hoe middendraf verbeteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

hoe middendraf verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:47

hoe kun je die verbeteren bij je paard?



holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:22

Dan is de vraag, zit het er wel in maar krijg je het er niet uit. Of is het iets wat je aan het leren bent aan je paard?

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:26

Even verplaatst naar RT.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:48

Tot op zekere hoogte wel. Als je je paard sterker kunt maken en meer op de achterhand kunt plaatsen dan zal hij in de middendraf meer schoudervrijheid kunnen laten zien.
En daar werk je dus dagelijks aan in een dressuurtraining.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:20

Middendraf kunnen ze in principe allemaal leren. Je kunt je paard het beste een beetje druk maken, van te voren sterk verzamelen, zodat hij echt wil gaan. Dan moet je hem natuurlijk niet in 1 keer laten ontploffen, maar rustig laten komen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:37

Dat is idd belangrijk, niet gelijk weg willen knallen want dan houd je het niet t hele stuk vol.Dat zie je namelijk nog weleens, de 2e helft zie je bijna niks meer.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:19

Jippie schreef:
Tot op zekere hoogte wel. Als je je paard sterker kunt maken en meer op de achterhand kunt plaatsen dan zal hij in de middendraf meer schoudervrijheid kunnen laten zien.
En daar werk je dus dagelijks aan in een dressuurtraining.


OK dan! !

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:25

Mijn ervaring is dat jonge beestjes eerst de balans en kracht er niet voor hebben en dat wanneer ze verder in training zijn het ineens veel beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:01

Vraag is eigenlijk te simpel gesteld om er echt antwoord op te geven. Jippie heeft het grootste deel al aangegeven. Sommige paarden moet je ook echt leren dat ze aan moeten trekken naar voor. Daarbij is het gewoon een kwestie van heel vaak herhalen. Zorg dat je (ihkv dat achterbeen verhaal) altijd heel scherpe overgangen kunt rijden, zowel naar voor als terug.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:13

dan heb ik ook nog een vraagje, mijn pony versnelt in plaats van verruimt!ik snap echtniet hoe ik dit eruit krijg en welke hulpen moet je precies geven voor uitgestrekte of middendraf?anders pb me even:) alvast bedankt

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:38

Denk dat je je daar niet zo druk al over moet maken yvon. Orion ging pas na een jaar wat meer van de grond lopen. Zorg maar dat je haar lekker los ontspannen hebt en kunt schakelen. Dadelijk komt de rest vanzelf. Ze is nog zo jong, je wil soms wel erg veel ineens Knipoog.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:09

orionneke schreef:
Denk dat je je daar niet zo druk al over moet maken yvon. Orion ging pas na een jaar wat meer van de grond lopen. Zorg maar dat je haar lekker los ontspannen hebt en kunt schakelen. Dadelijk komt de rest vanzelf. Ze is nog zo jong, je wil soms wel erg veel ineens Knipoog.


Geef jezelf en haar de tijd

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Nojoukus, OmgiliBot, plutolover, redbutton, Thorn2006 en 86 bezoekers