welke leren rijlaarzen moet ik kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

welke leren rijlaarzen moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 14:39

wie kan mij ervaring vertellen met bepaald merk?
en wat voor merken zijn er verkrijgbaar en wat voor prijzenklasse zitten ze?

graag meer inf over een leren rijlaars


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:19

Ik heb zelf Petri, bevalt me wel heel erg goed!

Live,LOve,'ndLaugh

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:21

Sow, je gaat je helemaal in het nieuw steken Tong uitsteken

Maar daarvoor zou ik even naar de ruitersportzaak gaan. Sommige modellen passen je gewoon niet, en andere wel.

De Petri laars is in ieder geval de populairste en bekenste. Ik heb zelf Rectaligne laarzen en ze bevallen super.

En prijsklassen, pff, volgens mij had ik voor die van mij 300 euro betaald of zo? (kan dat Verward)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:22

Ik heb ook petrie en ik wil denk ik nooit meer anderen... Geloof dat die van mij ook iets van 300 euro waren.. Maar dat zou ik ffies aan me ouders moeten vragen Knipoog

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 15:25

heb in september mijn eerste wedstrijd en wil goed voor de dag komen en leren rijlaarzen moet je wel eerst even inrijden.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:32

ja klopt.. moet je mee gaan fietsen enz dat helpt... ... maar ik geloof dat ze van een ander merk soepelere zijn (waarom kan ik nou weer niet op dat merk komen dan!? Boos! )

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:36

ik heb ook pertie's pas nieuwe gekocht. het inlopen is en hel en fietsen daar moet ik niet aan denken kan ik er echt niet mee. maar ze zijn wel erg mooi. heb er vandaag voor het eerst mee in de les gereden en dit ging best goed. ondanks het feit dat ze nog niet echt ingezakt zijn.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:42

Welk type van Petri hebben jullie dan (want je hebt er nogal wat).

Brent mijn stoere vent !

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:46

euh ff op de doos kijken die ligt hier nog wel ergens. ik heb petrie elite. deze waren 299,99 euro bij het gareel in schijndel.
ik heb deze gekozen omdat de goedkoopste laarzen van petrie een coating laagje hebben. en ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze er na een tijdje vanaf begint te blakeren en dan worden je laarzen lelijk. die coatingslaag doen ze om de laarzen om de laars mooi egaal te krijgen want voor de goedkopere laarzen gebruiken ze minder mooi leer.

De laarzen die ik heb gekocht van petrie elite zijn wel iets duurder maar hebben dus geen coatingslaag en blijven dus langer mooi.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:47

Ik heb sinds twee weken ook leren laarzen. Ik heb ze op maat laten maken bij Huet in Houten (www.rijlaarzen.nl). Die man doet niet anders dan laarzen maken, repareren enzovoorts.

Hij heeft ook een eigen merk en daarvoor heb ik gekozen. In standaard maten kosten ze 225 euro en maatwerk 270 euro. Het type is Cambridge. Hij heeft ook andere soorten, bijvoorbeeld met veter, rits, enzovoorts. Je moet maar eens op de site kijken, want hij verkoopt Petri, Konings en nog meer.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:56

chickey schreef:
ja klopt.. moet je mee gaan fietsen enz dat helpt... ... maar ik geloof dat ze van een ander merk soepelere zijn (waarom kan ik nou weer niet op dat merk komen dan!? Boos! )


Die van mij zijn van kalfsleer (die harde zijn van rundsleer). Die zijn echt veel soepeler. Het enigste nadeel is dan dus wel dat ze minder lang meegaan. Maar ik hoef echt nooit meer van die knoerharde dingen. Ik kon daarmee gewoon niet voelen wat ik met m'n benen deed bij het paard. En deze laarzen voelen een beetje aan als chaps. Ook hoef je kalfsleer eigelijk niet in te lopen, die zitten gewoon meteen goed en lekker.
Maar dat is voor ieder persoonlijk.

