

Dat proberen ging over het laatste jaar. Telkens wilde ik niet opgeven.
Maar ik ben nu toch op het moment gekomen dat ik het wel opgeef.. Ik baal er erg van maar ik denk dus dat het gewoon niet klikt.

Bedankt voor alle reacties iig. Ik sta er nog steeds niet helemaal achter, maar heb al verschillende reactie's gekregen dus ik laat wat mensen langskomen.. Wie weet vind ik wel een super geschikte eigenaar en dan gaat ze sowieso. Maar ik vind het nog steeds een beetje moeilijk. Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:13

sterkte meid! ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt!
heel knap!ik kan het zelf niet, nu gaat t inmiddels goed dus hoeft ie ook niet meer weg, maar ik kon hem gewoon niet verkopen, hoe stom het misschien ook klinkt

hoop voor je dat er iemand komt kijken met wie het super klikt en die zo met camilla weg kan rijden, dat maakt het misschien wat makkelijker

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:30

He Nath, wat zonde Scheve mond Maar waarschijnlijk wel beter zo, Camilla voelt je gewoon aan, en gaat daar gewoon op door dan Net zo lang tot je dus bent zoals het op het laatst was Scheve mond Erg lastig allemaal...

Hopelijk kan je een juiste amazone/ruiter voor haar vinden, en voor jezelf een leuke E pony

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:22

misschien vind je idd wel een heel geschikte eigenaar. sterkte iig! Ach gut lijkt me echt een heeeeeeeeeel moeilijk besluit.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:21

Ik ken het gevoel van angst en het gevoel van niet op durven stappen, maar ik heb raar genoeg nooit, echt nooit, erover gedacht starlight weg te doen. Toen had ik ook nog geen oorzaak voor dr gedrag, dus dan zit je constant gespannen, onee ze rent weg, onee ik hou haar niet. Op een gegeven moment durfde ik alleen te stappen (was al blij dat ik los kon toen) Tja als je eenmaal echt over de angst heen bent, kun je aan het paard zelf beginnen.

Maar je bent al lang bezig met haar, en als je echt zo ontzettend bang bent, kun je toch mss beter een rustiger paardje zoeken. Als je dat heel langzaam doet, en zelf een geschikt iemand uitzoekt die hem dan een tijdje voor je rijdt, zodat je ziet dat ze bij elkaar passen en dat het echt klikt is het verkopen mss iets makkelijker.
Het zal moeilijk worden, maar het is imo toch helaas de beste oplossing.

Heel veel sterkte, enne als je je verhaal kwijt wilt, ik ben op msn hoor Ach gut

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:35

Ik vindt nog steeds dat je als je al zolang aan het ploeteren bent het zowel voor jezelf als voor je pony (mooie pony trouwens) het best is als hij weggaat. Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt en het is natuurlijk in het begin echt vervelend maar dat gaat over. Als het met je nieuwe paard wel klikt, zul je merken dat je de juiste keus hebt gemaakt. Achteraf had ik die pony waar ik zulke problemen mee had ook al veel eerder weg moeten doen. Want soms klopt de combinatie ruiter-pony gewoon niet. En dan kun je blijven ploeteren maar als het niet klikt, klikt het niet. En voor je pony is het ook veel fijner om een baasje te hebben waar het wel mee klikt. Dus ik hoop echt voor je dat je een geschikte baas voor Camillia vindt, en dat je natuurlijk ook een superpaard die helemaal bij je past vindt.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:40

Hoi Nathalie,

Ik vind het erg knap van je dat je nu een keuze hebt gemaakt, en ik hoop echt dat het een keuze is waar je achter blijft staan. Ik snap dat het moeilijk is een pony weg te doen waar je zoveel tijd, energie en (ondanks alles) toch ook een hoop liefde in hebt gestoken.
Ik zou idd niet je pony zomaar aan iemand op proef meegeven, het is geen boek wat je even uitleent, en als ze dan weer terugkomt omdat het niet klikt bij de nieuwe eigenaars, dan wordt het voor jou alleen maar moeilijker om haar daarna wéér aan iemand anders mee te geven. Nogmaals heel veel sterkte...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:01

Erg jammer dat ze weg moet maar als het niet gaat dan gaat het niet... Je heb het lang geprobeerd en de knoop echt doorhakken is dan moeilijk, sterkte iig!

Kan je niet beter een braaf paard kopen ipv een e pony? Ik heb geloof ik eens een topic van je gelezen dat je niet wist of je camilla zou houden als je 18 zou zijn omdat je verder wilde in de sport. Ik weet natuurlijk niet of je dat nog steeds wil maar als het wel zo is en je koopt een e pony moet ie na 1,5 jaar weer weg omdat je dan 18 ben?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:09

Ik hoop voor je dat je voor Camilla een lief en geschikt nieuw baasje vindt en dat jij een pony of paard tegen komt met wie het helemaal klikt en elke dag met veel plezier opstapt.

Veel sterkte meissie! Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:29

Het is de bedoeling dat ik een grote E-pony koop (liefst paardgefokt) waarmee ik als ik 18 ben verder ga bij de paarden. Ik heb namelijk nu nog niet de mogelijkheid om bij de paarden te starten. (bij de PC is het vervoer gezamelijk en bij de rijvereniging niet.)

Vandaag ben ik al aardig platgebelt en deze week komen er al 2 mensen kijken.
Het klonk allemaal echt ontzettend goed wat ze te bieden hadden.
Bij beide word ze uitgebracht in het springen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:30

Nu gaat het hard joh.... Nagelbijten / Gniffelen Spannend! Ik hoop voor je dat het hele leuke mensen zijn. Wanneer komen ze?

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:45

nathalie denk er maar goed over na want met een (grote) e-pony starten bij de paarden, is niet altijd even gemakkelijk. Aangezien dat jezelf ook nogal lang bent is het misschien wel het overwegen waard om een paard te kopen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:53

denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen...
Ik hoop voor je dat je een super adres voor haar vind!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:13

Je weet misschien nog wel wat ik heb mee gemaakt met Jordy.
Jordy was te jong voor mij,ik had de ervaring niet om een jong paard goed te kunnen rijden.
Voor mij was de lol er ook af,hoewel ik heel veel van Jordy hou,heb ik hem toch verkocht.
En kijk eens hoe hij nu is geworden,iedereen rijd er nu zo mee weg ,zonder dat hij gaat rennen of gek gaat lopen doen.
Ik heb af en toe nog wel spijt van de verkoop,maar toch,Jordy heeft het ontzettend goed,en dus ben ik blij voor hem.
Heel veel sterkte met de verkoop van je paardje,je vindt vast wel een goed baasje voor haar.
En ik hoop dat je een ander leuk paardje vindt waar het helemaal mee gaat klikken!