Alles is maar zo betrekkelijk...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Alles is maar zo betrekkelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 20:31

hebben jullie dat ook?

Bij bijna alles wat ik lees heb ik nu zoiets van: ach ja...
Alles lijkt ineens minder belangrijk ofzo. Dat je een rotdag met rijden hebt, dat je niet kan rijden omdat de bak nog bevroren is, dat je nieuwe verzorgpaard niet doorgaat, dat je zadel niet goed op je zadel ligt, dat je pony hoest en het gaat maar niet over... so what?

De laatste dagen besef je gewoon dat dat allemaal niet belangrijk is. Het is allemaal zo betrekkelijk. Je bent er tenminste nog dus wat zeur je dan...dat gevoel heb ik een beetje. Vooral naar mezelf toe, wat anderen schrijven probeer ik nog te relativeren.
Want ja, over een paar dagen zal ik ook weer balen als ik door de regen naar de manege moet fietsen. Of als het rijden niet lekker gaat.

Life goes on, maar soms is het wel even slikken en mag je best wel even stilstaan bij het wonder dat 'leven' heet.


ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:37

Nou ja, niet helemaal, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb het ondertussen misschien te vaak meegemaakt. Tja, ik begrijp je wel, voel het ook wel een beetje, maar ja, we zullen ook zonder Sandra verder moeten, er is geen andere optie.

Sterke voor iedereen, speciaal voor haar vrienden en familie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:49

Precies Cody..........ik heb/denk hetzelfde.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:57

Ik trek het me ook heel erg aan,
ik durfde vandaag niet op mijn pony te stappen, mede uit eerbetoon, erg raar.. ik had nergens meer zin in want dacht morgen is er weer een dag. Heb maar weinig gezegd tegen mensen nadat ik het over Sandra heb gelezen... terwijl ik normaal veel praat
het kan me ff nix meer schelen allemaal..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:00

tsja, ik dnek bij sommige topics ook, wat voor nut hebben die, zoals de meeste bij 't kippenhok.
de hele sfeer is verstierd, in juni kwam ik hier en toen was het altijd zo gezellig en nu is daar nog neit eens de helft vanover.
Het is allemaal ook zo groot geworden, daarmee bedoel ik er komt elke dag wel iemand bij.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 21:02

Het gaat me absoluut niet om de algemene sfeer, heb juist het gevoel dat de sfeer wat 'hechter' is op momenten als deze.
Het spookt door ieders hoofd.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:13

inderdaad ik snap wel wat je bedoelt. Bokt ligt als t ware een beetje "stil" na zulk nieuws. Net als bij horses, toen we te horen kregen dat Heike haar juul in had moeten laten slapen. Uit eerbetoon aan de ene kant, en aan de andere kant lijken al die kleine dingetjes plotseling niets meer. dat is dan niet meer erg, het verlies van Sandra is veel te groot

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 00:50

Jullie hebben wel gelijk hoor. Bokt is trouwens best apart, op het ene forum wordt er geruzied, maar tegelijkertijd leeft iedereen op het andere forum weer mee. Als je ziet dat er al zoveel lieve dingen over Sandra zijn gezegd, dat is toch heel fijn om te zien. Er blijkt dan ineens toch saamhorigheid te bestaan. En hoezeer de meningen soms ook verschillen, hier wordt dan toch hetzelfde over gedacht.
Andere akkefietjes vallen erbij in het niet, alhoewel een hoestende pony toch wel erg blijft Lachen.
Het is wel eens verstandig om stil te staan bij wat nu echt belangrijk is. Besteed aandacht aan die dingen die erom vragen en wees blij met de dingen die je hebt.
Bovenal: ga nooit weg zonder te groeten, je weet nooit hoe het morgen zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 09:59

Zo'n gevoel heb ik nu ook Marije. Er gebeurt zoveel.

Vorige week is de vrouw van mijn instructeur begraven (gestorven na in een comna te zijn beland door een hartstilstand, ze was pas 42 en nu is mijn instructeur dus opeens alleen achtergebeleven met hun dochtertje van 6).

Zondag heeft een hele lieve manegepony een spuitje gekregen na een vreselijke koliek.

En dan zondagavond Sandra.

Dan worden opeens een heleboel dingen veel onbelangrijker ventjes. Ik weet niet, dan kan ik even niet meer zo enthousiast worden over andere zaken ook al probeer ik het wel en ga ik gewoon door.

Ik vind het inderdaad ook heel goed van Bokt dat je op deze moment (nu met Sandra) weer even merkt hoeveel saamhorigheid er toch kan zijn.


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 12:27

oh zo ja....
ik had het even verkeerd begrepen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

alles is maar zo betrekkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 12:38

Ik hoor het maar net eigelijk van sandra.Maar het staat even allemaal stil in mn hoofd.Inderdaad..er is maar weinig belangrijk ineens.
Je vraagt je ineens af waarom mensen zich zo druk maken om de kleine dingen.
Het kan zo maar ineens afgelopen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:17

Ik sluit me ook aan bij ikke.
Ik heb het helaas ook teveel van dichtbij mogen/moeten meemaken dat ik veel dingen al anders bekeek.
Je word op zo'n moment alleen nog een keer op de feiten gedrukt dat een leven, je eigen leven, zomaar ineens voorbij kan zijn.
Geniet daarom ook van de kleine dingen in het leven.
Het zonnetje wat hier nu op het punt staat door te breken.
Een vogeltje wat je hoort fluiten.
En denk niet alleen aan de dingen die je niet hebt.
Geniet van vandaag, wat morgen je brengt weet je niet.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 14:42

Wat ikke en runningkawa zeggen: ik denk juist dat hoe vaker je zoiets meemaakt hoe meer en hoe dieper je erover na gaat denken tenminste zo voelt dat voor mezelf.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 14:46

Blij zijn met iedere nieuwe dag, ook al lijkt het gewoon weer een dag. Iedere dag heeft wel een moment dat het waard is om gekoesterd te worden.
Niet bang worden voor wat er allemaal mis kan gaan (vind ik soms zelf erg moeilijk), want wat gebeurt, gebeurt, of je nu bang/bezorgd bent, of niet.
Dankbaar zijn voor wat je hebt, voor je familie en je vrienden, en dit ook laten merken.
Dat zijn dingen die in me opkomen als ik al die berichten over Sandra lees.
Zelf sta ik (te) vaak stil bij het feit dat ik, of een van mijn dierbaren (mensen of dieren) er morgen niet meer kan zijn. Dan lig ik in bed, en dan schiet die gedachte opeens door me heen.
Geleidelijk aan heb ik geleerd dat het geen zin heeft om bang te zijn.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel blij en dankbaar ben dat ik het niet was, of iemand uit mijn omgeving, en dat ik het heel erg vind dat het Sandra is.

Sterkte aan iedereen die op dit moment verdrietig is.
Marieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Redford, Vagabondo en 42 bezoekers