Voel me schuldig,graag jullie mening.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Voel me schuldig,graag jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 23:31

Hallo Allemaal,
Ik zou graag jullie mening ergens over willen hebben.
Ik heb zelf al een paard en dat gaat best goed.
Maar ik wou graag een paard erbij waar ik iets meer mee kan berijken in de dressuur.
Nu ben ik afgelopen maandag wezen kijken bij een paard en ik vond haar best mooi.
Ik had daarom ook besloten om haar te kopen.
Maar nu vandaag kreeg ik post en daarin stond dat mijn uitkering minder werd.
Ik zit een jaar in de ziekte wed en had geen rekening daarmee gehouden.
Ik krijg nu een stuk minder geld in de maand en weet niet waaneer ik weer kan en mag werken.
Nu had ik een hele moeilijke keuze wat moet ik doen!! Huilen
Ik kan nu maar 1 paard onderhouden ,dus moest ik kiezen.
Ik ben heel erg gek met mijn eigen paard en heb daarom de koop van het andere paard af gezegt.
Maar nu voel ik me best banketstaaf,want ik had dat paard best graag willen hebben.
De eigenaresse was er niet blij mee en dat kan ik ook erg goed begrijpen.
Nu is mijn vraag,WAT ZOUDEN JULLIE HEBBEN GEDAAN.
Groetjes:Corina


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 23:45

Ik zou precies hetzelfde als jij hebben gedaan!

Voorzitster AFM

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 23:51

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Je weet wat je voor paard hebt, daar heb je een goede band mee, want die wilde je niet kwijt. Toen je dat nieuwe paard erbij ging kopen, was het voor erbij en niet in plaats van... Dus nu je uiteindelijk geen geld blijkt te hebben voor het onderhouden van twee paarden, iets waar je zelf niet echt iets aan kan doen, lijkt het mij normaal dat je houdt wat je hebt en geen nieuwe, onzekere stappen gaat ondernemen. Ik hoop voor je dat je weer kunt gaan werken en dat je dan weer ruimer in je geld zit. ( Bovendien zal het dan waarschijnlijk ook beter met je gaan). Dan kan je altijd nog zien of je er een paard bij koopt als je dan tijd hebt voor twee paarden.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 00:08

hey ik had precies hetzelfde gedaan.. in de toekomst kan je miss toch een ander leuk paardje erbij kopen? je weet maar nooit! gr san

keep calm, I'm engaged!!! <3

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 00:26

Ik had het ook wel zo gedaan, je kan er maar een houden en omdan je eigen niet genoeg geld over te laten om te eten is ook niet zo snugger,

je heb groot gelijk!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 00:39

Ik zou ook voor mijn bestaande paardje hebben gekozen. Zij was er het eerst en heeft de oudste rechten. Dan maar mijn sportambities op een laag pitje, maar mijn paard gaat voor.

Ik vind het ook heel verstandig dat je vooruit kijkt en niet zo eigenwijs bent geweest om het tweede paard alsnog te kopen. Je bent sneller in de schulden dan er weer uit. Je hebt jezelf behoed voor een groot verdriet als je door financiele problemen één of zelfs beide paarden had moeten opgeven. En zo ben je nog niet aan het tweede paard gewend, en kun je je eerste paard van de nodige verzorging voorzien.

Ik kan me voorstellen dat de huidige eigenaar van het paard niet zo blij is. Spreek er met haar over, zij wil natuurlijk ook dat haar paard goed terecht komt. Geniet van je paardje dat je nu hebt, en jouw tijd komt nog wel...

Je suis Charlie.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

bedankt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-02 00:47

Hallo Allemaal,
Bedankt voor jullie begrip.
Als ik natuurlijk dit eerder zou hebben geweten was ik niet eens gaan kijken.
Want dat zou niet eerlijk zijn tegenover de eigenaresse.
Ze is ook tamelijk boos en teleurgesteld en dat kan ik ook begrijpen.
Ik weet dat ik beter af heb kunnen zeggen en dan kan het paard een nieuw tehuis krijgen waar hij zorgeloos kan staan.
Zou niet eerlijk zijn dat ik haar al naar een paar maanden zou moeten verkopen.
Maar toch voel ik me goed schuldig,want ik had het paard best graag willen hebben!!
Maar het zou niet eerlijk zijn als ik 1 van mijn paarden dan te kort zou doen en daarom hou ik het maar bij 1 paard.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:33

het zijn mijn zaken niet hoor en je hoeft je niets van mijn mening aan te trekken hoor....maar eh.....hoe kan je als je in de ziektewet zit met een goede reden, nu wel in staat zijn om voor een paard te zorgen? Laat staan voro twee. Ik zit hier heel goed te bedenken wat je zou kunnen hebben waardoor je wel in de ziektewet thuishoort en toch in staat bent om zulk fysiek werk te verrichten in dienst van je paard.....Kan er niet opkomen... sorry.
uitmesten, borstelen, voeren, rijden wellicht...het zijn allemaal erg fysieke bezigheden die veel lichaamskracht en aandacht kosten....als je daarote in staat bent kan je ook betaalde arbeid verrichten. Lijkt mij. ....maar wie ben ik.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:54

Dees schreef:
het zijn mijn zaken niet hoor en je hoeft je niets van mijn mening aan te trekken hoor....maar eh.....hoe kan je als je in de ziektewet zit met een goede reden, nu wel in staat zijn om voor een paard te zorgen? Laat staan voro twee. Ik zit hier heel goed te bedenken wat je zou kunnen hebben waardoor je wel in de ziektewet thuishoort en toch in staat bent om zulk fysiek werk te verrichten in dienst van je paard.....Kan er niet opkomen... sorry.
uitmesten, borstelen, voeren, rijden wellicht...het zijn allemaal erg fysieke bezigheden die veel lichaamskracht en aandacht kosten....als je daarote in staat bent kan je ook betaalde arbeid verrichten. Lijkt mij. ....maar wie ben ik.....


In de ziektewet lopen hoeft niet specifiek fysieke redenen te hebben...In de ziektewet loop je omdat je je werk (op dat moment) niet aankunt. Dat kan lichamelijk zijn, maar ook psychisch. Als ik bijvoorbeeld met een muisarm zit, betekent dat, dat ik niet achter de computer kan, maar dat betekent niet dat ik niet kan rijden, mesten of iets dergelijks. Als ik bakker ben en ik word allergisch voor meel, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of kan uitmesten. Als ik kapster ben en ik wordt allergisch voor alle kleur en permanentvloeistoffen, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of uitmesten. Als ik overspannen ben, dan betekent dat, dat ik de druk niet aankan op het werk, maar niet dat ik niet voor mijn paard kan zorgen.

Omscholing en de beslissing om op zoek te gaan naar ander werk heeft altijd zijn tijd nodig. En de situatie op de arbeidsmarkt is tegenwoordig eenmaal niet zo rooskleurig dat bedrijven nieuwe mensen zonder desbetreffende opleiding klakkeloos aannemen, of de tijd in je willen investeren om je klaar te stomen voor dat betreffende werk...En als je veel vrije tijd hebt, wil je die op een gegeven moment ook zinnig benutten, en dan zoek je daar invulling voor. (Been there, done that)

Dus misschien dat je in de toekomst wat genuanceerder gaat denken als iemand zegt dat hij of zij in de ziektewet loopt. Er zijn er genoeg die in de ziektewet lopen omdat hij of zij zich aan arbeid wil onttrekken, maar dat is niet altijd het geval.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:02

Omstandigheden zijn veranderlijk, en daar moet je je altijd maar naar schikken, of je wilt of niet. Je had geen keus, dus valt jou niets te verwijten. Maar vertel eens over je paard, waarom denk je dat dit paard niet verder kan komen in de dressuur? Is hij niet gezond?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:13

In de ziektewet lopen hoeft niet specifiek fysieke redenen te hebben...In de ziektewet loop je omdat je je werk (op dat moment) niet aankunt. Dat kan lichamelijk zijn, maar ook psychisch. Als ik bijvoorbeeld met een muisarm zit, betekent dat, dat ik niet achter de computer kan, maar dat betekent niet dat ik niet kan rijden, mesten of iets dergelijks. Als ik bakker ben en ik word allergisch voor meel, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of kan uitmesten. Als ik kapster ben en ik wordt allergisch voor alle kleur en permanentvloeistoffen, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of uitmesten. Als ik overspannen ben, dan betekent dat, dat ik de druk niet aankan op het werk, maar niet dat ik niet voor mijn paard kan zorgen.

