Raad gevraagd over saaie instructie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Raad gevraagd over saaie instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 13:10

Op onze rijvereniging hebben wij elke week les. Op zich is dat hartstikke leuk, maar niet als je al een jaar lang hetzelfde voorgekauwd krijgt:
Losstappen, draf overgaan en volte bij BE, volte sluiten en wijkend voor de een of andere kuit weer openen. Daarna komt:net voorbij A of C afwenden en wijken voor de kuit.
Dan bij BE op de volte en aangalopperen. We kunnen het voort dromen. ZOOOOO SAAAAII
Maar we durven er niets over te zeggen.
Hoe kun je nu de instructrice laten weten dat we ook nog iets anders willen leren, zoals over balkjes draven en stukken uit proefjes leren. Als je er iets van zegt, doet ze eerst moeilijk en dan krijg je 1x iets anders, maar de week erop is het het oude liedje.
Is dit iets voor een vergadering of hoe zouden jullie dit oplossen. Het makkelijkst zou zijn als ik niet meer zou gaan, maar ik ga voor de gezelligheid, en het sociale contact van mij en van Imker.....

Toos paardloos


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:14

stel zelfs eens wat dingen aan haar voor.
Ik rij 1x in de week in een groepsles mee. Regelmatig blert de hele groep *zullen we carrousselen, zullen we balkjes draven,mogen we vrij rijden* Meestal mogen we een van die dingen dan wel. Of soms stelt ze voor, dan doen we het volgende week.
Maak een soort compromis. Het ene half uur gewoon dressuren, en tweede half uur b.v. balkjes draven!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 13:19

Dat heb ik geprobeerd. Ik heb gevraagd of we niet eens wat stukjes uit dressuurproeven konden rijden, en dan mokt ze eerst wat, en dan gaat ze eerst aan iedereen in de bak vragen of ze het er mee eens zijn, en dan leest ze 1x een proef voor en dat was het dan.....
De week erop is het weer het zelfde saaie liedje. Ik ben niet de enige van de les die er zo over denkt, maar niemand zegt er iets over tegen haar, wel onderling, maar dat schiet natuurlijk ook niet op.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:26

Ik ga er van uit dat jullie elke week zo'n beetje met dezelfde groep rijden.
Stel eens voor dat elke week een andere ruiter mag zeggen wat er die les behandeld gaat worden. De ene ruiter is fanatiek met dressuurwedstrijden en zal dus kiezen voor stukjes proeven rijden. De volgende kampt met een paard dat stijf is in de rug, dus die kiest voor cavalettiwerk. Weer een ander heeft moeite met stelling en buiging en kiest voor een lesje gymnasticeren.

Als je instructrice hier bezwaar tegen heeft, kan ze beter een andere (bij)baan gaan zoeken want dan werkt ze niet in het belang van haar lesklanten.
Bovendien ga ik er persoonlijk altijd vanuit dat ik ten dienste sta van degenen die ik lesgeef, en me dus ook aan moet passen aan wat mensen graag eens willen doen.

Ik kan me voorstellen dat je lessen nu niet zo aantrekkelijk meer zijn. Probeer het bovenstaande maar eens, ik vind altijd dat het een leuke impuls aan groepslessen geeft.

Veel plezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, judithM en 37 bezoekers