Dat stomme gejat altijd (zweep weg) + *update*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dat stomme gejat altijd (zweep weg) + *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:24

Soms kan ik toch zo boos worden. Waarom kunnen mensen nou niet gewoon met hun handjes van andermans spullen af blijven?
Gisteren was ik aan het rijden en omdat Pablo erg fris was heb ik mijn zweepje weggelegd. Ik had hem op de bakrand gelegd op een plek waar je alleen bij kan als je in de bak bent. Op het einde kwam de pony les alvast binnen om op te stijgen.
Ik hoor een meisje aan een ander meisje vragen welke zweep zij mooier vindt (ze had er 2 beet). Ik dacht meteen er aan om mijn zweep van de rand te pakken.
Is hij weg, gewoon verdwenen.
Ik kijk even rond en zie een meisje met precies dezelfde zweep als mijn zweep rijden (het is het meisje die ik de vraag hoorde stellen over de zwepen). Maar nee, het is haar eigen zweep en ze geeft hem echt niet van de bakrand gepakt.
Dat kan natuurlijk maar mijn zweep is intussen wel mooi weg en het moet 1 van die ponymeisjes zijn geweest aangezien er niemand anders meer in de bak is gekomen en mijn zweep ook niet op de grond lag.
GRMBL, nu heb ik dus geen zweepje meer. Niet dat ik Pablo er mee afransel maar het is toch wel handig om er eentje bij de hand te houden.
Nu kan ik dus weer een nieuwe gaan kopen terwijl ik al hartstikke blut ben.
Ik koop er nu 1 waarbij ik met een mesje mijn initialen er in kan kerven, dan kan ik tenminste bewijzen dat het mijn zweep is.
Verder is er hier op stal nog nooit wat van me gejat dus dat valt nog mee.
Ik krijg van dit soort streken echt de neiging om vingertjes af te snijden. Misschien reageer ik wel overdreven omdat het maar om een zweepje gaat maar ik vind het echt misselijk dat kinderen al zo stelen en dan gewoon liegen.
Gelukkig valt een zweepje nog mee als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de trailerbanden van Joleen, dat is ook zo’n belachelijke streek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-02 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:28

Ja, irritant is dat he, Ik heb een leren halster maar die doe ik alleen om als ik OF naast zijn stal opzadel (zodat ik hem onder zijn deken in stal kan leggen) of wandel. Als ik hem binnen opzadel pak ik altijd een ouder halster, anders is dat leren halster zo weg.
Ben al 2 x peesbeschermers krijt geraakt, zag er later iemand mee rijden, maar bewijs maar dat ze van jou zijn. Een halster, ongeveer 5 zwepen, Handschoentjes, een zak voer, zadeldekje,zadelbontje,borstels,emmers. Ja ze nemen alles mee. En toch heb ik een kast waar ik alles in stop.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:32

Tja, wij hebben precies hetzelfde. Ookal hebben we een hele kleine vereniging, om de haverklap is er wel weer iets gejat. Ik leg altijd als ik spullen niet meer gebruik, gelijk weer terug.
Ik kan me er ook zo kwaad om maken. Het zijn Verenigingsgenootjes. Naar mijn idee help je elkaar waar je maar kan, maar als iedereen elkaar besteeld?

Afgelopen jaar ben ik mijn discman kwijt geraakt. Ik had hem nota bene in mijn ZADEL kast (ik was gewoon aan het rijden), maar ik had hem niet opslot staan. Frusty

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:32

Er is dat he! Boos! Nog zoiets, al een paar maanden geleden gebeurd. Iedereen hangt altijd zijn peesbeschermers voor de boxdeur. Ik dus ook. Die zijn ook gejat! Boos! We hadden de hele manege uitgeplozen en ze waren echt weg! Boos! Dat is toch niet normaal meer?!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:53

pff, ja bij lutske waren dr bandages gejat, uit dr poetskist waar een slot op zat notabene.
en Roos dr sporen waren gejat.

bij mij is nog nooit wat gejat, maar ik vind het altijd zo'n nare rot streek!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:04

Waar ik nu sta wordt absoluut niet gestolen, maar op de vorige stal heb ik geleerd om met gekleurd plakband een leuk patroontje van verschillende kleuren net onder het handvat te plakken.
Tuurlijk, als iemand die zweep perse wil hebben trek je zo het plakband eraf, maar in zo'n geval als bij jou is de drempel toch hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:18

Bij ons wordt er gelukkig over het algemeen ook super weinig gestolen. Onze zweetdekens hangen gewoon aan de stallen en meestal heb ik als ik op stal ben mijn kastje gewoon open staan en als ik aan het rijden ben heb ik hem ook meestal niet op slot. Dus als ze willen, hebben ze genoeg kans om iets te jatten maar dat gebeurt dus niet.
Op mijn vorige stal gebeurde dat wel, dan moest je echt alles op slot houden en tape rukten ze gewoon meteen van je zweep af.

