Supermask van de paardendrogist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Supermask van de paardendrogist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:32

ik had een vliegenmasker besteld en hij paste gelukkig(makey had vorig jaar de hele zomer onstoken ogen ging maar niet weg Huilen )
Nu is mijn vraag wie laat dit masker snachts ook zitten?
Ik heb namelijk geen tijd om voor het donker dat ding af te halen
Ik hoor t graag van julie


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:44

Ik heb ook een vliegenmasker gekocht (niet de supermask), maar ik hebn geregeld dat als mijn paard dag en nacht het land op gaat, dat hij er in de avond afgaat en in de ochtend weer op. Het wordt namelijk niet aangeraden om ze 24 uur p/d om te doen.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:45

Het lijkt me een beetje onnodig omdat er 's avonds geen vliegen zijn.

En dag en nacht zo'n ding op lijkt me ook erg gaan irriteren..

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:53

Ik heb het masker regelmatig dag en nacht om. Ik heb nu eenmaal niet altijd de mogelijkheid om 's avonds laat het masker nog af te gaan doen omdat ik vaak werk tot middernacht.

Ik kan niet zeggen dat ik het idee heb dat mijn beestje het vervelend vind hoor.
In tegendeel. Als ik het masker af doe (want ik doe het elke dag even af om te zien of alles nog goed is eronder natuurlijk) dan wil hij het altijd graag weer om.
Als het er naar uit ziet dat het een paar dagen slecht weer wordt dan laat ik het masker wel een paar dagen af. Maar als het mooi weer is dan heb ik het dag en nacht om. Als ik er zelf ben dan haal ik het er weleens een uurtje af of zo maar verder niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:08

heb wel eens gelezen op bokt dat ze er snachts minder mee zien en dan de sloot in kunnen wandelen maar weet niet of dit nu echt zo is.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:53

Hoi, ik heb een merkloze maar die blijft dag en nacht om en ze heeft er geen last van voor zover ik kan beoordelen. Dit is al de 3e zomer met hetzelfde masker en het gaat prima!
Tis maar net hoe gevoelig je paard is want er staan regelmatig paarden op de uithof met ontstoken ogen van een vliegenmaskers.
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad gelukkig.
... en ook geen nachtelijke zwempartijen van mn paard gezien Knipoog

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:57

Dalijk blijft ie er ergens mee aan hangen...

Ik zou er niet eens over twijfelen, af dat ding! Zo min mogelijk aan, net als een halster, levensgevaarlijk in de wei. (pb voor het verhaal Knipoog )

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:17

cissy schreef:
Hoi, ik heb een merkloze maar die blijft dag en nacht om en ze heeft er geen last van voor zover ik kan beoordelen. Dit is al de 3e zomer met hetzelfde masker en het gaat prima!
Tis maar net hoe gevoelig je paard is want er staan regelmatig paarden op de uithof met ontstoken ogen van een vliegenmaskers.
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad gelukkig.
... en ook geen nachtelijke zwempartijen van mn paard gezien Knipoog

Die vliegenmaskers zijn toch juist tegen ontstoken ogen?!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:18

xtostarlight schreef:
Dalijk blijft ie er ergens mee aan hangen...

Ik zou er niet eens over twijfelen, af dat ding! Zo min mogelijk aan, net als een halster, levensgevaarlijk in de wei. (pb voor het verhaal Knipoog )

Mijne heb ik juist gekocht voor in de wei?!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:26

paardje schreef:
Mijne heb ik juist gekocht voor in de wei?!


Een halster?! Sorry, maar ik vind het levensgevaarlijk. Starlight is met halster blijven hangen en is bijna dood geweest. Niet hier thuis, bij de vorige eigenaar en die hebben me op het hart gedrukt haar nooit een halster om te laten laten in de wei. Wat ik dus ook nooit gedaan heb. Bah ik moet er niet aan denken.

Vliegenmasker vind ik veiliger, als er maar toezicht is. Vliegenmasker word sneller kapot getrokken dan een halster nl.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:29

maar voor een vliegenmasker heb je toch een halster nodig?
of ben ik zo blonT?
en als je het zo gevaarlijk vind
koop een goedkope halster
haal 1 van de naden los, en bind er een touwtje dat makkelijk breekt tussen, evop meerdere plaatsen
blijven ze hangen, 1 snok en die touwtjes breken, en paardje heeft niks..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:34

Ow haha sorry, ik dacht dat het over een vliegenmasker over het hoofd ging Bloos BlonT van binnen Knipoog

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 16:42

bedankt en idd ik werk ook vaak tot middernacht en make is er niet een die in 7 sloten tegelijk loopt.
Heb m vandaag voor het eerst op een deed niet anders als anders
Oja hij zit met klitteband vast dus mocht ze ergens achter blijven hangen gaat dat los

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:55

Tasmin heeft vorig jaar dat masker dag en nacht om gehad
Ze heeft er helemaal geen last van gehad, geen schuurplekjes helemaal niets!
Het is echt een ideaal ding.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:21

xtostarlight"]
[quote="paardje schreef:
Mijne heb ik juist gekocht voor in de wei?!