En denk bij het kopen van de laarzen dat ze nog een stukje inzakken. Dus een cm of 2 (misschien wel meer/minder Verward) hoger kopen dan dat ze moeten zitten.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:02

Zoekfunctie? Dit topic is vorige week nog geweest.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:20

ik hebcavallo's :d en ik zweer er bij.. petri's vind ik persoonlijk niet mooi.. alleen die p op de zijkant al Haha!
bij cavvallo zit dat wat genuanceerder wegestopt Tong uitsteken

ikheb dus de vorige laarzen van vonnie84 Haha! en ze zitten perfect.. nog nooit zulke fijne laarzen aan gehad.. heb ze ook al flink ingelopen.. want ze konden nog een heel end zakken..
mijn ouwe cavallos heb ikecht helemaal afgedragen, die zijn al zo vaak naar de schoenenmaker gewest om te repareren Haha!

mijn vriend heeft pas geleden petrie windsor gekocht(229,95)
en die heeft daar heel veel plezier mee. die heeft ze ook de 1e week meteen flink ingelopen(kon al na 2 dagen autorijden ermee Haha! )
hij heeft er nix geen last van gehad en ze zijn mooi aan het inzakken.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Marit200
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:32

Ik heb Konings en ik vind ze helemaal geweldig. Ze zien er(naar mijn smaak) erg mooi uit(ze zijn behoorlijk hoog) en ik had ze in een paar dagen al ingelopen. Ze houden zich ook heel goed heb ik me laten vertellen. Het enige nadeel is dat ze bijna 400euro kosten Verdrietig .....

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:40

Citaat:
ik hebcavallo's :d en ik zweer er bij.. petri's vind ik persoonlijk niet mooi.. alleen die p op de zijkant al
bij cavvallo zit dat wat genuanceerder wegestopt


Ja maar die P is van Petra (das me naam Lachen ) zo kan ik tenminste zien welke laarzen van mij zijn Schijnheilig

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:43

Ik heb net als Vonnie84 leren rijlaarzen van Rectiligne (of hoe je het ook schrijft). Zelf vind ik ze heel fijn, alleen jammer genoeg had ik ze hoger moeten kopen, want ze zijn nu ingezakt en ziet er eigenlijk niet meer uit, maar ja... Ze zitten wel SUPER.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:44

Vonnie84"]
Maar ik hoef echt nooit meer van die knoerharde dingen. Ik kon daarmee gewoon niet voelen wat ik met m'n benen deed bij het paard.

Maar dat is voor ieder persoonlijk.
[/quote]

[quote="gekke_koei schreef:
ikheb dus de vorige laarzen van vonnie84 Haha! en ze zitten perfect.. nog nooit zulke fijne laarzen aan gehad.. heb ze ook al flink ingelopen.. want ze konden nog een heel end zakken...


Dat bedoel ik dus met persoonlijke smaak. Ik haatte die dingen echt, ik kon ze wel kapotgooien. En gekke_koei is d'r kei blij mee.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:45

Solide schreef:
Ik heb net als Vonnie84 leren rijlaarzen van Rectiligne (of hoe je het ook schrijft). Zelf vind ik ze heel fijn, alleen jammer genoeg had ik ze hoger moeten kopen, want ze zijn nu ingezakt en ziet er eigenlijk niet meer uit, maar ja... Ze zitten wel SUPER.


Die van jou zijn ook echt extreem ingezakt, dat heb ik bij die van mij helemaal niet. Misschien dat wij andere type's hebben of zo?
(alhoewel het bij mij geloof ik niet zo goed zakt, aangezien gekke_koei ze nog verder kon laten zakken, terwijl ik die laarzen al 3 jaar had)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:44

ik heb sinds kort ook Petrie's, heb er nog niet mee gereden want moet ze nog verder inlopen Haha! Heb de Petrie Standard, 289,95 euro. Ze zijn een stuk mooier dan de Perfect (199 euro), de Perfect hebben een coating die lelijk kan worden (afbladderen) en de Perfect heeft een geplakte zool in tegenstelling tot de Standard waar een gestikte zool onder zit

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:50

Ik heb Cavallo's en ze zitten heerlijk.

Het hangt er bij rijlaarzen ook wel voor een deel vanaf wat je ervoor over hebt om te betalen. Petrie is een relatief goedkoop merk met behoorlijk goede laarzen, vandaar ook dat heel veel mensen die hebben... prijs-kwaliteitsverhouding. Ik vond de laarzen die ik nu heb mooier en ze zaten ook beter. Verder weet ik dat ik zorgvuldig met mijn spullen om ga en dat ik er dus (tenzij ik heel veel aankom) heel lang mee kan doen. Daarom heb ik voor een duurder merk gekozen. Maar het hangt er dus maar net vanaf.

Verder zou ik gewoon gaan passen en kijken welke aan jou eisen voldoen. Welke staan mooi en vallen in jouw prijsklasse. Een ander hoeft ze tenslotte niet aan. Op lekker zitten zou ik met passen nog niet teveel letten... nieuwe rijlaarzen zitten volgens mijn ervaring nóóit lekker!


Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:09

Ik heb leren rijlaarzen van Euroriding, waren 5 jaar geleden 550 gulden. Wel rundleer, maar net wat minder stug dan Petri's en ze zaten veel lekkerder en stonden mooier dan Petri (en ik wou dat achterlijke P'tje niet op mijn laarzen, dus ik wou eigenlijk ook geen Petri's). Deze laarzen zaten het fijnst, ik heb wel een stuk of tien vijftien apar aangehad en deze zijn het geworden.
Binnenkort wil ik een paar nieuwe laarzen kopen, deze kunnen nog wel voor trainingen, maar voor wedstrijden wil ik eigenlijk nieuwe en dan wil ik weer Euroriding.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 01:17

Ik heb al zeker 10 jaar Derby laarzen. Ze zitten nog steeds goed al heb ik er wel een keer een bredere spiets in laten zetten... (teveel aangekomen na kindjes krijgen.) Een paar keer laten verzolen ook, moet eigenlijk weer.

SummerEnds
Berichten: 256
Geregistreerd: 29-01-07

Re: welke leren rijlaarzen moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:26

Ik heb petrie kalfsleer: 410 euro
cavallo piaffe: 510 euro
Anky Elegance kalfsleder: 615 euro
en Petrie Glasgow: ong. 240 euro dacht ik

Mijn paardjes !

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: welke leren rijlaarzen moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:09

ik heb de petrie standaard (inmiddels met rits aan binnen voorkant) en heb de petrie anky elegance.

bevallen zeer goed zeker de elegance!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: welke leren rijlaarzen moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:11

hier btw een overzichtje van de verschillende rijlaarzen van petrie, zijn ze niet allemaal.

modellen, perfect, hampshire en glasgow.
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Perfect.htm
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/hampshire.htm
http://www.petrie.nl/nieuws/beelden/glascow.jpg

leersoort:
gemaakt van een primaire leersoort. (dat wil zeggen niet van de toplaag huid afgesneden, eigenlijk een soort 2ekeus leer, om deze toch sterk en mooi te maken is er een kunststoflcoating overheen gebracht, deze kan gaan bladen.)
voering: kalfsleer.
zool: rubber antislip, ago gelijmd.
boog 4 cm.
prijs vanaf 210,- t/m 260,-

model standaard, elite
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Standard.htm
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Elite.htm

leersoort: rundleer
voering: kalfsleer
zool standaard: rubber antislip/ goodyear gestikt.
zool elite: leder+ rubber antislip/ goodyear gestikt.
boog: 4 cm
prijs standaard: +- 300,-
prijs elite: +- 350,-

model polo.
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/polo.htm

leersoort: kalfsleer of rundleer
voering: kalfsleer
zool: leder+ rubber antislip/ goodyear gestikt
boog 4 cm
prijs rundleer: +- 450,-
kalfsleer: +- 550,-

model anky
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/anky.htm

leersoort: rundleer
voering: kalfsleer
zool: rubber antislip, ago gelijmd.
boog: 6 cm
prijs: +- 330,-

model dressage, grandprix
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Dressage.

leersoort: kalfsleer.
binnenkant soft kalfsleder
buitenkant kalfsleder, extra versterkt
voering: kalfsleer
zool: leder+ rubber antislip/ goodyear gestikt
boog dressage: 5 cm
boog grandprix: 6 cm
sierstiksel
prijs: +- 550,-/600,-

petrie elegance
http://www.petrie.nl/laarzen/nl/ankyelegance.htm

leersoort: kalfs/ rundleer.
voor beide binnenkant zacht, buitenkant hard.
voering: kalfsleer
zool: leder+ rubber antislip/ goodyear gestikt
boog: 5 cm
sierstiksel
prijs: rundleer +- 550,-
kalfleer +- 650,-

petrie alure
http://www.petrie.nl/nieuws/beelden/glascow.jpg

leersoort: rundleer
!geen! zachte binnenkant of verhard aan buitenkant.
voering: kalfsleer
zool: rubber antislip/ ago gelijmd
boog: 5 cm
prijs +- 450,-


alle rundleren laarzen in zwart of donkerbruin
alle kalfsleren laarzen in zwart, meerdere kleuren bruin, blauw.... enz
alle kalfsleren modellen ook in rundleer prijskalfsleer -100,-
alle modellen om maat te maken,
kosten heel maat werk (voet + schacht) 60,-
kosten half maat werk (schacht) 40,-
TIP: neem er een anky comfort inleg zoolje bij zit veel lekkerder (bij sommige modellen zit deze er standaard bij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 31 bezoekers