Tja, ik ben dan echt wel wat nuchter hoor, want een meel-alergische bakker kan prima werken als postbode, en de kapster kan ook prima aan het werk achter de balie van een benzinestation. En iemand met een muisarm kan ook computervrij werk vinden. Sorry hoor, maar ik vind het niet een wet dat je MOET werken in de branche waarvoor je bent opgeleid. je MAG er in werken en als dat niet gaat vind ik dat je verplicht bent om te zorgen dat je wel je eigen inkomen kan verwerven. De ziektewet is een uiterst redmiddel, in mijn ogen. en als je overspannen bent, dan heb je zeker niet de energie om een tweede paard te gaan verwerven. Want je doel is om beter te worden en dan toch weer het werk aan te kunnen vangen, dan moet het paardje weer weg, alsof dat geen stress geeft. En ja, ik ben weldegelijk in staat de impact van een overspannenheid te beoordelen.

Eerlijk gezegd vond ik mijn eerste inzending een stuk genuanceerder dan jou reactie hierop, Cassidy. Want ik heb een goed recht om het me af te vragen, ik betaal namelijk mee aan de ziektewet via de inhoudingen op mijn met hard werken bij elkaar gescharrelde loon. Ik voel me absoluut niet benadeeld door de personen die met goed recht gebruik maken van een dergelijk noodfonds, ik zet toch vraagtekens bij degenen die En in de ziektewet zit EN in staat is paarden te verzorgen.
Om heel eerlijk te zijn, ik vind ook dat de staat zich mag afvragen hoe dat kan.....
Maar ja....dat zal wel een héél asociale gedachtegang van mij zijn.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:23

Nog voor Corina: Mijn enigszins pittige betoog hierboven is niet gericht aan jou persoonlijk hoor! Het is slechts een mening, en ik verkondig hem toevallig. Mijn mening doet niets af aan jouw verhaal, en je hoeft jouw verhaal absoluut niet te verdedigen wat mij betreft.

Wat betreft de aankoop en afzegging van de aankoop. Je hebt groot gelijk. je eerste beslissing tot koop was wat onverstandig achteraf, dus je moest gewoon wel afzeggen. Vervelend, maar noodzakelijk. Hoop dat je situatie snel verbetert.... Succes!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:29

Ik ben het niet helemaal met je eens Dees. Ik heb zelf jaren terug wegens een whiplash langdurig in de ziektewet gelopen. Op een gegeven moment deed ik weer van alles, maar mocht van het GAK niet aan de slag, want als dat niet zou lukken zou ik geen uitkering meer krijgen. Uiteindelijk ben ik eigenwijs geweest omdat ze me in de WAO wilden duwen en ik dat per se niet wilde. Nu ben ik gedeeltelijk ziek omdat ik al vanaf eind september loop te tobben met mijn hand. Mijn andere arm is overbelast omdat ik natuurlijk moest en zou doorwerken. Ik werk nu dus drie dagen en ben twee dagen thuis en ja ik rijd wel paard, althans een paard, mijn jonge paard durf ik nog niet aan. Het ligt niet altijd zo simpel als het lijkt. Wat dacht je van burn out? Je werkt je jaren kapot en ineens zit je met een burn out. Je kan niet werken, maar sporten wel. Is dat dan onredelijk/ Ik vind van niet. En klaplopers houd je altijd, daar doe je niets aan.

Voorzitster AFM

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:58

Ik heb ook rugklachten: scheefgeschoten wervel en gekneusd.
Daardoor kan ik ook gewoon niet werken, maar ik kan wel voor mn paard zorgen. Mn vader mest uit etc.
Ik mag en kan dan wel niet rijden, maar longeren en dergelijke gaat prima.

Ik vind dat je een goede beslissing genomen hebt. Alhoewel ik het anderhalf jaar terug anders had gedaan. Ik had toen ook een braaf reacreatiepaardje, en had sportambities.
Ik heb toen mn paardje verkocht, en een sportpaard gekocht.
Ik wist dat mn paardje goed terecht zou komen, ik kon gewoon echt niet twee paarden onderhouden. En dan moet je kiezen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:15

Dees schreef:

In de ziektewet lopen hoeft niet specifiek fysieke redenen te hebben...In de ziektewet loop je omdat je je werk (op dat moment) niet aankunt. Dat kan lichamelijk zijn, maar ook psychisch. Als ik bijvoorbeeld met een muisarm zit, betekent dat, dat ik niet achter de computer kan, maar dat betekent niet dat ik niet kan rijden, mesten of iets dergelijks. Als ik bakker ben en ik word allergisch voor meel, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of kan uitmesten. Als ik kapster ben en ik wordt allergisch voor alle kleur en permanentvloeistoffen, dan betekent dat niet dat ik niet kan rijden of uitmesten. Als ik overspannen ben, dan betekent dat, dat ik de druk niet aankan op het werk, maar niet dat ik niet voor mijn paard kan zorgen.


