[LO] Hoe bijzetteugels vast maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

[LO] Hoe bijzetteugels vast maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 18:43

Een tijdje terug heeft de eigenaar van mijn verzorgpony's een longeersingel en bijzetteugels gekocht. Sindsdien hebben we het nog niet gebruikt, maar ben ik van plan om de spullen deze week te gebruiken, omdat het zadel opgevuld wordt.
Nu is de eigenaar op vakantie en sta ik er een beetje alleen voor. Nu was ik dus van plan om die spullen te gebruiken, maar ik weet niet echt goed hoe Verward
Ik weet dat je de bijzetteugels aan het bit en singel vast moet maken, maar op welke hoogte en hoe precies? De singel heeft namelijk iets van 3 ringen aan elke kant (singel van Harry's Horse).

Op welke hoogte moet ik de teugels vastmaken en hoe? Moet ik eerst met de teugels onder de singel door en dan vast maken, of gelijk? En hoe strak moet ik de teugels doen, en moet dat al vanaf het begin of moet ze eerst warmgelopen zijn?

Het zou voor mij nog duidelijker zijn als er een foto geplaats wordt Bloos

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:45

Het beste is om te beginnen door de bijzets op de bovenste ring te zetten. En dat uitbouwen naar een ring eronder etc.

Dus bovenaan beginnen en dan naar beneden gaan werken.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:14

Ik gebruik als "bijzetteugels" ordinaire scheerlijnen hihhi...je weet wel: waar je tent mee vaststaat. Ik maak ze vast aan de singel onder het paard, daarna gaan ze tussen de voorbenen naar voren en van BINNEN naar BUITEN door de bitringen en daarna vast maken aan de onderste ring van de longeersingel. Langzaam aantrekken tot de gewenste lengte en dan een knuppie erin.
Ik zou de bijz.teugels niet meteen super strak trekken. Eerst maar ff opwarmen. Kan hij/zij al goed met een mooi rond nekje lopen? Dan daarna wat strakker.

xxx
Tante Miesje

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:00

TanteMiesje schreef:
Ik gebruik als "bijzetteugels" ordinaire scheerlijnen hihhi...je weet wel: waar je tent mee vaststaat. Ik maak ze vast aan de singel onder het paard, daarna gaan ze tussen de voorbenen naar voren en van BINNEN naar BUITEN door de bitringen en daarna vast maken aan de onderste ring van de longeersingel. Langzaam aantrekken tot de gewenste lengte en dan een knuppie erin.
Ik zou de bijz.teugels niet meteen super strak trekken. Eerst maar ff opwarmen. Kan hij/zij al goed met een mooi rond nekje lopen? Dan daarna wat strakker.

xxx
Tante Miesje


Zijn die scheerlijnen elastisch
(Ja.. Ik heb idd nog nooit gekampeert.. Schijnheilig )

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:11

Nee zijn niet elastisch. Aan de ene kant een haakje dat je open kunt drukken,m dat doe ik onder de singel door bij haar buik en dan haakje vastmaken aan touwtje zodat ik een lus heb. Daarna andere uiteinde door de voorbenen richting bitringen.
Het knoopje dat ik er dan inleg bij de longeersingel ringetjes is wel zodanig, dat mocht er paniek uitbreken ze ze wel los kan trekken.

Als ik er aan denk, zal ik er morgen eens foto's van maken!

xxx
Tante Miesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers

cron