Huisgenoot-heisa, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:05

Ik ben ook zo iemand als jou huisgenoot denk ik, ben vreselijk miepig is die dingen.
Ik denk dat het slimst is om even rustig met elkaar te praten hierover op een moment dat er niks aan de hand is. Dan toch een soort van compromis sluiten, jij moet meer op details letten en zij leren loslaten dat niet alles perfect gaat zoals zij het wilt.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:59

Ik denk dat zij gelijk heeft Laura. Je moet alles gelijk opruimen. Dit zou je zelf misschien niet doen, maar goed je deelt je huis met anderen. Je maakt nu ws ook beter de wc schoon enzo dan als je alleen zou wonen.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:24

Op zich heeft ze wel gelijk, op zich.
Je kunt alleen wel miemelen over een appel, maar het is niet zo dat je weken afwas ergens laat staan.

Vorig jaar in mijn oude huis, was mijn kamer zo ongeveer de GeRu (gezamenlijke ruimte). Hij was het grootst en iedereen kon er zitten.
Prima, gevolg was alleen wel dat er vaak dingen bleven staan en ik dus vaker moest schoonmaken dan een ander. Nou ben ik niet zo moeilijk, maar het probleem bij zoiets is, dat zo'n gewoonte erin sluipt en je huisgenoten op een gegeven moment zeggen dat je je aanstelt en dat het wel meevalt.

Ik kan mer er van allebei de kanten wel in vinden, alleen vind ik wel dat ze in het geval van de appel en wcpapier een beetje overdreven heeft, maar daarentegen waar trek je de grens?
Praat er gewoon over en maak duidelijke afspraken.
Succes Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 16:42

Ik heb een poging gedaan om het te bespreken met miss perfect maar erg ver kwamen we niet. Bovendien kwam ik om half vijf thuis, deed muisstil en nog kwam ze de overloop op dat ik 'niet echt stil was he?' Wat ik in hemelsnaam aan het doen was. De afwas? Ehm, ik moet toch echt tandenpoetsen en mijn hoofd wassen hoor, sorry.

Ik bedoel, ik houd echt wel rekening met dr maar zij mag ook wel een béétje minder veeleisend zijn. Ik heb nu al medelijden met de kerel die ooit met haar samen moet wonen Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:59

Je moet het ook niet om half 5 's morgens bespreken! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:01

Kinta schreef:
Je moet het ook niet om half 5 's morgens bespreken! Haha!


Daar moest ik ook meteen aan denken, maar had zelf toch een hele andere smilie erbij bedacht: Blond

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:03

Half vijf! Bloos!! En dat op een vrijdag!
Tong uitsteken Ik was ook rond die tijd thuis en dat op de eerste dag vam mijn lustrum, dat belooft wat! Schijnheilig
Maargoed, misschien is het een idee om bij haar om elk klein wissewasje te gaan zeuren? En als zij echt zo perfect is en er zich dus niets voordoet, leg je gewoon stiekum haren in het doucheputje en wijs je haar daar erg boos op!
What goed around comes around! Extreme duivel

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:14

Echt te gek voor woorden zeg, zou daar ook niet mee kunnen leven hahaha.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:17

Als je nou gewoon op een lege rol schrijft:

"Nou, je kon in ieder geval een grote boodschap kwijt" .. Haha!

Pff..ik vind het wel zwaar overdreven hoor.. Ik bedoel: een klokhuis mensen.. Scheve mond

Ik had het gewoon weer terug bij haar op de trap gezet.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:19

Misja schreef:
Als je nou gewoon op een lege rol schrijft:

"Nou, je kon in ieder geval een grote boodschap kwijt" .. Haha!

Pff..ik vind het wel zwaar overdreven hoor.. Ik bedoel: een klokhuis mensen.. Scheve mond

Ik had het gewoon weer terug bij haar op de trap gezet.. Knipoog


Het is toch niet haar klokhuis? Sorry maar ik vind het gewoon onbeschoft om dan zo te reageren.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:25

Sorane"]
[quote="Misja schreef:
Als je nou gewoon op een lege rol schrijft:

"Nou, je kon in ieder geval een grote boodschap kwijt" .. Haha!

Pff..ik vind het wel zwaar overdreven hoor.. Ik bedoel: een klokhuis mensen.. Scheve mond

Ik had het gewoon weer terug bij haar op de trap gezet.. Knipoog


Het is toch niet haar klokhuis? Sorry maar ik vind het gewoon onbeschoft om dan zo te reageren.
[/quote]

Als zij het zo speelt om dr klokhuis bij laura op de trap te installeren, dan speelde ik dat spelletje mee, en zette ik het gewoon doodleuk weer terug. Al was het maar om dr gezicht dan te zien.. Haha!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:55

Ik ken dit soort situaties. Ik heb weleens in jouw schoenen gestaan, maar ook wel eens in haar. Het beste wat je kunt doen is haar vragen of ze het op een normale manier wil zeggen als haar iets dwarszit, of als iets in haar ogen abnormaal slordig en vies is of ze het wil op een normale manier wil vragen. Want als je gaat communiceren via briefjes en klokhuizen op trappen, gaan de irritaties hoog oplopen en de situatie escaleren. Jij kan op jouw beurt ook bepaalde aanpassingen van haar vragen (bijvoorbeeld dat zij er maar op moet vertrouwen dat jij schoonmaakt, en dat jij misschien op een andere manier schoonmaakt dan zij, maar dat dat het beste is wat ze van je kan verwachten), maar dat alles moet gewoon in levende lijve gecommuniceerd worden, volgens mij.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:05

Misja: Lezen!!! Het was het klokhuis van Laura, dus niet van die huisgenoot.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:18

imker schreef:
Misja: Lezen!!! Het was het klokhuis van Laura, dus niet van die huisgenoot.


Imker: lezen!!!! Haha!

Dat snap ik.. maar zij is zo zielig om dat klokhuis VAN LAURA bij Laura op de trap te zetten..dat vind ik een behoorlijk zielige actie. Als zij dan te onvolwassen is om te zeggen wat haar dwars zit, zou ik dat klokhuis gewoon weer op haar trap terug zetten. Als het dan zo gespeeld moet worden..

Edit: bij mn vorihe berichtje stond 'dr klokhuis' , maar had begrepen dat dat klokhuis Laura's 'puinzooi' was Knipoog

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:23

ik vind het een beetje overdreven, deel samen met mn zusje de badkamer (mn ouders hebben dr andere), en wij hebben ook weleens "ruzie" over de troep, maar dat is zo opgelost...
Jij liet die wc-rol staan terwijl er geen nieuwe meer was en zij nieuwe had moeten halen, dan boeit het toch geen hol of dat ding er wel of niet staat? wc papier is er toch niet zolang zij die niet heeft gehaald...