Tja, ik ben dan echt wel wat nuchter hoor, want een meel-alergische bakker kan prima werken als postbode, en de kapster kan ook prima aan het werk achter de balie van een benzinestation. En iemand met een muisarm kan ook computervrij werk vinden. Sorry hoor, maar ik vind het niet een wet dat je MOET werken in de branche waarvoor je bent opgeleid. je MAG er in werken en als dat niet gaat vind ik dat je verplicht bent om te zorgen dat je wel je eigen inkomen kan verwerven. De ziektewet is een uiterst redmiddel, in mijn ogen. en als je overspannen bent, dan heb je zeker niet de energie om een tweede paard te gaan verwerven. Want je doel is om beter te worden en dan toch weer het werk aan te kunnen vangen, dan moet het paardje weer weg, alsof dat geen stress geeft. En ja, ik ben weldegelijk in staat de impact van een overspannenheid te beoordelen.

Eerlijk gezegd vond ik mijn eerste inzending een stuk genuanceerder dan jou reactie hierop, Cassidy. Want ik heb een goed recht om het me af te vragen, ik betaal namelijk mee aan de ziektewet via de inhoudingen op mijn met hard werken bij elkaar gescharrelde loon. Ik voel me absoluut niet benadeeld door de personen die met goed recht gebruik maken van een dergelijk noodfonds, ik zet toch vraagtekens bij degenen die En in de ziektewet zit EN in staat is paarden te verzorgen.
Om heel eerlijk te zijn, ik vind ook dat de staat zich mag afvragen hoe dat kan.....
Maar ja....dat zal wel een héél asociale gedachtegang van mij zijn.....


Ik ben het er mee eens dat iemand die niet meer kan werken als bakker of kapster vanwege de allergie voor een van de producten waar je mee werkt, wel degelijk ander werk kan verrichten. Maar voordat je er achter bent wat er echt aan de hand is, gaat er heel wat water door de Rijn. En voordat je ander werk op hetzelfde niveau hebt, de officiele bevestiging dat het op je oude werk niet gaat en de hulp bij omscholing mag ontvangen (als die er al komt) kun je daar de zelfde tijd nog bij optellen.

En Puck heeft ook gelijk. Het is nu eenmaal zo dat je - ook al ben je in staat ander werk te doen terwijl je in de ziektewet loopt of werkeloos bent en een uitkering krijgt - riskeert je uitkering te verliezen. Dus wat dat betreft is de Nederlands Staat ook schuldig aan deze misstanden.

Ik ben begin jaren negentig meer dan één jaar werkeloos geweest, en heb in die periode geprobeerd in mijn vakgebied onder te komen. Dit is me niet gelukt. In die periode liep ik met mijn ziel onder mijn arm, en werd heel erg depressief. Ik wilde zinnig bezig zijn deel uitmaken van de maatschappij en desnoods vrijwilligerswerk doen zoals helpen in een bejaardenhuis. En dat mocht niet. Hoewel een extra paar handen in een bejaardentehuis of ziekenhuis altijd heel erg welkom is, mag je geen werk doen waar normaliter voor betaald moet worden of je raakt je uitkering kwijt.
Intussen ben ik sinds via een omweg aan het werk, en niet in het vakgebied waar ik voor geleerd heb. Ik ben er ruim anderhalf jaar mee bezig geweest om werk te vinden, en was bereid alles aan te pakken wat er op mijn werk kwam. Maar ik was of te oud, of te hoog opgeleid. Zelfs zo'n simpel baantje als vakken vullen bij de Albert Heijn was niet mogelijk.
Wat dat betreft zit Nederland toch heel krom in elkaar...

