als je zadel invet hoe gaat dat dan met de witte rijdbroeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:00

Je moet de zweetbladen en de zitting ook niet aan de bovenkant invetten vlak voor zo'n wedstrijd. Als je al beslist om voor zo'n wedstrijd in te vetten, vergeet dan de zitting, en vet de zweetbladen aan de onderkant (ruwe kant) van het leer in of zet ze in de dressing, dan wordt je witte wedstijdbroek niet zo vies...

Je suis Charlie.


LUV YA!!!!!!
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: diem

oplettuh!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:26

Heee als er vet komt op je witte broek kan je hem weggooien !!!!! Party!! hahaha. DUSSSSSSS passsss goed op he!!!!! *LOL* *LOL* Party!! Knipoog Haha! Bloos
XXXXXX van mij en eeuhhmmm veel succes he

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:49

Nu snappen jullie dus ook eindelijk onze jarenlange 4-tal-problemen *LOL* Als je zadel niet netjes gevet is krijg je gezeur, maar anders wordt je broek zwart. Zeker als het regent! Boos!
En dan heb je ook nog het probleem dat die broeken meestal al vies zijn na het losrijden en doorschijnen, etc...Haha! Veel plezier ermee! Party!!

Ik vet trouwens mijn zadel niet meer in voor een wedstrijd, jammer voor het viertal, maar wel veel leuker voor mijn nieuwe(nog witte) rijroek *LOL*

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:21

he hallo
ik maak mijn zadel vaak schoon en meestal ook voor een wedstrijd, alleen (helaas Haha! ) mijn broek word nooit zwart, vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg.
ik gebruik altijd eerst zadelzeep en dan bijenwas.
groetjes

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:21

he hallo
ik maak mijn zadel vaak schoon en meestal ook voor een wedstrijd, alleen (helaas Haha! ) mijn broek word nooit zwart, vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg.
ik gebruik altijd eerst zadelzeep en dan bijenwas.
groetjes

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:44

Je moet gewoon geen vet gebruiken vlak voor de wedstrijd maar zadelzeep; no problem!
Of van dat andere spul van jumping; glossy leather ofzo. Zit in een rood bakje, je tuig wordt er echt heel mooi schoon van!

Groetjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 18:44

Ik zet een paar dagen voor een wedstrijd mijn tuig netjes in het vet, zodat ik er nog een keer of twee op rijden met gewone rijbroek, zodat het niet afgeeft. Gewoon een beetje uitkijken met modder enzo, voor de rest werkt het wel goed, zadel blijft netjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:17

Eerst even een berichtje voor Jolanda: dat glossy spul werkt maar even. Het verstopt de porien van je leer en over heen half jaar kun je je spullen weggooien (spreek uit ervaring).
Verder het zitstuk van je zadel niet invetten, en als je broek toch vies wordt, biedt Ariel met bolletje (vloeibaar dus) uitkomst. Onverdund uit het bolletje op je vieze plekken smeren, en dan in het machien. Verder alleen maar je witte dekje erbij en wassen maar. Wordt gegarandeerd schoon.

Toos paardloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:33

De firma B&E (<--- zo staat het op de fles, =Bense & Eicke) heeft een middeltje dat heet "lederpflege".
Dat is echt super-fijn spul, je wrijft het gewoon met een doekje op je zit en de zweetbladen en je hebt écht nergens last van. Ik smeer er zo af-en-toe thuis ook m´n leren banken mee in, en daar kan je het natuurlijk ook niet hebben als je kleren onder de vettigheid zitten. Het ruikt heel lekker en is ook niet duur (ca.8 € voor 500 ml)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:33

dan word je broek ook zwart

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:21

Princess, bedoelde je met de "lederpflege"? Nee hoor, daar wordt niets zwart, vettig of wat nog meer, ik zweer echt bij dat spul!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:54

Nou ik gebruik dat glossy leather al meer dan een jaar en m'n tuig is nog helemaal OK!! Werkt echt perfect!!
Je zadel is op de wedstrijd ook meteen weer mooi zwart! (een paar dagen later niet meer hoor maar daar gaat het niet om)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:38

Als je je zadel gewoon netjes bijhoud, hoef je voor concours niets meer te doen dan het even schoon te ,maken met een beetje zadelzeep (weinig water gebruiken!! Het mag niet schuimen) en dan heb je nergens last van. Waarom zou je je zadel alleen voor concours onderhouden Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:23

ik maak mijn zadel voor een wedstrijd altijd schoon (ook mijn laarzen en hoofdstel) met Baby Billen doekjes van Huggie's. Het helpt echt goed, je veegt het vuil er zo vanaf en je tuig ziet er glanzend schoon uit. Wel even napoetsen met een droge doek, en klaar is kees!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers