iemand tips? (op kamers)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

iemand tips? (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 19:35

ik ga op kamers vanaf maart, iemand nog tips voor mij? Hoe kan ik een klein kamertje wel gezellig maken? En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Is het leuk?
Of is het niet leuk?

Ik wil alles horen!! *LOL*


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:43

Ik heb zelf een kamer van 22 m2, niks te klagen dus. Zorg gewoon dat je het zo makkelijk mogelijk inricht, dat je de meeste ruimte overhoudt. Ik heb ook een eigen wastafel op mijn kamer, dat heeft iedereen in dit huis, vind ik wel zo relaxed. Zorg verder dat je een beetje leuke huisgenoten treft Haha! Ik zit hier samen met een hele toffe meid en 2 TE ranzige kerels, die het vertikken om een poot uit te steken om schoon te maken etc. Probeer dus goede afspraken te maken over het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimtes zoals keuken en douche/wc. Verder is een computer + internet wel leuk Haha!
Succes!

In welke stad ga je trouwens wonen?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 10:13

helaas heb ik niet voor het kiezen wie mijn huisgenoten worden!
heb jij zulke verschrikkelijke dan? Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:17

Ik had ook hele verschrikkelijke, 2 gore ranzige typetjes en 1 meisje. Ik en dat meisje waren de huishouders zeg maar want schoonmaken kwam niet in het woordenboek bij die gozers voor en communiceren ook niet. Succes hoop dat jij wel leuke huisgenoten treft.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:27

Een woord: Stapelbed!

Heb je meteen veel meer ruimte Lachen
Onder het stapelbed kan je je klerenkast en bureau kwijt, staat nog knus ook. Als je je tv onder je bed kwijt kan, zet je een bankje er tegenover.. KLAAR! Lachen
Je hebt die dingen zelfs in 2persoons, echt luxe!


Helaas kan ik geen stapelbed nemen omdat mijn hond dat niet meer op bed kan, maar het is wel ideaal..

(en nee, ik heb geen aandelen IKEA Knipoog )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 17:28

dat stapelbed is wel een goed idee, zal ik onthouden! Bedankt! Lachen

Weet iemand ook nog makkelijke en lekkere recepten waar ik niet te veel pannen en tijd voor nodig heb? Haha! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:48

Kinta schreef:


Weet iemand ook nog makkelijke en lekkere recepten waar ik niet te veel pannen en tijd voor nodig heb? Haha! Vork


mijn toprecept:

roerbakschotel kip met rijst.

voor 1 persoon:
halve kipfilet
klein zakje thaise/chinese roerbakgroente
half uitje (sjalotje)
teentje knoflook
kruiden (van die conimex potjes)
klein beetje zout
sesamzaadjes
olie
sojasaus
rijst

snijd de kip in blokjes, en marineer dit in een mixje van een beetje sojasaus, wat oosterse kruiden (ik heb een stuk of vier van die conimex potjes en flikker er gewoon van alles door.) en wat sesamzaadjes. Deksel op het schaaltje en zet even weg.

Was de rijst, doe er water (1 vingerkootje onder water voor gestoomde witte rijst) en een snufje zout bij. Breng dit aan de kooken laat even doorkoken. Als het kookt zet je het vuur heel klein (gebruik de allerkleinste pit) of pak zo'n warmhoudplaatje. Bij elektrisch: haal het er even af, zet de plaat uit, en zet de rijst pas helemaal terug op de plaat als het water niet meer direct begint te koken haal de deksel niet van de pan na ong. 20 minuten is het gaar.

Onderstussen pak je een wok, roerbakpan, of iets wat daar op lijkt. Als de pan heet is doe je er olie in. Doe de kip en het sojasausmengsel erin en braad het aan. Gebruik zoveel olie dat de sojaus ermee vermengt en niet aanbraad. (begin met weinig olie en giet naar inzicht een beetje bij) Doe de gesneden ui erbij en pers het teentje knoflook erbij. Als de kip is dischtgeschroeid zet je de pan op half vuur, en gooi je de groente erbij. Half kopje water erbij, en laat sudderen onder een deksel, of als je dat niet hebt een bord. Ik gebruik altijd een bord, want ik heb geen deksel meer bij mijn roerbakpan, en dan is mijn bord meteen mooi voorgewarmd.

Klaar in 20 minuten, superlekker en heel weinig afwas!!

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:56

je pc meenemen Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 12:55

hee Zep, klinkt lekker!! Ga ik zeker eens proberen!
Ik blijf hopen op leuke, aardige, sociale en nette huisgenoten!! Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:51

Kinta, waar ga je wonen, in Utrecht Verward , zo ja, waar?? Leuk hoor! Het is alweer bijna 14 jaar geleden dat ik daar op kamers heb gewoond, op de Springweg, lekker in het centrum Pling ! M´n broer(tje Knipoog ) woont nóg dichterbij, in de Boterstraat! Leuk hoor, in Utrecht wonen!!! Dat mis ik hier nog steeds "Utereg, m´n schtadje"!!
Wat erg handig is: een eigen koelkast (zo´n tafelmodel) ! Nooit gezeur dat mensen jóu spullen uit de koelkast pakken en als ´ie vies is, is het tenminste je eigen viezigheid en niet die van een ander!! Daar zet je dan zo´n plastik afwasteiltje op, waar je je gebruikt serviesgoed/glazen in kan doen. Dat hoef je dan alleen maar mee naar de keuken te nemen om af te wassen.

Zep, je recept ÍS lekker, ik heb het gisteren gemaakt en het viel hier bij allemaal erg in de smaak!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:17

Kijk ook even bij dat Arretje Nof Verward recept, is makkelijk en ziet er erg lekker uit!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 21:43

ik kan toch moeilijk elke avond arretjescake eten, maar wie weet, als ik iets te vieren heb! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, Danseresje, Femek2902, furious, GrapeshotBot, ManonGrr, OmgiliBot, Suzysuze, Touchem en 113 bezoekers