bruto/netto verschil belgie/Ned.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

bruto/netto verschil belgie/Ned.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 19:19

Ik werk op project basis, in de haven van antwerpen, volgende week is mijn laatste week (denk ik al bijna 2 mnd en wordt steeds verlengd- maar dit keer is het echt zo...denk ik Knipoog het project is nu eenmaal ten einde)

Ik heb gesolliciteerd op een ander project, via een detacheringsbureau en deze willen nu dat ik mijn salariseisen doorgeef Haha! ik kan kiezen tussen de belgische of nederlandse loonlijst. Ik heb altijd op de ned. gezeten (ook ivm hypotheekaftrek!) maar ik vraag me af of er veel verschil is.

er zijn voor en nadelen voor beide, zoals ziektekosten (in Ned. VEEL duurder-particulier!) wao-gat (ook duur !!!)

Overwerk is ook een probleem, vorig jaar had ik meer dan 1000uur, in Belgie betaal je daar schijnbaar extra belasting over aan het eind van het jaar. In deze tak van sport is overwerk heel "normaal" en daarbij bedoel ik niet een paar uur per week, maar het project waar ik op zit heb ik vorig jaar meer dan 9 mnd 7dgn per week, 10 uur gewerkt.

Is er hier iemand die goed thuis is in deze materie ???


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:21

Helaas ben ik alleen thuis in de Nederlandse materie maar daar weet je wel genoeg van.
In Nederland wordt overwerk trouwens ook via het bijzonder tarief belast evenals je vakantiegeld. Dit is afhankelijk in welk percentage je valt en dat is weer afhankelijk van je jaarloon.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 19:35

Ik heb het meeste van mijn overuren om laten zetten naar vakantiedagen ......nu bijna 5 maanden Haha! als ik aangenomen word, dan zal ik die uit moeten laten betalen (het is namelijk een ander detacheringsbureau) maar ja, dat moet dan maar ! met het risico dat ik in de hoogste belastingschijf val (weet jij toevallig die grens Fitzroy ?)

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:31

Per wanneer moet je antwoord hebben?
Ik zou morgen naar mijn ouders gaan,
dit gaat niet door,
maar ik kan ze morgen wel bellen,
en vragen hoe het zit.

(als ze het weten, ze wonen nu al weer wat langer in Nederland,
wellicht dat ze nog weten hoe het bij hun zat vroeger!)

Marga

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 09:19

hmm ik zou uiterlijk zondag iets moeten weten, de email moet er namelijk maandag zijn Haha!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:34

Helaas kan ik dit ook pas maandag voor je navragen aan mijn collega's van de loonadministratie..

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:40

Let heel goed op als je in België je NL salaris doorgeeft. Ik kwam laatst zo'n Bruto-netto verrekenaar tegen op een Belgische site en toetste voor de gein mijn huidig NL bruto salaris in. Daar bleef dus veel minder van over dan dat ik in NL netto ontvang.

edit: heb de site er even bijgezocht. Je hoeft niet alle gegevens in te vullen gewoon wat je netto wilt verdienen en op de onderste knop drukken.
http://www.vacature.com/scripts/sdtools ... ingid=2814

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:02

Mist, het bijzonder tarief wordt altijd gebaseerd op je vorig jaarloon.
Meestal staat ook wel op de strook in welk tarief je valt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 10:49

Jola schreef:
Let heel goed op als je in België je NL salaris doorgeeft. Ik kwam laatst zo'n Bruto-netto verrekenaar tegen op een Belgische site en toetste voor de gein mijn huidig NL bruto salaris in. Daar bleef dus veel minder van over dan dat ik in NL netto ontvang.

edit: heb de site er even bijgezocht. Je hoeft niet alle gegevens in te vullen gewoon wat je netto wilt verdienen en op de onderste knop drukken.
http://www.vacature.com/scripts/sdtools ... ingid=2814


hier was ik ook dus hevig van geschrokken ! wat een gigantisch verschil echt niet normaal !

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:53

Mist schreef:
hier was ik ook dus hevig van geschrokken ! wat een gigantisch verschil echt niet normaal !

Veel he Bloos!
Het bedrijf in NL waar ik nu werk gaat sluiten en ik ben dan ook al druk aan het solliciteren. Aangezien ik in België woon kijk ik natuurlijk ook op de Belgische markt. Ik ben wel blij dat ik die site gevonden heb, stel je voor dat je je NL bruto salaris doorgeeft en wordt aangenomen.
Sta je toch raar te kijken als je je eerste salarisstrook ontvangt Clown Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Ann, Astrid_Brann, Besje, Bloemetje75, ComscoreBot, IASCrawler, Jacquelinee_, karelien, kimwilliam, meggiemeg, Melzazu, pinto_1, Rinkex, scappa, Telpeva, tiwi1969, Typhoon, xSannee, YandexBot en 77 bezoekers