Huisgenoot-heisa, wat te doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Huisgenoot-heisa, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:10

Ik deel vanaf november een huis met mijn collega. We hebben allebei onze eigen verdieping en delen alleen de badkamer. Maar daar wringt de schoen. Mevrouw is nogal netjes, het zit imo tegen de smetvrees aan Haha! Ze zeurt continu dat ik de badkamer niet schoonmaak (doe ik wel, maar ik laat geen drie flessen schoonmaakspul staan zoals zij)

Ik mag niks op het badkamermeubel hebben staan en dien mijn shampoo etc weer op te bergen in het kastje na gebruik. Nieuwste trend is dat de douchecabine helemaal uitge'trokken' moet worden na het douchen. Á la, daar kan ik nog wel mee leven. Scheve mond

Ik heb badmatjes gekocht, maar die dingen kan ze niet uitstaan. De douchebak was een keertje gaan lekken en toen waren die matjes nat geworden. Wat doet ze dan? Ze legt die natte zooi op mijn trap naar boven, zodat ik om 2u snachts dat ik thuis kom mijn nek zowat breek over die natte zooi. Boos!

Zelfde met een appel, die had ik gegeten en was ik na het opmaken vergeten weg te gooien. Wat doet ze dan, zet ze het klokhuis op mijn trap. Okee, ik had hem weg moeten gooien, maar ehm, er staat drie meter verder bij haar ook een prullebak hoor... Rolleyes

Nu het mooiste van allemaal. We kopen om de week toiletpapier en hebben geen rolhouder. De rol was op en ik had het laatste papiertje te pakken. Aangezien er ook geen prullebak op de badkamer staat, had ik de lege rol laten staan aangezien ik op weg naar buiten was. Er was ook geen nieuwe meer (en het was haar beurt nieuwe te kopen)..

Kom ik op de badkamer, staat daar de lege rol met erop geschreven:
"Als het laatste velletje is gebruikt mag je deze weggooien, ik heb er helemaal niks meer aan"

WHAAAAAA, mag ik een bakkie....? Misselijk Mankeert ze iets aan dr handjes??

Nu dus gezocht: De ultieme tekst om aan de andere kant van de rol te schrijven.Want dit slaat toch wel alles.... Koe

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:12

fiets, wat een muts zeg!! Das wel een beetje overdreven hoor!

Misschien gewoon iets in de zin van "Mankeer jij wat aan je handjes"
Is het iig duidelijk Lachen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:14

"subtiele hint van haal nieuw papier"

Ik zou helemaal gek worden van zo iemand Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:17

nee.
je moet er opzetten:
nou je hebt er wel wat aangehad, je kon je boodschap schrijven.
en nu hier de mijne :
en dan alles er neer zetten wat je dwars zit.

wat een muts zeg.
het lijkt wel alsof zij de regels voor de badkamer bepaald.

ga om de tafel en maak samen regels.
om nou ruzie met je huisgenoot te krijgen lijkt me ook niet zo fijn.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:18

pff nou laura jij weet wel een slimme opmerking Tong uitsteken

Icelandics
They grow when you get on

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:20

Laura schreef:

Ik mag niks op het badkamermeubel hebben staan en dien mijn shampoo etc weer op te bergen in het kastje na gebruik. Nieuwste trend is dat de douchecabine helemaal uitge'trokken' moet worden na het douchen. Á la, daar kan ik nog wel mee leven. Scheve mond




Ze is niet de enigste Scheve mond
Mijn choonmoeder...........
ja echt Scheve mond

Sterkte Ach gut Ben blij dat ik niet meer bij Harmen hoef te logeren Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 14-05-04 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:20

Extreme duivel ik kan wel iets verzinnen wat ze met die rol kan doen Extreme duivel

Volle vuilniszak naar de badkamer slepen en die rol erbovenop zetten?

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:24

Lon schreef:
}:) ik kan wel iets verzinnen wat ze met die rol kan doen Extreme duivel



of in der reet steken? Haha! Schijnheilig


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:28

Als dat soort kleine dingetjes maar vaak genoeg gebeuren, dan kun je je er mateloos aan ergeren. Ik begrijp je huisgenoot wel. Jouw kant ook, maar haar kant denk ik, een beetje meer.

Ik word ook altijd pislink (handig, zonder pleepapier) als vriendlief weer alleen het rolletje heeft laten hangen. Is het nou zoveel moeite om die nieuwe rol op te hangen en het lege weg te gooien? Ik ben per slot van rekening zijn bediende niet....

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:30

Bellen naar radio 538 voor de rubriek dood aan de huisgenoot Haha!

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:35

Ik kan me ook wel vinden in je huisgenoot, Laura.
Het begint met iets kleins maar ze komt steeds meer dingetjes tegen waar ze zich aan gaat ergeren.
Zij denkt ook bij zichzelf: kleine moeite om het even weg te gooien Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:46

Toch kan ik me 100% vinden in je huisgenoot hoor! Ik had hetzelfde gedaan. Ik zou jouw troep ook niet gaan weggooien. En het heeft niets te maken met smetvrees.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:50

Sorane schreef:
Toch kan ik me 100% vinden in je huisgenoot hoor! Ik had hetzelfde gedaan. Ik zou jouw troep ook niet gaan weggooien. En het heeft niets te maken met smetvrees.


