voor de 2e keer naar kliniek geweest (uitslag..)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

voor de 2e keer naar kliniek geweest (uitslag..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 17:43

Vorige week woensdag ben ik met Evita naar de kliniek geweest omdat ze al een aantal weken rechts achter niet goed loopt.
[VvdD] met Evita naar de kliniek geweest vandaag Verdrietig

er is toen een scan gemaakt van haar pees, waar niks op te zien was.. het rontgenapparaat was toen kapot en daarom zijn we vandaag weer terug gegaan..

eerst moest ze nog even op de volte op het harde.. en tot onze grote verbazing was er echt heel weinig te zien dit keer! het was mij thuis ook al opgevallen, dat het deze week wel leek alsof ze beter liep.
daarna heeft de VA nog eens een spatproef gedaan, hier liep ze toch wel weer kreupel op (maar niet zo extreem als vorige keer).

de veearts wou toch graag foto's maken, ze moest daarvoor weer zo'n "opvoelbox" in.. maar daar had mevrouw dus echt geen zin in! ze heeft de vorige keren natuurlijk niet zo'n leuke ervaring gehad daar binnen (bronchoscopie enzo). uiteindelijk is ze er met verdoving, bezem en longeerlijn ingegaan.. Scheve mond
Iris (verzorgster van Evita) en ik mochten er niet bij zijn omdat we nog geen 18 zijn, vanwege de straling. maar er zijn foto's gemaakt van de kogel/voet, sprong van de zijkant, sprong van de voorkant en de knie.

de uitslag; helemaal niks te zien... ik wist even niet of ik daar nou blij mee moest zijn of niet! Het zag er gewoon goed uit allemaal, voor een pony van 16. alle "ernsige" dingen zoals HKO, spat, artrose, peesblessures enz. zijn nou eigenlijk gewoon uitgesloten.. daar ben ik wel erg blij mee!! Maar wat het precies is, dat weten we niet.. waarschijnlijk zit het in de banden/kapsels om het gewricht heen. ik heb daar een flesje voor meegekregen, voor de gewrichten/banden.
Nu gaat Evita eerst nog 14 dagen op rust (gewoon het weiland op), en daarna maar verder kijken of ze verbeterd is!

Maar ze moet in ieder geval wel gaan afvallen, anders kan ze daar weer problemen mee gaan krijgen. ze is nu in de maand dat ik niet gereden heb aardig aangekomen (het enige wat ze krijgt is een plukje kuil, een handje brok en een vrij kaal stukje land.. en ja, daar wordt ze zelfs dik van Scheve mond ).
verder is het afwachten.. maar ik ben erg blij dat het waarschijnlijk geen ernstige problemen zijn Lachen


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:17

Gelukkig maar dat ze niets ernstigs gevonden hebben !
Maar wel vervelend dat je nu nog niet weet wat ze wel mankeerd.
Zou ze geen last van haar spieren kunnen hebben ?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:42

Heeey wat fijn om te horen dat het in iedergeval niets ernstigs is..Nu nog even verder zoeken, maar je komt er vast wel achter hoor Lachen

Ik kom snel een keer bij madame kijken Clown (dan neem ik wel een "lightpeentje"voor haar mee ipv een gewone, das beter voor haar lijn Haha!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:47

ja het is waarschijnlijk iets in de weke delen (spieren, ligamenten enzo).. meestal gaan dat soort dingen wel vanzelf over, vandaar nog die 2 weken rust.. daarna kijken we wel verder. ze staat lekker in het land en het is niet aan haar te zien dat ze pijn heeft Lachen

mocht het nou niet verbeteren dan kan ik misschien eens een fysio/osteopaat langs laten komen om er naar te laten kijken..

het drankje wat we vandaag hebben gekregen eet ze alleen echt niet over haar voer het ruikt ook echt naar limonadesiroop, heel erg zoet.. ik ga het morgen maar proberen om het met appelmoes in haar mond te spuiten.

haha en je moet gauw maar eens langs komen Mirjam Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:35

heee dat is toch zeker goed bericht !! Joh die beesten kunnen zoveel hebben wat je nooit te weten komt..........heel vervelend.

Fijn dat er niets ernstigs is en kan je straks weer aan de slag!

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 07:28

Je verhaal lijkt op die van mij, weken kreupel of onregelmatig. Valt op li voor. Ook naar de kliniek geweest, foto's waren goed, verder onderzoek deden ze niet omdat Damai niet kreupel genoeg is. En daar sta je dan, leuke foto's, maar geen steek verder. Verward

Na 14 dagen rust waarvan ze 1 week weer rad liep ,zijn we het weer gaan proberen, zadel erop en KREUPEL. Het zat Damai dus in de rug, fysio erbij en ze had drie wervels vast zitten. Hopelijk is het nu echt opgelost! Knipoog

Mogelijk heeft jouw paard ook last van zijn rug ??

Groetjes Annemarie

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 09:08

dat zou inderdaad ook nog kunnen, damai! zat ik zelf ook al een beetje aan te denken dat het daar misschien wel vandaan kan komen, maar ik denk dat het dan wel wat vreemd is dat ze normaal gewoon goed loopt.. alleen na die buigproef weer (te lang) kreupel.. ik weet niet of die buigproef ook iets met de rug doet?

ik ga eerst die 2 weken rust nog proberen, wie weet loopt de daar na gewoon weer goed.. anders inderdaad maar eens een fysio erbij Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:14

Jee wat vervelend, 2x kiliniek zonder resultaat, hoop dat het gauw beter komt en evita afvalt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme en 26 bezoekers