Oefenparcours in Drenthe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 10:10

Weet iemand ook oefenparcoursen in de buurt van Hoogeveen? Alvast bedankt.


andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:05

Het is geen oefenparcours, maar in Exloo zijn er heel vaak wedstrijden voor de B en L (paarden en pony's) op donderdagavond.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 16:34

Ik weet dat er in Exloo heel veel wedstrijden zijn op donderdag (heb er vroeger ook gereden), maar ik heb een half jaar geen wedstrijden gereden (was L). Nu wil ik dus eerst even een oefenparcours springen omdat mijn pony anders direct 1 meter moet springen. Ik spring dus eerst nog even een parcours van 60 cm ofzo.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:36

Er is altijd op woensdag avond in de manege van Veeningen een oefenparcours. zowel in de winter als in de zomer buiten.
komen ook veel springstallen om daar even te oefenen.

Hoe behandel je het onderwerp tolerantie bij een inburgeringscursus.

loesje

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:36

Op manege Zuidwolde, in Zuidwolde, staat er een oefenparcour opgesteld waar je de hele week terrecht kan....hij staat op gras. Er zijn wel kosten aan verbonden, geloof 3,50 per paard. Er staan allerlei soorten hindernissen in en je kan het op de hoogte zetten waarop je het hebben wilt. En het is dichtbij Hoogeveen.......

Veni, vidi, vici

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:38

dat is dus dezelfde manege als die ik bedoelde.
Manege Zuidwolde in Veeningen

Hoe behandel je het onderwerp tolerantie bij een inburgeringscursus.

loesje

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 16:40

sandra1977 schreef:
Op manege Zuidwolde, in Zuidwolde, staat er een oefenparcour opgesteld waar je de hele week terrecht kan....hij staat op gras. Er zijn wel kosten aan verbonden, geloof 3,50 per paard. Er staan allerlei soorten hindernissen in en je kan het op de hoogte zetten waarop je het hebben wilt. En het is dichtbij Hoogeveen.......


Bedoel je de oude manege in Zuidwolde? En je kunt altijd terecht of moet je een afspraak maken?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:40

Nicky74 schreef:
dat is dus dezelfde manege als die ik bedoelde.
Manege Zuidwolde in Veeningen


Ja, alleen in de winter is er alleen op woensdag avond en donderdagochtend oefenparcour en de zomermaanden kan je de hele week komen op de tijd die jouw het beste uitkomt.
En idd komen hier veel stallen uit de buurt even een rondje oefenparcour doen.....

Veni, vidi, vici

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:44

kim16"]
[quote="sandra1977 schreef:
Op manege Zuidwolde, in Zuidwolde, staat er een oefenparcour opgesteld waar je de hele week terrecht kan....hij staat op gras. Er zijn wel kosten aan verbonden, geloof 3,50 per paard. Er staan allerlei soorten hindernissen in en je kan het op de hoogte zetten waarop je het hebben wilt. En het is dichtbij Hoogeveen.......


Bedoel je de oude manege in Zuidwolde? En je kunt altijd terecht of moet je een afspraak maken?
[/quote]

Je kan daar altijd wel terrecht, wel even melden bij de eigenaar Yvonne of Rein, die vinden het altijd wel prettig dat mensen die niet bekend zijn zich even melden en vragen of ze van het parcour gebruik kunnen maken.
Maar verder kan je eigelijk altijd wel......

Veni, vidi, vici

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 16:47

Oke hartstikke bedankt! Dan ga ik daar een keer heen. Het lijkt me na een half jaar namelijk wel weer een keer nuttig om een oefenparcours te rijden.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:49

Bij Luning in Ruinen volgens mij, er hangt tenminste een paier bij ons in de manege daarover, volgens mij was dat van hen. 7 dagen per week, kost 5 euro per combinatie per parcours.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:47

*Ik weet het; oudtopic. Alsjeblieft geen slotje.

Ik wil woensdag naar oefenpacours Zuidwolde gaan. Moet ik dan even bellen dat ik kom? Dat is toch niet normaal ofzo? Want in Staphorst hoef je dat nooit te doen. Rolleyes Maar goed, als dat zo is doe ik dat!

En Staphorst is ook een fijn oefenpacours. Ietsjes verderweg dat wel. En in Punthorst is dagelijks oefenpacours. Vraag me niet waar het licht. Geloof ergens in de buurt van Staphorst. Dat las ik laatst in de krant. Maar Staphorst is niet op gras, wel buiten. Dacht 's winters binnen?