Nope, echt geen smetvrees, maar gewoon het: ik-ben-je-bediende-niet-syndroom....

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:51

imker"]
[quote="Sorane schreef:
Toch kan ik me 100% vinden in je huisgenoot hoor! Ik had hetzelfde gedaan. Ik zou jouw troep ook niet gaan weggooien. En het heeft niets te maken met smetvrees.


Nope, echt geen smetvrees, maar gewoon het: ik-ben-je-bediende-niet-syndroom....
[/quote]

Inderdaad.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:53

Mwa, het feit dat ik mijn handdoek niet in de badkamer mocht laten hangen (waar hebben we een handdoekrek voor? Verward ), dat er geen gasten gebruik mogen maken van de badkamer, ik vind het allemaal wel een beetje overdone.

Ik zeg ook helemaal niet dat ze mijn zooi (ehm, een closetrol. whoa) moet opruimen, ze laat zelf ook wel eens een lege staan. Boeien, ik heb wel andere dingen om me druk om te maken... ik vind het alleen vrij kinderachtig allemaal.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:55

Maar je kan dat toch gewoon bespreken Verward
Ik vind dit ook wel erg kinderachtig hoor. Tenzij het een grapje is, maar aan de toon van de rest van de 'voorvallen' te horen is het geen grapje.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:55

Laura schreef:
Mwa, het feit dat ik mijn handdoek niet in de badkamer mocht laten hangen (waar hebben we een handdoekrek voor? Verward ), dat er geen gasten gebruik mogen maken van de badkamer, ik vind het allemaal wel een beetje overdone.

Ik zeg ook helemaal niet dat ze mijn zooi (ehm, een closetrol. whoa) moet opruimen, ze laat zelf ook wel eens een lege staan. Boeien, ik heb wel andere dingen om me druk om te maken... ik vind het alleen vrij kinderachtig allemaal.


De een houd van een schoon huis en de ander niet. Niets kinderachtigs aan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:55

NU vind je het kinderachtig. Maar als je zelf in haar schoenen staat, of het is toevallig iemand die je niet mag, waarvan je iedere keer weer tegen hetzelfde aanloopt, dan kun je echt wel de hele dag sakkeren op die persoon.

Ruim gewoon die spullen op, is voor jou een kleine moeite en scheelt je een hoop gezeik.

Toos paardloos

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:56

wat ben ik blij dat ik in Nederland mn huis deel met 4 mannen, die letten er allemaal niet op Lachen

hier heb ik gelukkig mn eigen badkamer en douche, geen gezeik Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:57

In haar schoenen staan? Haha!
Nu klinkt het alsof ik er een méééga bende van heb gemaakt. Hmmm, ik heb welgeteld één keer een appel laten staan en dus een lege wcrol. Whoa

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:58

Dat ze het vervelend vindt is misschien te begrijpen, maar de manier waarop ze het duidelijk maakt is gewoon heel kinderachtig. Kom op zeg, het zijn collega's, geen kleuterklasgenoten.

זכור

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:00

Ik zeg toch ook niet dat je er een complete bende van gemaakt hebt, maar je kan je best indenken dat het verrekte irritant kan zijn, zeker als je het al vaker tegen iemand hebt gezegd...

In principe moet ze dat niet eens hoeven zeggen en ruim je je spullen automatisch op.

Toos paardloos

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:32

Misschien is er vaker iets voorgevallen, maar dat jij die incidenten vergeten bent, maar dat het voor haar de druppel was? Maar zelfs als dat zo is, mag ze het wel wat volwassener aanpakken.

Geen gasten in de badkamer ... dus als jij iemand te logeren hebt mag die zijn tandjes buiten gaan poetsen? (en de klodder tandpasta voor haar deur spugen Schijnheilig ) Geldt dat ook voor de wc? Scheve mond Ja, ik vind dat erg overdreven. Ze doet net of zij jouw baas is, maar dat is toch niet zo, of is het haar huis wat ze aan jou verhuurd heeft?

Ik heb een superslordige huisgenoot gehad, dat was wel vervelend, die 'vergat'gebruikte tampons weg te gooien en ze haalde nooit haar over de datum eten uit de koelkast. Misselijk

Ik zou eens met haar een gesprek aan gaan. Want dit verziekt de sfeer ook behoorlijk, denk ik. Zij gaat nu op alle slakken zout strooien en jij ergert je ook.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:37

tja je zal je een beetje naar elkaar moeten schikken, maar eerlijk gezegd vind ik wat ze vraagt zo raar nog niet.

Amor Vincit Omnia

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:38

Weet je wat ik me nou afvraag? Als je dat briefje leesde betekent dat er nog steeds geen nieuw wcpapier was........ Schijnheilig

Sorry let op details Haha! ...

Maar ja ik zou gewoon met haar gaan praten en duidelijke afspraken over schoomaak regels wie wat en wanneer enz....

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl