APPELAZIJN EN LOOK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

APPELAZIJN EN LOOK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 20:51

hoe geef je het en in welke kwantiteit ?

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:08

Hoi,
Ik weet niet waarom je appelazijn wilt gaan geven Verward
Maar er zijn veel mensen die gebruiken het om hun paard dunner te laten worden.
Mischien wil je ff vertellen waarom je het wilt gaan geven.

Ennuhh........ wat is look Bloos

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:35

Knoflook waarschijnlijk..

Knoflook en appelazijn werken vliegafwerend.. (knoflook alleen ook)
Je gooit t toch gewoon over je voer heen, en de hoeveelheid staat op de verpakking..
Wordt j paard dunner van appelazijn (surft direct naar de paardendrogist en besteld liters Haha! )

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:38

die eigenaar van het paard waar ik op rijd doet het op de staart het is een fries en heef tbest wel veel aanleiding voor jeuken Lachen die doet het dus op de staart zodat die er neit dof en grijs uit ziet maar gaat glimmen

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:01

Ik gebruik appelazijn voor de darmflora 2 keer per week twee dopjes over het krachtvoer heen, en mijn paarden vallen er niet van af. Ook gebruik ik appelazijn dat smeer ik op dichte wondjes, haargroei komt dan sneller op (Niet op open wondjes doen hoor!).
Knoflook is goed voor de doorbloeding, zuivert het bloed en geeft je paard betere weerstand. Iedere dag of af en toe bijvoegen bij het krachtvoer (je paard gaat wel uit zijn bek stinken ervan).

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:15

Ik geef ook knoflook. Doe ik vooral omdat het zo goed werkt tegen vliegen. Ook doe ik een scheutje zonnebloemolie over het voer heen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:54

appelazijn: je kan natuurzuivere (troebele) appelazijn gewoon bij de reformwinkel kopen (Natudis). Dit is goede en veel goedkoper dan de paardenwinkel. Per dag bijv. een half kopje door het voer geven. In het begin moeten ze er wel aan wennen.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:35

appelazijn word over het algemeen gegeven voor een reinigende werking van binnen, alle afval stoffen worden opgenomen en afgevoerd.. mijn paardje had een heel dik voorbeen (de diagonaal van haar spat been, waar ze dus heel veel op steunt..) toen ik appelazijn begon te geven werd dit been veel dunner.. (er zaten dus veel afval stoffen in)..
appelazijn zorgt er ook voor dat je paard "Schoon"wordt van binnen, waardoor ze niet meer zo aantrekkelijk zijn voor vliegen ect.