nare herinnering komt ook weer omhoog :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

nare herinnering komt ook weer omhoog :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 13:25

Toen ik laatst dat topic over Sandra las, moest ik meteen denken aan die keer dat ik van Irene afgevallen was.
Ze bokte heel erg hoog bij de galop en ik viel van dr af, me cap lag eerder op de grond dan ik en het scheeld maar een paar cm. of ik was met mijn hoofd op een stalen buis geknald. Verdrietig
Nu besef ik wel dat ik toen strontgeluk had.
Toen kreeg ik een week erna ook meteen een veiligheidscap Lachen

-Maaike-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:50

Volgens mij is het gevaar in een binnenbak nog groter omdat je daar veel meer dingen hebt om tegen aan te vallen. Ik ben ook een keer van Jur gevallen met mijn hoofd tegen het schot aan en ik had geen cap op. Toen had ik ook flinke hoofdpijn. Maar ja, er zijn zoveel manieren waarop je een ongeluk kan krijgen en een cap kan niet alles voorkomen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:50

Eng is dat!
Bij mij precies hetzelfde. Ik ben door een knettergek paard op het beton gegooit met een flinke rotvaart. Ik denk dat sommige dat verhaal hier nog wel herinneren! Meteen met spoed naar het ziekenhuis. Ik had geen cap op, "gelukkig" had ik "alleen" mijn bekken gekneusd en mijn heup, en mijn pols. Maar ik weet nog heel goed, toen ik daar door de lucht vloog voordat ik op de grond terecht kwam, mijn hele leven voorbij flitstte. En het enigste wat ik er tussendoor dacht was, mijn hoofd, mijn hoofd.

Op zo'n moment komen allerlei dingen naar boven, hoe kort het leven soms kan zijn. Net als het verhaal van Charissa.
( mensen die ook op horses.nl hebben gezeten weten dat verhaal waarschijnlijk nog wel, meisje van 18 jaar dat overleed aan kanker)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 14:00

ja dat is heel eng, voor hetzelfde had je hier nu neit meer gezeten.
Maarja dat is het nadeel van paardrijden, paarden zijn nog altijd dieren en die schrikken ook of kunnen onverwachts iets doen ook al is het het allerbetrouwbaarste dier, je weet het nooit.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

nare herinneringen komen weer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:05

Ja ik herken het wel.Ik ben 2 jaar terug door een 'gek' paard tegen een boom geknalt.Wonder boven wonder mankeerde ik niks.Maar no way dat ik nog zonder cap rij hoor!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 14:41

nee, ik heb 1x zonder cap gereden, tja op chess ook wel, op Jellie nog wel, ik was me cap vergeten en de maandags (was woensdag) was ik me laarzen vergeten dus me pa was flink pissig en moest ik maar zonder cap rijden, hahaha. Ze ahd toen ook nix uitgevogelt gelukkig Lachen

maar ik rijd het liefst wel met cap, voel ik me gewoon lekkerder.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:30

tja ik ben ook een keer MET cap tegen het hek aan gekwakt. jukbeen op 4 plaatsen gebroken, neus gebroken, oogkas gebroken arm gebroken.
in mijn cap ston 10 cm betonijzer......als ik die niet op had gehad...
maar zo denk ik niet, want ik had hem op, ik was verstandig en ik leef nog.
en mensen die geen cap dragen....sorry ik heb weinig medelijden....
tuurlijk er hoeven geen mensen dood te gaan van paardrijden, maar het is gewoon een gevaarlijke sport en als je je dat niet realiseert kan je beter gewoon thuis blijven.
´ja, maar een cap zit niet lekker´, ´een cap is zo warm in de zomer´, ´ik heb mijn paard al zolang en hij doet heus niks´, ´je rijdt voor paal met een cap op´, een paar dingen die mensen zeggen als ze geen cap dragen.
mij best, maar denk maar niet dat ik medelijden met je heb.
mijn vriendin is ook gewond geraakt toen ze geen cap droeg, maar zij liep met het paard aan de hand, ze struikelde en het paard sloeg haar in haar gezicht. resultaat gebroken kaak...tja dat vind ik wel erg, anders kan je zelfs tijdens het uitmesten nog beter je cap ophouden.
maar als je voor het eerst gaat rijden op een paard dat je nog nooit hebt gezien.....sorry ik zal me inhouden en nu stoppen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 15:39

Corona schreef:
maar als je voor het eerst gaat rijden op een paard dat je nog nooit hebt gezien.....sorry ik zal me inhouden en nu stoppen.

slaat dat nou op sandra ofsu, vind het een onterechte opmerking.
Het was misschien wel dr eigen risico, maar ik denk dat je die opmerking beter achterwege had kunnen laten, vind hem nu niet echt toepasselijk.