Ik heb mijn zweep overigens weer terug Haha! Het meisje die er al van verdacht mijn zweep te hebben zei aan het einde van haar les opeens tegen de instructrice dat ze "nu ze eens goed keek" het haar leek dat het toch niet haar zweep was Frusty . Ze had hem dus toch gepakt maar wilde het gewoon niet zeggen (en niet omdat ze bang was want ze heeft een aardig grote mond voor haar lengte Knipoog )

Overigens is mijn onze oude trailer een keer gejat en kwamen we daar achter doordat de politie ons belde om het te vertellen. Er waren dieven geweest die een fries die even verderop stond wilde jatten. Daarvoor hadden ze ergens een auto gejat en toen onze trailer. vervolgens waren ze door de wei naar de achterkant van de pensionstal gereden en hebben het paard van stal gehaald. Toen ze het paard wilden inladen konden ze niet meer wegrijden omdat de trailer zover in de modder was gezakt. De politie kreeg hem er ook niet uit gereden maar wij gelukkig wel. Het paard hadden ze aan een boom vast gebonden en de auto in de sloot gedumpt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:21

Ik weet nog goed wat voor een verademing het was om te verhuizen van een manegebedrijf naar een echte pensionstal.
Op de manege werd echt alles gejat! Je kon niks aan je box hangen, je kast moest je zelf een extra slot op zetten want het slot dat er standaard op zat kon je ook zonder sleutel open maken als je wist hoe dat moest (en dat wist iedereen!), ik heb op een gegeven moment maar de roddel verspreid dat ze zeer besmettelijke schurft had zodat ik tenminste de zweetdeken gewoon aan de box kon laten hangen om te drogen, hielp goed overigens niemand wou m'n deken 'lenen'.
Op de stal waar ze nu staat heeft iedereen een soort uitdragerij aan z'n box hangen, meerdere dekens, halsters, beschermers etc. en er wordt nooit iets gejat! Ook nauwelijks geleend, iedereen heeft z'n eigen spullen goed voor elkaar. En als je halster al een keer weg is dan is het altijd terug te vinden op stal of het hangt er gewoon de volgende dag weer.
Hoofdstellen hangen gewoon in de zadelkamer, zou iedereen zo mee kunnen nemen, maar dat gebeurt niet.
Zadels hangen wel in anti-diefstal beugels met een slot erop, maar dat is meer voor 'bezoekers' van buitenaf en daar zijn ook de 3 sloten op de zadelkamer voor.
Voor de rest van de zooi, borstels e.d., hebben we een kast, maar die kan niet eens op slot al zou ik het willen en er is nog nooit wat verdwenen, heerlijk!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:50

He wat banketstaaf zeg!
Bij ons op de manege wordt heel weinig gestolen. Je kan ook gewoon de peesbeschermers, halster enzo voor de box laten hangen, het wordt echt niet meegenomen. Soms, als er wedstrijden zijn waar dus ook andere mensen komen 'raakt er wel eens iets kwijt'. Zo was eens een keer bij iemand zijn hoofdstel gestolen, maar verder echt niks.. Er zijn ook genoeg mensen die hun zadel voor de boxdeur laten hangen en dan ff gaan wandelen ofzo buiten..
Wordt echt heel weinig gestolen bij ons op de manege, gelukkig!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:22

Bij ons op de manege wordt ook weinig gejat.
Behalve die keer dat ze mijn zweepje meegenomen hebben dan. Boos!
Gelukkig was het die week tentenkamp bij Hyporama en heb ik er goedkoop een kunnen kopen.
Maar toch.....
Ik vind het gewoon asociaal.
En bij ons op de manege wordt echt niet veel gestolen.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 19:02

ik dacht eerst ook dat ik veilig stond nou niet dus... ik sta op stal bij een boer en sta nu gelukkig weer alleen en eerst stond er nog een meisje bij mij op stal en ik was op vakantie kom terug meisje weg hoofdstel (wat in totaal ongv. F300,- waard was), longeerzweep, zadelhoes, longeerlijn (helemooie en dure), mijn schaar en nog meer kleine dingetjes allemaal weg Verward
ik heb een keer iemand met mijn hoofdstel zien rijden ben naar de politie gegaan die zou er wat aan doen na weet ik veel hoeveel maanden wouden ze iets doen was het paard verkocht + spullen Verdrietig en het paard stond ergens anders weet ik veel waar...

nou ik mis mijn hoofdstel en longeerlijn echt ik baalde echt zo erg maar dan vooral mijn hoofdstel Huilen Huilen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:27