Een halster?! Sorry, maar ik vind het levensgevaarlijk. Starlight is met halster blijven hangen en is bijna dood geweest. Niet hier thuis, bij de vorige eigenaar en die hebben me op het hart gedrukt haar nooit een halster om te laten laten in de wei. Wat ik dus ook nooit gedaan heb. Bah ik moet er niet aan denken.

Vliegenmasker vind ik veiliger, als er maar toezicht is. Vliegenmasker word sneller kapot getrokken dan een halster nl.
[/quote]
Nee, het vliegenmasker. Het kwam bij mij over dat een vliegenmasker zo min mogelijk om moest, omdat je het gevaarlijk vond.

En voor een vliegenmasker heb je geen halster nodig.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:11

Wij laten ze meestal dag en nacht om, omdat we ook niet de mogelijkheid hebben om ze 's avonds af te doen en 's ochtends vroeg weer om. Ze kunnen er best goed mee zien, daar zou ik me geen zorgen om maken. Je kan het zelf testen door in het donker door het vliegenmasker te kijken. De witte uitvoering lijkt iets makkelijker dan de donkere, maar je ziet er iig genoeg door.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:20

Het probleem van supermask is dat hij niet alle randjes met een vachtje bekleed zijn.
Helaas ben ik daar ik op een minder plezierige manier achter gekomen.
Chinouc had 2 flinke schaafplekken op haar wangen zitten.
Mn moeder gaat nu (heel lief) alle randen van de supermask bedekken met vachtjes.

Overgens dacht ik dat het ook wel kon snachts. Ik kan helaas niet smorgens en s'avonds het masker op/om doen.
Hij werkte verder prima tegen de vliegen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:30

Alle randen zijn toch al bekleed??

Welke randen bedoel je dan? Die van mij krijgt erg gauw schuurplekken maar ik heb nog geen schuurplekken van het masker kunnen ontdekken gelukkig.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:34

Ik heb gisteren een vliegenmasker gekocht bij Hippo in Assen, hij past perfect (merk is Harry's Horse). Ik laat hem niet om in de wei of het zou echt heel warm en broeierig moeten worden. Maar ik heb hem vooral gekocht om mee te rijden, gaat over het hoofdstel heen en wordt onder de kaak bevestigd met klittenband. Mijn paard heeft geen last van haar ogen maar headbangt nu door de vliegen of pollen. Ik laat trouwens ook nooit een halster om, ze staat 24/7 in de wei en ik heb er geen constant toezicht op. Ik heb ook het rare idee dat mensen haar dan makkelijker uit de wei kunnen halen. En zo'n halster gaat als het warm is ook broeien achter de oren. Het heeft verder ook helemaal geen nut vind ik. Tenminste, in de wei dan Knipoog

Montana
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:53

Het leek mij ook wel wat zo'n vliegenmasker, maar wacht nog even de berichten af van medebokkers!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:53

Ik kan mijn pony niet uit de wei halen aan het vliegenmasker hoor.
Enne juist in de wei heeft het voor die van mij nut!
Hij heeft hele wonden op zijn hoofd anders door die rotvliegen.
Dan toch liever een maskertje op hoor. En een halster gaat broeien achter de oren? Maar je doet toch geen halster om voor het vliegenmasker? Ik in ieder geval niet.

Wat voor mij het zwaarst telt nu is dat hij het masker graag opheeft en zelf naar je toekomt om het masker om te laten doen.
Hij vindt het dus duidelijk fijn wanneer hij het masker opheeft.

Tja dan is voor mij wel bewezen dat het masker niet vervelend zit enz.

Mocht hij evt ergens achter blijven hangen (al zie ik dat niet zo snel gebeuren aangezien het masker best strak aangesloten zit) dan trekt hij het masker naar mijn idee zo los aangezien het met klitteband vastzit.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 12:05

nou make heeft m afgelopen nachr opgehad en hij zat vanmorgen nog steeds op.
En overal zaten vliegen op haar neus maar niet bij haar oogjes en heb even gespiekt of er geen vliegen onderdoor waren gekropen maar dat was niet zo.
Ben er zo blij mee want ze kreeg alweer kale plekjes onder haar ogen en prut
Dus ik hoop dat dit de oplossing is


brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:16

Ik heb hem voor Michaela ook gekocht en hij werkt prima...ik laat hem s'nachts om, omdat ik vaak pas na het avondeten naar haar toe ga...en dan heeft ze er natuurlijk weinig aan....het werkt super en haar oogjes waren al bezig met ontsteken en nu geen enkel spoor meer!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:59

Hij gaat schuren op de randen naast het klitteband.
Helaas.
Want verder werkt hij perfect.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:53

Jenna schreef:
Hij gaat schuren op de randen naast het klitteband.
Helaas.
Want verder werkt hij perfect.

En precies daar rafelt hij ook al na 1 seizoen bij mijn paard maar goed hij kan hem nog om.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers