nieuw zadel waar moet je op letten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

nieuw zadel waar moet je op letten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 23:14

dag bokkers

Ik wil waarschijnlijk een nieuw western zadel aan gaan schaffen alleen hoe weet ik nou of ie goed zit en waar moet ik op letten. IK kan het niet op mijn paardje passen omdat het een particulier is van wie ik het koop. Is het dan een idee om mijn eigen dresuurzadel hier mee te vergelijken?

Alsvast bedankt OK dan!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:37

Ik weet niet waar je op moet letten bij het kopen van een westernzadel, maar ik zou nooit een zadel kopen zonder het te passen en er naar te kijken door een goede zadelmaker.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:44

Stel deze vraag eens op [WN] , ik weet zeker dat daar mensen zijn die je er meer over kunnen vertellen!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:47

Ik heb het geluk gehad mijn zadel een tijdje uit te mogen proberen. Heb er een schone deken onder gelegd en een paar langere ritten gereden met die deken op dezelfde manier eronder. Waar het zafdel drukt zou ook de meeste huidvuil moeten zitten. Was bij mij niet het geval. Haha!
De kennis van wie ik het zadel had gekocht heeft zelf nogal wat verstand van tuig en had al gechekt of het paste. De deken-truc was nacontrole.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:34

De kussens van je zadel mogen niet op de rug van je paard drukken, en je zadel mag ook niet op de schoft drukken. Het midden van je zitvlak moet horizontaal liggen, van achter naar voren moet je er licht van voren in kunnen zien vallen.