Tja, sommige mensen vinden het nou eenmaal een sport om proletarisch te winkelen Knipoog . Gelukkig heb ik nog niet zoiets meegemaakt, mede omdat Imker thuis staat en ik als ik op wedstrijd ben, alles het liefst met 6 sloten dicht doe. Je kunt echt nergens je kont meer van een stoel af doen, of hij wordt bij wijze van al onder je vandaan getrokken. Toen wij vorig jaar bij de Almelose ruiterdagen waren, was onze riek ook binnen 12 uur van eigenaar verwisseld. En dan krijg je toch de neiging om zoiets terug te doen, je moet toch wat??? Da's ook niet de oplossing, maarja...
Ik kan me in ieder geval er wel wat van voorstellen. Ik heb nu een radio op de club staan, en daarop heb ik met koeieletters Koe mijn naam op gezet. Iedereen mag hem lenen bij het rijden, maar wel terug in zijn zakje op zijn plaats. En wonder boven wonder, het werkt.....
Gelukkig zijn ze bij onze club niet van het winkelende type. Knipoog

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:52

Vreselijk he??? Bij ons op stal wordt echt niks gestolen (na staan er maar 6 paarden dus het is ook makkelijk nagaan wie het was). Als de smid/tandarts/wat dan ook kom, ligt het geld op een grote stapel in een kast in het "kantinehok" (het is geen echte kantine, maar het heeft wel het idee van een kantine) en er is nog nooit wat verdwenen. Bij ons zit alleen het hek a.d. voorkant 's nachts op slot (en overdag gewoon dicht) voor mensen van buitenaf, maar de kasten staan ook nooit op slot en we hebben 1 hok als zadelkamer, waar ook allerlei dure spullen inliggen, maar er is nooi wat verdwenen. Wel wordt er af en toe wat geleend, maar we hebben met zijn allen afgesproken dat dat mag, zolang het maar weer netjes en schoon teruggelegd wordt, heerlijk dus.

Het was voor mij dan ook een wereld van verschil toen ik afgelopen zaterdag met een vriendin van mij meeging naar het paard van haar zus, die op een grote manege staat. Voor het rijden moest ze het halster, de deken en de borstels eerst achter slot en grendel leggen, omdat het er anders niet meer zou zijn als ze terugkwam. belachelijk gewoon, ik snap niet dat mensen stelen.

Ik snap ook wel dat je pissed was, het gaat niet om het zweepje, maar gewoon om het principe, mensen moeten gewoon van de spullen van een ander afblijven als ze daar geen toestemming voor hebben en bestolen worden is helemaal naar. op mijn vorige werk hadden we een collega die van de anderen stal, was ook vreselijk, dat je bestolen wordt door iemand waarmee je samenwerkt, het was ook meteen een hele domper voor de sfeer, want iedereen verdacht elkaar. gelukkig werd die meid betrapt, waarna ze op staande voet ontslagen werd.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:09

erg he!! bij mij is mijn zweep gejat en bij mijn vriendin ook aantal keren, en zelfs een jas is er bij mij gejat! en banden lek gestoken....

echt niet leuk hoor, overal zijn paardenmensen die dat wel kunnen gebruiken.
maar bij mijn eigen pony heb ik dat niet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:15

Mijn zweepje is ook een keer gejat in de tijd dat ik nog op de manege reed. We spoten de paarden na de les buiten af en ik had mijn zweepje vast op de grond gelegd. Effe later moest ook het zadel er maar ff af, dus ook opgehangen op een ander plekje dan de zweep. Ik dus later naar huis, zweep vergeten. Ik meteen terug gegaan, nee hoor, foetsie... En nee, ze hadden hem ook niet gevonden. Bah, toen kon ik dus ook een nieuwe kopen....grrrr Boos! Ik zou nooit zomaar iets van een ander meenemen iig.

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 01:45

Gelukig kan ik wel zegge dat als je in NZ naar de show gaat of dressuur dan kan je rustig dinge laten ligge, en het loopt niet zo een twee drie weg,, gebeurt soms natuurlijk wel maar meer en deels is het veilig want iedereen let op iedereen zn buren de spulle het is gewoon ongesproken etiqette, wel zo fijn!
ben al 18 jaar aan het showen en nog niets kwijt geraakt na ja me bande van de trailer in de wei maar dat is weer iets heel anders de wei was in een slechte buurt,,,,en dan kan je dat hebbe

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 10:39

Bij ons op de pensionstal wordt eigelijk nooit wat gejat en gelukkig maar. Er lopen wel twee typjes rond die heel gemakkelijk met andermans spullen omgaan. met name met iemand anders zijn eten.

1keer was er wat van ons gejat, namelijk de kleren van Napoleon. Een broek en een nieuwe vest/trui, die ze van mij had gekregen. Ze kleed zich namelijk weleens om in de kantine, en daar had ze het dus laten liggen.

Napoleon helemaal over de zeik, want met die 12 man waarmee we toen op stal stonden die ken je allemaal goed, en dus vertrouw je die. 1 week later was opeens haar broek terug gelegt op haar voerton, en het truitje is maar gehouden door de diefegge. Bijzonder asociaal. Maar ja.