En wat betreft het paarden verzorgen als je in de ziektewet loopt: net als Puck zei: je hoeft je paard niet te rijden om hem beweging te geven, je kunt longeren, of als hij in de wei staat heb je er nog minder omkijken naar. Als je paard bij een adres staat waar er voor je gemest wordt hoef je ook dat niet te doen. Je paard heeft niet dagelijks een borstelbeurt nodig. Hoeven uitkrabben lukt ook met een muisarm of een burn-out.

En je paard te moeten opgeven omdat je ziek bent, is zoiets als je kind uit huis te (moeten) plaatsen omdat je verkouden bent. Als het financieel lukt, dan moet je zulke dingen gewoon moeten blijven kunnen doen.

Je suis Charlie.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:23

Even ontopic blijven graag! Corine stelt een vraag en het gaat nu niet over arbeidsongeschiktheid.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:30


Je suis Charlie.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:33

als je in de ziektewet zit hoeft dat neit meteen iets lichamelijks te zijn, het kan ook geestelijk zijn. maar dat heeft er vastw el ergens tussen gestaan heb die verhalen nietgelezen alleen dat stukje van jou.

weer ontopic: ik zou ook hetzelfde als jou hebben gedaan, stel je verkoopt je paard en koopt die andere en dan blijkt dat het ineens een andere karakter krijgt, dan zit je ook mooi: had ik hem nou maar
gehouden.

zo zit ikz el fook nog wel es, AARRGHH Lips are sealed waarom ben ik gestopt met Irene, iedereen vond ons een leuk stelletje en we konden ver in de dressuur komen (geen Z maar de M kon er wel inzitten), maarja voor ons eigen best wil heb ik het gedaan.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:29

nou moet ik toch wel even opkomen ,voor corina.
Als je in de ziekte wet zit en je hebt geestelijke problemen,dan MOET je juist dingen doen wat je onspant en waar je rust vind.
En waar vind je dat ergens anders dan bij de paarden. Knipoog

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:37

diana schreef:
nou moet ik toch wel even opkomen ,voor corina.
Als je in de ziekte wet zit en je hebt geestelijke problemen,dan MOET je juist dingen doen wat je onspant en waar je rust vind.
En waar vind je dat ergens anders dan bij de paarden. Knipoog


En daar ben ik het absoluut mee eens. Maar ze heeft al een paard. Heeft besloten een tweede te kopen maar kan dat waarschijnlijk financieel niet behappen. En dan vind ik dat ze zich er niet schuldig over hoeft te voelen tegenover degene die het paard graag verkocht had gezien, als ze niet voor een nieuw paard erbij kiest (want ze had geschreven dat haar eerste paard niet wegging), wat ook nog maar af te wachten is of dat klikt, maar voor zichzelf en haar bestaande paard.
Als je wilt reageren op het tweede gedeelte (ziektewet en zo) s.v.p. hier:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=38295

Je suis Charlie.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 20:29

Corina ik vind dat je juist gehandelt heb, zou hetzelfde gedaan hebben.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:43

Ik vind het heel verstandig en dapper van je dat je deze beslissing genomen hebt !
Ondanks dat je al verliefd geworden was op het andere paard, ben je toch zo verstandig om de situatie reeel te bekijken.
En wat niet kan, kan niet..... op is op !
Ik hoop voor je dat het snel wat beter met je gaat, en dat je alsnog (onbezorgd !) je dromen kunt verwezelijken !
Jouw tijd komt nog wel !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 00:01

Ik sluit me bij het merendeel van de bokkers aan: ik vind dat je perfect gehandeld hebt. Ik zou ook kiezen voor het paard waar ik reeds een band mee heb, en helemaal gek mee ben. Natuurlijk ben je verliefd geworden op het andere paard, maar idd, wat niet kan...kan niet. Heel sneu maar de tijd voor dat gave tweede paardje komt heus nog wel!

Je hoeft je er trouwens helemaal niet schuldig over te voelen. Het is veel beter dat je één paard hebt dat het goed heeft, dan twee die van 2 brokjes bix moeten leven om het maar even in een hyperbool uit te drukken. De eigenaresse van het tweede paardje moet juist niet teleurgesteld zijn, eerder blij, omdat ze nu wellicht een koper kan vinden die er wel genoeg geld voor heeft. Sneu voor jou natuurlijk, maar life is very hard heb ik de laatste tijd wel gemerkt...veel succes!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:25

ik had ook het zelfde gedaan! met je eigen paard heb je tenslotte toch ook de beste band Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flettie en 120 bezoekers