Frans Fan #3

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:22

bij stefanie luning, kan je volgens mij altijd wel terecht, is gewoon buiten op zand, wel fijn, alleen dan moet je wel ff bellen,

zit nog diep na te denken...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:17

love_sander schreef:
*Ik weet het; oudtopic. Alsjeblieft geen slotje.

Ik wil woensdag naar oefenpacours Zuidwolde gaan. Moet ik dan even bellen dat ik kom? Dat is toch niet normaal ofzo? Want in Staphorst hoef je dat nooit te doen. Rolleyes Maar goed, als dat zo is doe ik dat!



Nee je hoeft niet van te voren te bellen dat je komt, het parcours staat nu de hele week gewoon buiten. Wel geven de mensen die er niet zo vaak komen even aan bij de eigenaar dat ze van het oefenparcours gebruik willen maken als ze al op het terrein zijn.

Veni, vidi, vici

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:34

das wel zo netjes inderdaad!

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

sliertje

Berichten: 1361
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:38

de buitenwijck in stuifzand heeft volgens mij ook elke week een oefenparcours buiten, tenminste dit was vroeger zo.. als ik het het goed heb op de donderdag avond. je kan ze even bellen om het zeker te weten. en het is lekker dichtbij hoogeveen.

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:42

sliertje schreef:
de buitenwijck in stuifzand heeft volgens mij ook elke week een oefenparcours buiten, tenminste dit was vroeger zo.. als ik het het goed heb op de donderdag avond. je kan ze even bellen om het zeker te weten. en het is lekker dichtbij hoogeveen.


Volgens mij is dat niet meer zo.
iig Ga ik morgen naar Zuidwolde.
Iemand enig idee hoelaat het begint, of moet ik even bellen?

Frans Fan #3

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:11

love_sander schreef:
sliertje schreef:
de buitenwijck in stuifzand heeft volgens mij ook elke week een oefenparcours buiten, tenminste dit was vroeger zo.. als ik het het goed heb op de donderdag avond. je kan ze even bellen om het zeker te weten. en het is lekker dichtbij hoogeveen.


Volgens mij is dat niet meer zo.
iig Ga ik morgen naar Zuidwolde.
Iemand enig idee hoelaat het begint, of moet ik even bellen?


Volgens mij is er nu geen tijd meer aan verbonden omdat het parcours nu altijd buiten staat. In het binnenseizoen begint het om 19.00, maar je kan nu alle tijden komen volgens mij...
Om het helemaal zeker te weten kan je natuurlijk altijd even bellen maar dacht dat je er nu zo heen kon op alle tijden...

Veni, vidi, vici

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:43

Ik ga daar ook maar eens heen, ik wil heel graag springwedstrijden gaan rijden, maar mijn pony vind al die borden eromheen best wel eng, dan lijkt me dit ook een goede oefening... Ik heb 19 juni toch wedstrijd in zuidwolde, dan kan ik gelijk even kijken...Knipoog Staan er ook borden enzo omheen ?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:15

Rupsje schreef:
Ik ga daar ook maar eens heen, ik wil heel graag springwedstrijden gaan rijden, maar mijn pony vind al die borden eromheen best wel eng, dan lijkt me dit ook een goede oefening... Ik heb 19 juni toch wedstrijd in zuidwolde, dan kan ik gelijk even kijken...Knipoog Staan er ook borden enzo omheen ?


Wat bedoel je met borden?? Er staan wel groenbakken naast de hindernissen en kleine bordjes waar de nummers van de hindernissen opstaan. Ook is er bv een hindernis met een slootje eronder etc.
Gewoon een normaal parcours staat er, dus wel met de enige aankleding...

Veni, vidi, vici

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 07:14

ik denk dat ze van die reclameborden langs de zijkant bedoeld!

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:38

Ja ik denk ook dat ze die reclameborden bedoeld.
Ehm. Ik bel wel eventjes.
Toch bedankt Knipoog

Frans Fan #3

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:30

ja, inderdaad, ik bedoel die reclame borden...Knipoog Sloot eronder is ook gelijk een goede oefening !

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:31

Zitten er ook sloten tussen dan?
Ik ga vanavond om 7 uur.
Ik heb gebeld.. Knipoog

Frans Fan #3

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Oefenparcours in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:32

Dat zei Sandra1977... Tong uitsteken Ik ga ook binnekort... Nog niet gebeld...Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thrive en 4 bezoekers