maarja, ik vind zelf ook dat ik voor paal loop emt me veiligheidscap (paddestoel), maar ik draag hem omdat ik dat verplicht ben en omdat ik heel erg onzeker word zonder cap, tenminste meestal, maar ook omdat ik niet graag een groot gat in me hoofd heb of wat dan ook.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 15:40

Jura schreef:
Volgens mij is het gevaar in een binnenbak nog groter omdat je daar veel meer dingen hebt om tegen aan te vallen.

of geraakt kan worden *LOL*
was een keer in galop met Jeltje en toen vloog dr hoefijzer los, vloog over de bakrand achteraf wel lollig maar er stonden allemaal mensen en paarden.

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

nare herinnering komt ook weer omhoog :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:08

Anna-Jelly schreef:
Toen ik laatst dat topic over Sandra las, moest ik meteen denken aan die keer dat ik van Irene afgevallen was.
Ze bokte heel erg hoog bij de galop en ik viel van dr af, me cap lag eerder op de grond dan ik en het scheeld maar een paar cm. of ik was met mijn hoofd op een stalen buis geknald. Verdrietig
Nu besef ik wel dat ik toen strontgeluk had.
Toen kreeg ik een week erna ook meteen een veiligheidscap Lachen

-Maaike-


gelukkig ben ik nog nooit gevallen
en ik hoop ook nooit te vallen,
maar ik wordt wel vaak (als ik longeer)
naar de randen van de bak gesleurdt e/o
midden in plassen. gelukkig dat ik dan een
cap op heb Lachen

Citaat:
tja ik ben ook een keer MET cap tegen het hek aan gekwakt. jukbeen op 4 plaatsen gebroken, neus gebroken, oogkas gebroken arm gebroken.
in mijn cap ston 10 cm betonijzer......als ik die niet op had gehad...
maar zo denk ik niet, want ik had hem op, ik was verstandig en ik leef nog.
en mensen die geen cap dragen....sorry ik heb weinig medelijden....
tuurlijk er hoeven geen mensen dood te gaan van paardrijden, maar het is gewoon een gevaarlijke sport en als je je dat niet realiseert kan je beter gewoon thuis blijven.
´ja, maar een cap zit niet lekker´, ´een cap is zo warm in de zomer´, ´ik heb mijn paard al zolang en hij doet heus niks´, ´je rijdt voor paal met een cap op´, een paar dingen die mensen zeggen als ze geen cap dragen.
mij best, maar denk maar niet dat ik medelijden met je heb.
mijn vriendin is ook gewond geraakt toen ze geen cap droeg, maar zij liep met het paard aan de hand, ze struikelde en het paard sloeg haar in haar gezicht. resultaat gebroken kaak...tja dat vind ik wel erg, anders kan je zelfs tijdens het uitmesten nog beter je cap ophouden.
maar als je voor het eerst gaat rijden op een paard dat je nog nooit hebt gezien.....sorry ik zal me inhouden en nu stoppen.


ja sorry hoor,
maar misschien had ze wel een cap op. ik vindt dit hier ook niet passen.
een cap staat wel, veel beter dan gewoon zonder en het is ook veiliger.
iemand die dat geval niet wil dragen omdat het niet staat vindt ik kakkerig
dan wat ik ben, ben blij dat ik er 1 op mijn hoofd heb dan zonder Lachen en
het is heus niet zo erg! iedereen draagt het.

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:10

nou ja, hoort het te dragen Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:31

Ja maar dan nog kan er van alles gebeuren. Paardrijden is gewoon 1 van de gevaarlijkste sporten (zo niet de gevaarlijkste) omdat je met grote, sterke dieren omgaat. Eigenlijk zou je moeten rijden met integrale helm, bodyprotector etc etc. En dan nog is het niet veilig. Dus een cap helpt misschien wel wat, maar het kan ook niet alles voorkomen. Paardrijden brengt gewoon risico's met zich mee.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:21

tja, vroeger was ik een beetje gek...
het kon met niet gek genoeg worden..
op allemaal vage pony's (als het niet op de manege was zonder cap././)en dan in mijn eentje in het donker langs de weg op een shet die ik aan het inrijden was zonder zadel en op een halster...
ik ben ook een keer echt bijna tegen een stalen iets aangevallen, echt als ik 1 sec. eerder was gevallen had ik hier nu misschien niet gezeten..
maar ja, als we zo gaan denken..
vroeger was ik gewoon gek en er is genoeg gebeurd(paarden op me gestaan enzo..)maar ik heb nog nooit iets gebroken ofzo..(afkloppen!!!)
maar nu ben ik echt niet meer zo, nu ben ik eerder een scheiterd!
en ik doe dus echt niet meer zulke dingen nu!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:23

Zelf val ik als ik val ook altijd op mijn hoofd en zodoende zorg ik wel dat ik mijn capje op heb. Ik kende ook een raar verhaal van twee meisjes hier in de buurt. Die gingen eens samen rijden buiten en beide zonder cap. Het paard van de ene deed erg raar (ik weet niet precies wat er gebeurde) en zij vloog er af met haar hoofd op de rand van een betonpaadje wat boven de grond uitstak. Dood. Een tijdje later zag een kenniis van ons haar vriendin weer zonder cap buiten rijden... Lips are sealed .

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 14:04

Lips are sealed Frusty

niet leuk, maarja alles brengt gevaar emt zich mee, zelfs golf Frusty
Als je geen risico's neemt kun je net zo goed voor de tv. gaan zitten en w88 tot je doodgaat

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:59

Ik ben ook een keer van Kenzo afgevallen, weet niet eens wat hij deed, maar het was echt keihard racen en bokken en ineens een superrare beweging. Ik viel zeg maar een beetje voor hem en hij stond gelukkig daarna gelijk stil en rende de andere kant op, ik wil niet weten wat er gebeurd was als hij gewoon rechtdoor had gelopen Bloos

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:41

hoi hoi,
geluk!!!
ik ben ook van een paardjuh gevallen(5 december 2001 Verdrietig Huilen )
naar het ziekenhuis en jahoor ik wel weer.
gebroken arm ik had ook nog geluk ook of ik moest geopereerd worden.
Verdrietig Huilen pijnlijk Huilen maar goed 6 weken gips en vandaag (17 jan.)
26 jan. ben ik jarig *LOL* *LOL* en 29 jan. moet ik terug komen.
groetjes marleen92

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:38

marleen92 schreef:
hoi hoi,
geluk!!!
ik ben ook van een paardjuh gevallen(5 december 2001 Verdrietig Huilen )
naar het ziekenhuis en jahoor ik wel weer.
gebroken arm ik had ook nog geluk ook of ik moest geopereerd worden.
Verdrietig Huilen pijnlijk Huilen maar goed 6 weken gips en vandaag (17 jan.)
26 jan. ben ik jarig *LOL* *LOL* en 29 jan. moet ik terug komen.
groetjes marleen92


jij meer geluk dan mij k heb een keer mijn elleboog gebroken gehad geopereerd dat was niet leuk!!!!! die herrinnering komt ook vaak bij mij op niet aan denk het nog een keer mee te maken

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:16

Zonder cap rijdt ik niet, nooit gedaan ook!
Ik ben van de zomer van mijn pony gevallen en dat was geen pretje!!!
Gebroken arm omdat ze erop was gaan staan, (moesten pinnen in) een stukje van mijn kies af, veel pijn, antibioticakuur en een tijd niet rijden;(.
Ook wist ik een tijdje niks meer -behalve mijn telefoonnummer- maar het is niet duidelijk of dat door de shock kwam of dat het een lichte hersenschudding was.
Ik had een veiligheidscap op, en daar ben ik blij om ook!
Het kleine wondje op mijn hoofd had ook veel groter kunnen zijn!
Ik be het er mee eens dat paardrijden sowieso risicovol is, maar om daarom maar zo onveilig mogelijk te gaan rijden ("met cap kan er net zo goed wat gebeuren").......... dat vindt ik op zijn zachtst gezegd dom.
Ik weet nog steeds niet precies hoe ik gevallen ben en dat wil ik ook niet weten. Omdat ik er niet allles van weet (dat die hoef op me afkwam enz.) was ik ook niet bang om weer op mijn pony te stappen. Nu is gelukkig alles weer goed!!!!!!!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:55

Vandaag nog gevallen, hebflnike streep op mijn bil van achterboom (bleef hangen) ik heb dus zo'n pony die razendsnel onder je vandaan vliegt vaak zonder waarschuwing. Ik val dus ook nog geregeld. Vooral als ik moe ben en ontspannen zit en rijd. Nu ben ik bezig met westernlessen en zit nu al te piekeren hoe dat dan moet met wedstrijden omdat je dan met hoed rijd terwijl ik dus nu altijd met mijn veiligheidscap rijd en geregeld in het zand beland... Die dingen voor in een westernhoed leken me niet zo veilig, maar misschien vergis ik me...
Ben blij dat het tot nu toe goed af liep, want ben soms raar terechtgekomen (tegen paal, op grind, in hindernis en nog wel meer...)